Nieuwe chat! Zie dit topic.

Menstruatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Menstruatie

Bericht door Jer158 »

DeSprinkhaan schreef: 15 aug 2017, 23:53 Mmm... op het franse forum heb ik over Danatrol gehoort, die een minderjarig transman gebruikt om zijn menstruatie te stoppen. Ik weet niet precies wat het doet, maar na een maand continuë lichte menstruatie is het gestopt en naar ik weet weg gebleven ;)
Misschien iets om je in te verdiepen?
Succès :)
Dat is wel heel interessant. Spul blijkt in de praktijk nauwelijks meer voorgeschreven te worden (in plaats daarvan worden hormoonblokkers voorgeschreven) omdat het vermannelijkende effecten kan hebben. Dat maakt het voor een trans man natuurlijk ideaal! Ben benieuwd of je een huisarts zo ver kan krijgen dit voor te schrijven
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Menstruatie

Bericht door Ender »

Ik had als bijwerking van een anti-psychotica medicijn dat ~datte~ hooguit 2x per jaar gebeurde, en heel lichtjes, geen pijn/ziek worden.. Ideaal :P. Weet alleen niet hoe handig het is om een anti-psychoticum te slikken voor deze mogelijke bijwerking (die later trouwens backfire-de).
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Menstruatie

Bericht door Nick1703 »

DeSprinkhaan schreef: 15 aug 2017, 23:53 Mmm... op het franse forum heb ik over Danatrol gehoort, die een minderjarig transman gebruikt om zijn menstruatie te stoppen. Ik weet niet precies wat het doet, maar na een maand continuë lichte menstruatie is het gestopt en naar ik weet weg gebleven ;)
Misschien iets om je in te verdiepen?
Succès :)
Dit klinkt niet verkeerd. Vermannelijking van het lichaam, dat wil ik juist. Het medicijn heeft wel wat nare bijwerkingen, maar ik bespreek het wel even met de arts.
I am, who I am.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Menstruatie

Bericht door Anon20180311 »

Nick1703 schreef: 15 aug 2017, 10:06 Iemand tips voor een pilletje waardoor je niet meer ongesteld wordt? Ik ben het nu, mede door mijn andere medicatie, zelfs met de pil zeer ongeregelmatig, mijn hormoonhuishouding is volledig van slag, wat betekent dat ik het soms 3 weken achter elkaar ben. En jullie kunnen je vast voorstellen dat ik daar ongelukkig van word.
Hoi Nick,

Vraag mss eens om Orgmetril via je huisarts. Orgametril ( hopelijk juist geschreven, nam dit meer dan 20j geleden) Dit werd vroeger vaak voor de Testo gegeven als oestroblokker bij trans-mannen ( mezelf inclusief, einde ongesteldheid, voor de testo !). Of je huisarts dat zal willen voorschrijven ( zonder gender-team) weet ik niet, maar gezien je klachten en je GD, is deze vraag zeker de moeite waard.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Menstruatie

Bericht door Nate_0 »

Ik zou persoonlijk trouwens aan een transman een pil met alleen progesteron niet aanraden, precies om de reden die Jer eerder noemde. Ik ben een jaar lang (ik had een implanon en zo'n ding is 100 euro en werkt 3 jaar dus ik wilde 'm ook niet "zomaar laten verwijderen) constant ongesteld geweest. De periodes zonder menstruatie waren minder lang en minder regelmatig/vaak dan de periodes waarin ik nu ongesteld ben.

Medicatie waar de bijwerking menstruatie *kan* zijn terwijl de functie normaal gesproken anders is (bv het middel waar Robin het over heeft) is ook niet zo handig, denk ik. Je hebt iets nodig waar je zekerheid op het stoppen van krijgt, in mijn ervaring werkt hoop maar het niet krijgen alleen maar de dysforie in de hand.

Voor welke van de andere genoemde methoden die je menstruatie stop zetten zul je wel rekening moeten houden met een bezoekje aan een gynaecoloog, vermoed ik.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Menstruatie

Bericht door Nick1703 »

Vandaag bij de HA geweest. Spannend, maar een goed gesprek gehad. We gaan beginnen met een andere ' de pil' en kijken of dat effect heeft dat ik iig kan doorslikken. Ik raakte half in paniek, want wat als mijn borsten groeien. HA helemaal in een deuk: dan mag je gelijk stoppen, al is die verandering dan niet meer terug te draaien. Nu zie je zonder binder bij mij al niks, dat wil ik graag zo houden.
I am, who I am.