Mastectomie buitenland (BE) bij een plastisch chirurg

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Mastectomie buitenland (BE) bij een plastisch chirurg

Bericht door Alice »

Helaas blijkt mijn geslagen info verouderd te zijn
Eventjes Gegoogeld ' Gender Therapist Online srs WPATH ftm '
https://www.transgenderpulse.com/gender-therapists
http://www.tssurgeryguide.com/gender-therapists.html
wat gedateerd maar geeft wat info werkwijze kosten
https://www.susans.org/forums/index.php?topic=169543.0
en nog meer
Je wel een therapeut uitzoekt die gemachtigd is om letter of recommendation volgens de WPATH Standard uit te schrijven.

Voor een mastectomie is geen RLE termijn gesteld.

Cit. uit WPATH Standard of Care

Criteria for breast/chest surgery (one referral)
Criteria for mastectomy and creation of a male chest in FtM patients:
1. Persistent, well-documented gender dysphoria;
2. Capacity to make a fully informed decision and to consent for treatment;
3. Age of majority in a given country (if younger, follow the SOC for children and adolescents);
4. If significant medical or mental health concerns are present, they must be reasonably well controlled.
Hormone therapy is not a pre-requisite.

voor 1, therapeut kan wel zelf de eis stellen dat je xx tijd RLE hebt doorlopen voor dat deze een verklaring afgeeft.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Mastectomie buitenland (BE) bij een plastisch chirurg

Bericht door Anon20190712 »

Moeilijke beslissing Freedom, maar het is gelukkig niets definitiefs, die mastectomie komt er wel!! Ik hoop heel erg voor je dat je een manier vind waarop je snel terecht kunt bij een arts waar je je 100% goed bij voelt!
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Mastectomie buitenland (BE) bij een plastisch chirurg

Bericht door Anon20180311 »

Freedom schreef: 04 sep 2017, 17:59
Lucas schreef: 03 sep 2017, 09:49 Ik kreeg voortdurend kortsluiting in m'n hoofd als ik gemevrouwd werd, veel erger dan voor die mastectomie. Waar ik voorheen kon bedenken dat er vrouwelijke aspecten aan mij waren (borsten) en het dus ergens logisch was dat ik gemevrouwd werd, ging dat na die mastectomie niet meer op- ik kon m'n dysforie daar niet meer mee 'sussen'.
Dankjewel voor je open reactie, Lucas. En heftig dat je (in eerste instantie) vanwege ziekte een mastectomie hebt moeten ondergaan.

Het gequote stukje herken ik in het klein; toen ik net mijn eerste (goede) binder had, kreeg ik ook 'extra' kortsluiting als ik gemevrouwd werd. Het was namelijk niet meer goed te praten met "ohja, ze zien dat ik borsten heb" (dus het is mijn eigen/mijn lichaam's schuld). Met die binder hoopte ik meer te 'passeren', wat niet het geval was. Kapot confronterend en teleurstellend was (en is) dat...

Toch zou een (FtM) mastectomie me - verwacht ik - vooral blij maken; het douchen, aankleden/uitkleden, langs een spiegel lopen, slapen e.d. zou met een stuk minder verdriet en afschuw verlopen. En automatischer gaan, in plaats van dat obsessieve "ziet niemand dat ik eigenlijk borsten heb"-gedoe.
Een binder dragen vind ik kut, maar 'm niet dragen vind ik zo mogelijk nog veel moeilijker. Want het gaat er niet alleen om wat anderen zien; vooral ik zie en weet het; dat die vreselijke borsten er zitten.

Bam, wanhoop slaat toe als ik er zo over schrijf. :doh:
Hoi Freedom,

Persoonlijk, had ik eerlijk deze kans gekregen ( Was er in mijn tijd, totaal niet), waarschijnlijk had ik deze eveneens zeer moeilijk of niet kunnen laten liggen. Maar, ik had die persoonlijk zeker om meer info en bedenktijd gevraagd.

Nu los daarvan, je wanhoop is voor mij persoonlijk zeer herkenbaar ( Ik had joekels, kon die totaal niet inbinden. Duwde, die eerder onder mijn oksels en liep er zeer ongemakkelijk, een beetje als de " Hulk" bij).

Ik snap volledig je wanhoop. En zeker omdat de operatie datum, vast stond en zeer dichtbij lag. alles lijkt een beetje dubbel. Aan de ene kant : De aangeboden kans en aan de andere kant, door wie en hoe ?

Persoonlijk, ging ik jammer genoeg door de hel ( Zware complicaties) bij een ervaren en aangeprezen chirurg. En die "hel" wens ik zelfs mijn aartsvijand niet toe. En de leed :cry: , " hel" die ik kende door die ongewenste joekels. wens ik, al even min mijn aartsvijand toe.

Maar, de mastectomie is toch een behoorlijke zware operatie ( Zeker bij iemand met joekels, zoals ik destijds). Met meer, mogelijke risico's ( Liever niet) op zware complicaties, enz,...... Kennis en ervaring, is bij deze ingreep dan ook totaal geen luxe, maar eerder een must ( Noodzaak). Daarboven is de nazorg, eigen persoonlijke inspraak en de nodige info, eveneens van een enorm groot belang ( Must) .

Grtz Nick, sterkte :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Mastectomie buitenland (BE) bij een plastisch chirurg

Bericht door Nate_0 »

Ik denk dat dit wel de goede en meest verstandige keuze is. Sterkte er mee, iig!
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie buitenland (BE) bij een plastisch chirurg

Bericht door Freedom »

Alice schreef: 04 sep 2017, 19:46 Helaas blijkt mijn geslagen info verouderd te zijn
Eventjes Gegoogeld ' Gender Therapist Online srs WPATH ftm '
https://www.transgenderpulse.com/gender-therapists
http://www.tssurgeryguide.com/gender-therapists.html
wat gedateerd maar geeft wat info werkwijze kosten
https://www.susans.org/forums/index.php?topic=169543.0
en nog meer
Je wel een therapeut uitzoekt die gemachtigd is om letter of recommendation volgens de WPATH Standard uit te schrijven.

Voor een mastectomie is geen RLE termijn gesteld.

Cit. uit WPATH Standard of Care

Criteria for breast/chest surgery (one referral)
Criteria for mastectomy and creation of a male chest in FtM patients:
1. Persistent, well-documented gender dysphoria;
2. Capacity to make a fully informed decision and to consent for treatment;
3. Age of majority in a given country (if younger, follow the SOC for children and adolescents);
4. If significant medical or mental health concerns are present, they must be reasonably well controlled.
Hormone therapy is not a pre-requisite.

voor 1, therapeut kan wel zelf de eis stellen dat je xx tijd RLE hebt doorlopen voor dat deze een verklaring afgeeft.
Dankjewel voor de aanvulling, Alice! Heel fijn om het zo op een rijtje te hebben, nu heb ik wat om uit te pluizen. :)


Hier even een update over de situatie:

Afgelopen woensdag heb ik de dokter na meerdere contactpogingen eindelijk te pakken gekregen. Toen hij mijn vragen (oa over het geld terugkrijgen) niet wilde beantwoorden gooide hij het over een andere boeg (afleidingsmanoeuvre?) en begon me persoonlijk aan te vallen waar ik niet verder over zal uitweiden.. kort gezegd was het een erg naar 'gesprek'. Er viel niet met hem te praten.

Ik ben nog niet helemaal bijgekomen van de schrik, heb die avond na dat telefoontje voor het eerst sinds tijden moeten huilen. Alle wanhoop, angst en boosheid kwam eruit. Ik ben vooral erg geschrokken dat ik de operatie bijna door deze arts heb laten uitvoeren; een nare man met rare ideeën (over transgenders oa) en geen fatsoen / weinig respect voor de wensen van zijn patiënten.
Ik ben erg blij dat ik dit draadje hier heb durven openen, zonder jullie meningen en hulp had ik waarschijnlijk niet naar mijn slechte onderbuikgevoel geluisterd...
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Mastectomie buitenland (BE) bij een plastisch chirurg

Bericht door Marijn »

Als je je geld niet terug zou krijgen kan je misschien rechtshulp inschakelen.

Zie ik daar trouwens een nieuwe naam staan? Mooie naam!
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Mastectomie buitenland (BE) bij een plastisch chirurg

Bericht door Nate_0 »

Ik ben in ieder geval blij om te horen dat je het hebt afgeblazen :)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie buitenland (BE) bij een plastisch chirurg

Bericht door Freedom »

Marijn schreef: 12 sep 2017, 16:16 Als je je geld niet terug zou krijgen kan je misschien rechtshulp inschakelen.

Zie ik daar trouwens een nieuwe naam staan? Mooie naam!
Ja, dat ben ik ook zeker van plan mocht het zo ver komen.. zou me niks verbazen.

Dat zie je goed! Dankjewel :D
Nate_0 schreef: 12 sep 2017, 17:21 Ik ben in ieder geval blij om te horen dat je het hebt afgeblazen :)
Dankjewel :) was geen makkelijke keuze maar wel de beste
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now