Puur uit intresse

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Puur uit intresse

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Ik vernam net iets over de buikfallo met een succesvolle plasbuisverlening, uit de mond of de lies.

Geeft iemand daar meer info. over ?

Grtz Nick ;) ( Ps. niet uit de voorarm of het buikvlies, deze ken ik al ).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Puur uit intresse

Bericht door Jer158 »

Waar de phallo vandaan komt en waar de plasbuis vandaan komt staan in principe los van elkaar.

Op Phallo.net staat heel veel info over de verschillende procedures. (Overigens is er niet één soort buikphallo, maar juist een heleboel varianten.) Je kunt daar lezen over een plasbuis uit de onderarm, het bovenbeen, de binnenste schaamlippen, de mond (het wangslijmvlies), en de lies.

De bekende Dr. Crane in de VS gebruikt "omliggend" weefsel (naar ik aanneem de binnenste schaamlippen) in aanvulling op de gebruikelijke onderarm/bovenbeen.
Het Londen team gebruikt met succes onderarm, bovenbeen en mond (wangslijmvlies). De mond gebruiken ze met name voor het verbinden van de plasbuis in de phallus aan de eigen (native) plasbuis en het herstellen van complicaties in de plasbuis omdat ze gemerkt hebben dat een volledige plasbuis uit de mond een verhoogde kans op complicaties geeft. Dat geldt ook voor de binnenste schaamlippen (die ze o.a. daarom helemaal niet meer gebruiken).

Phalloplasty (en metoidioplasty) is en blijft continu in ontwikkeling. Artsen verschillen ook in waar ze de huid/rand voor de eikel vandaan halen. En sommige artsen zijn bezig met de phallus uit de rug te halen. Geen idee of dat succesvol is tot dusver. Ook zijn diverse teams (o.a. het VU) bezig met het beperken van de tijd onder algehele narcose door mensen "wakker" maar verdoofd/verslapt te houden.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Puur uit intresse

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Jer,

Ik las niet alles, maar genoeg. Het slijmvlies van de binnenste schaamlippen wordt volledig als urineweg naar boven gebruikt tot en met ( Inclusief) de clitoris ( Ken een meta -operatie, neo-penis en die is volledig gelijk kwa urineweg tot aan eventueel de gewenste fallo) .

Bij de fallo-operatie of meta- verlening ( Dat is de fallo, een meta-verlening), doen ze
ongeveer nog eens zo'n 14 cm plasbuisverlening ( Bij te weinig clitoris groei) er bovenop . En dat, uit je mond halen . Daar heb ik, nog nooit van gehoord. Zelf de fallo uit het bovenbeen kent ( Naar mijn weten) eerder een plasbuisverlening uit de voorarm.

Grtz Nick :)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Puur uit intresse

Bericht door Anon20180311 »

Jer158 schreef: 12 sep 2017, 21:58 Dat geldt ook voor de binnenste schaamlippen (die ze o.a. daarom helemaal niet meer gebruiken ).
Hoi Jer,

Als korte bijlage,

Helemaal niet meer ! Volledig, om de urine weg naar boven ( Geen enkel ander weefsel is trouwens daarvoor nodig) . Zowel bij de meta- als fallo-operatie ( die eigenlijk niets meer is, dan een verlening van de meta-operatie.). Vandaar, dat je na de meta-operatie met urinebuis verlening nog steeds kan kiezen voor de fallo met urinebuis verlening.

Grtz Nick ;)
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 12 sep 2017, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Puur uit intresse

Bericht door Jer158 »

Nick schreef: 12 sep 2017, 23:34Helemaal niet meer ! Volledig, om de urine weg naar boven . Zowel bij de meta- als fallo-operatie ( die eigenlijk niets meer is, dan een verlening van de meta-operatie.). Vandaar, dat je na de meta-operatie met urinebuis verlening nog steeds kan kiezen voor de fallo met urinebuis verlening.
Als je goed leest zie je dat ik het in die alinea over het Londen team heb.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Puur uit intresse

Bericht door Anon20180311 »

Jer158 schreef: 12 sep 2017, 23:41
Nick schreef: 12 sep 2017, 23:34Helemaal niet meer ! Volledig, om de urine weg naar boven . Zowel bij de meta- als fallo-operatie ( die eigenlijk niets meer is, dan een verlening van de meta-operatie.). Vandaar, dat je na de meta-operatie met urinebuis verlening nog steeds kan kiezen voor de fallo met urinebuis verlening.
Als je goed leest zie je dat ik het in die alinea over het Londen team heb.
Hoi Jer,

Idd. Maar, ik heb/had het niet over Londen, Amerika, of Parijs maar over België en Nederland ( En vooral over eigen, ervaringen en kennis, mede dankzij lotgenoten). Waarom, omdat de meeste mensen onder ons uit Nederland en een kleine minderheid uit België komen. Info over andere landen, kan men immers " Googelen". Maar die zijn niet steeds, van toepassing in eigen land ( Laat staan, ervaringen te lezen of te horen van lotgenoten) .



Grtz Nick ;) ( Ps. Jer, heb je geen linkjes naar dergelijke info ?).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Puur uit intresse

Bericht door Nate_0 »

Ik volg je niet meer, Nick... volgens mij mis ik wat essentiële informatie. Bedoel je nu te zeggen dat in België de schaamlippen nog wel gebruikt worden voor de plasbuis of juist niet?


In ieder geval,., als ik het goed begrijp geeft het gebruik van de binnenste schaamlippen meer kans op complicaties dan het gebruik van wangslijmvlies? (gezien het wangslijmvlies nog wel gebruikt wordt en de binnenste schaamlippen niet).

Weet iemand trouwens ook welke van de bovenstaande methodes het VU gebruikt, en hoe experimenteel/conventioneel ze zijn ingesteld tegenwoordig?

Fallo uit de rug klinkt op zijn minst ook interessant...
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Puur uit intresse

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef: 13 sep 2017, 00:04 Ik volg je niet meer, Nick... volgens mij mis ik wat essentiële informatie. Bedoel je nu te zeggen dat in België de schaamlippen nog wel gebruikt worden voor de plasbuis of juist niet?


In ieder geval,., als ik het goed begrijp geeft het gebruik van de binnenste schaamlippen meer kans op complicaties dan het gebruik van wangslijmvlies? (gezien het wangslijmvlies nog wel gebruikt wordt en de binnenste schaamlippen niet).

Weet iemand trouwens ook welke van de bovenstaande methodes het VU gebruikt, en hoe experimenteel/conventioneel ze zijn ingesteld tegenwoordig?

Fallo uit de rug klinkt op zijn minst ook interessant...
Hoi Nate,

Wat denk je zelf ? Wat meer complicaties met zich mee brengt ? Mond vlies, wegnemen en verplaatsen of het binnenste van je schaamlippen plaatselijk ( Met wat plas aanpassingen) gebruiken en gewoon dicht naaien als urine weg naar boven.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Puur uit intresse

Bericht door Jer158 »

Je bent dit topic begonnen uit een ander topic n.a.v. een off-topic conversatie in een ander topic, namelijk deze conversatie:
Nick schreef: 12 sep 2017, 19:23Ik wil zeker jullie hoop niet afnemen, maar ik las eerder al iets over de buik-fallo met gebruik van het buikvlies als plasbuisverlening ( In België) wat achteraf niet echt een succes bleek .
Jer158 schreef: 12 sep 2017, 19:50 Gebruik van het buikvlies voor een plasbuis is iets heel anders dan waar het hier om gaat. (En in andere landen wordt buikphallo al jaren succesvol toegepast, maar ook dat is niet relevant voor dit topic.)
Nick schreef: 12 sep 2017, 19:56Vraagje even off-topic, met plasbuisverlening uit het buikvlies of uit de voorarm ?
Jer158 schreef: 12 sep 2017, 20:06Voorarm, mond en lies heb ik gehoord, maar ik ken niet alle technieken die gebruikt worden. Wat mij betreft hebben we nu het laatste hierover gezegd want hier gaat het topic niet over.
Nu zeg je dit:
Nick schreef: 12 sep 2017, 23:56ik heb/had het niet over Londen, Amerika, of Parijs maar over België en Nederland
Vanaf het begin was ik duidelijk over dat ik het heb over andere landen. Lees de tweede quote er nog maar eens op na.

Verder:
Nick schreef: 12 sep 2017, 22:35Ik las niet alles, maar genoeg.
Super! Waarom maak je dit topic als je al genoeg gelezen hebt?
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Puur uit intresse

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Jer,

Omdat jullie, het me vroegen na mijn vraagje ! En ik vraag niets over andere landen en laat ook niets kennen over andere landen ( Dat was ook mijn vraagje niet en dan nog , zie eerste bericht " In België").

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Plaats reactie