Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door Nick1703 »

Nate_0 schreef: 20 aug 2017, 21:19 Oh, nog even om hier op terug te komen. Mijn meetresultaten zijn binnen. Testo is voor een "vrouw" gem. tussen de 0.38 en 1.98, bij mij zit 'ie op 0.78. Mijn oestrogeen e.a. vallen ook allemaal binnen de gemiddelden.

En wetenschappers waren wel vaker van de pseudo-wetenschap (het is deels wellicht waar, maar er worden wilde conclusies getrokken naar aanleiding van de vondst). Er is een volledige tak van studie geweest naar de vorm van de menselijke schedel, waar bepaalde eigenschappen aan werden toegekend.
Ik moet binnenkort laten prikken gezien mijn menstruatie issues, arts dacht dat ik meer testo in mijn bloed heb omdat ik ook heel snel spieren opbouw enzo, dus ik ben benieuwd. Zal de resultaten wel ff droppen als ik ze heb.
I am, who I am.
HeartSoul
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2017, 11:07
Gender: Onzeker

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door HeartSoul »

Van die vingers is bij mij niks te zien: ring- even lang als wijsvinger. Maar ik heb een tijdje geleden bloed laten prikken (voor iets anders) en ik heb een laag oestrogeen gehalte. De arts vermoedt inderdaad PCOS, omdat ik veel 'mannelijke' haargroei heb: op mijn buik, rug, kin, bovenlip en benen. Ik zit nog niet in het transitieproces, maar ik twijfel dus wel of ik een vrouw ben. En dat was al voordat ik oestrogeengehalte heb laten controleren!
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door Nick1703 »

Ik heb idd iets meer testo dan gemiddeld. Heb net als HeartSoul ook wel haargroei op de benen, zeker nu ik ze niet meer scheer.
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door Ender »

Ik had 0.9 nmol waar de normale waarden voor vrouwen tussen 0.5 en 3.0 waren (geloof ik). maar ik heb wel duidelijk veel haargroei (overal eigenlijk ^^;)
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door Nick1703 »

Volgens mij tussen de 0.5 en de 2.0 Ender, ik had 2.5 (:
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door Nate_0 »

De normale waarden volgens mijn test zijn 0.38 - 1.98 :)

En ik geloof dat de testosteronwaarden ook naar gelang je cyclus kunnen schommelen, maar dat weet ik niet zeker.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door Nick1703 »

Nate_0 schreef: 17 sep 2017, 11:01 De normale waarden volgens mijn test zijn 0.38 - 1.98 :)

En ik geloof dat de testosteronwaarden ook naar gelang je cyclus kunnen schommelen, maar dat weet ik niet zeker.
Yeah dan zit k dus echt hoger. Blij mee
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door Ender »

:roll:
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door Jer158 »

Nick1703 schreef: 20 sep 2017, 15:27Yeah dan zit k dus echt hoger. Blij mee
In het begin hoopte ik ook dat ik hogere testo zou hebben dan normaal, omdat het toch als een soort validering van mijn trans-zijn zou voelen? Ofzo. Toen kwam ik er achter dat de meeste afab mensen met hoge testo zich gewoon volledig vrouw voelen, en de meeste trans mannen geen hoge testo hebben pre-T. Long story short, trans gevoelens zijn "echt" ongeacht je hormoonhuishouding. Er zijn ook mensen die in paniek raken als blijkt dat ze hoge testo hebben want wat als dat de reden is dat zich man voelen :o ? Maar ja, zo werkt het dus ook niet.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door Mr.X »

Ik had ook hoop op hoge testo voor mijn transitie. Vooral ook omdat ik dan wat meer spieren enzo zou hebben. Achteraf weet ik niet eens meer wat de uitslag was.

Maar wat Jer zegt klopt. Met welke sexe je je identificeerd is volledig onafhankelijk van je hormonen. Als dit namelijk wel zo zou zijn, dan zouden vele transsseksuelen geholpen kunnen worden met extra hormonen van hun geboortegeslacht, zodat ftms zich meer vrouw, en mtfs zich meer man zouden gaan voelen.

Maar helaas, het is niet zo gemakkelijk. (alhoewel ik de gedachte om blij te zijn met vrouw zijn wel heel raar vind, haha)