Nieuwe chat! Zie dit topic.

Testo en Psycho Informa

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
nraeven
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2017, 13:58
Gender: Trans FtM

Testo en Psycho Informa

Bericht door nraeven »

Hoi mannen,

even een vraag uit pure interesse omdat ik zo'n ongeduldig en nieuwsgierig mens ben.

Heeft iemand van jullie het traject doorlopen bij Psycho Informa? Zo ja, moest je daar ook eerst aan de testo gel voordat je injecties kreeg? Hoorde namelijk van jongens dat dit bij het VUmc wel het geval is.
Ik weet dat ik dit net zo goed aan mijn psycholoog kan vragen, maar ik zie haar pas weer over een dikke week. :mrgreen:

Thanks!
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Testo en Psycho Informa

Bericht door Jer158 »

Psycho Informa maakt die beslissing niet. Dat is aan de endo waar je naar verwezen wordt.

Meestal willen ze eerst zeker weten dat je goed op testo reageert voordat ze een langwerkende formule geven. Misschien vindt je endo het wel goed om te starten op Sustanon als je goede argumenten hebt, maar Nebido zullen de meeste endo's liever niet hebben.

Mijn endo stelde voor om op gel te blijven (waar ik bijna 2 maanden mee bezig was), maar toen ik zelf aangaf om naar Nebido te willen switchen was dat prima. (Na 2 maanden gel dus, met goede T levels en geen bijwerkingen. Geen idee of hij het eerder ook oké had gevonden.)
Hung her from the branches of a mango tree
nraeven
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2017, 13:58
Gender: Trans FtM

Re: Testo en Psycho Informa

Bericht door nraeven »

Zou je me het verschil even in Jip en Janneke taal willen uitleggen? Thanks voor je snelle antwoord in ieder geval!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Testo en Psycho Informa

Bericht door Nate_0 »

De gel heeft direct effect, en zijn je t-niveaus te hoog of te laag dan kun je dat relatief makkelijk aanpakken. Bij nebido en sustanon, prikken die je een keer in de zoveel tijd krijgt, is dat veel lastiger. Op het moment dat je dus een verkeerde dosis krijgt, duurt het een tijd voordat het uit je bloed is en kun je je dus een aantal weken tot maanden flink beroerd voelen.
meerdere zakken met zaagsel
nraeven
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2017, 13:58
Gender: Trans FtM

Re: Testo en Psycho Informa

Bericht door nraeven »

Alright, mijn voorkeur gaat naar injecties (Sustanon,later Nebido) omdat ik die niet elke dag hoef te gebruiken én omdat ik best een onregelmatig leven heb (onregelmatige schooltijden en sinds kort fanatiek krachtsporten) waardoor ik niet elke dag rond dezelfde tijd zou kunnen smeren.

Verder ben ik ook een beetje bang dat de gel zo ontzettend langzaam voor verandering zorgt...
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Testo en Psycho Informa

Bericht door Jer158 »

Het gaat niet zozeer om een verkeerde dosering, maar T (en met name starten van T als FTM) kan voor bijwerkingen zorgen. Als je Sustanon (kortwerkende injectie) of Nebido (langwerkende injectie) krijgt, zit je met wat pech 4 of zelfs 12 weken aan die bijwerkingen vast zelfs als je "direct" stopt met je testo. Sommige mensen krijgen bijv. 24/7 hoofdpijn, of krijgen een gevaarlijk hoge bloeddruk.

Dat de gel langzamer zou zijn is volgens mij meer een mythe dan iets anders. Andere mensen zeggen dat Nebido juist langzamer is. Zolang je testolevels goed zijn (en op termijn ook je oestrogeenlevels), zul je veranderingen zien. Juist bij gel is het makkelijker om de juiste testolevels te bewerkstelligen, zoals Nate aangeeft.
Hung her from the branches of a mango tree
nraeven
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2017, 13:58
Gender: Trans FtM

Re: Testo en Psycho Informa

Bericht door nraeven »

Okay! Ik weet genoeg.
Thanks heren!
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Testo en Psycho Informa

Bericht door Jer158 »

nraeven schreef: 13 sep 2017, 12:28Alright, mijn voorkeur gaat naar injecties (Sustanon,later Nebido) omdat ik die niet elke dag hoef te gebruiken én omdat ik best een onregelmatig leven heb (onregelmatige schooltijden en sinds kort fanatiek krachtsporten) waardoor ik niet elke dag rond dezelfde tijd zou kunnen smeren.
Voor mij werkte het om het rond etenstijd te doen, of juist vlak voor het slapen gaan. Het hoeft ook niet iedere dag op exact hetzelfde tijdstip, zolang het maar niet meer dan een paar uur afwijkt. Ik heb trouwens ook mannen gehoord die het wel op een willekeurige tijd op de dag smeren en die alsnog stabiele testolevels hebben.

Het enige echte nadeel voor mij was dat je eigenlijk na het smeren een paar uur niet kon douchen / zwemmen. Dus sporten in de avond ging een stuk lastiger. Officieel moet je 6 uur wachten na het aanbrengen, maar het kan geen kwaad als je sporadisch maar 1 tot 6 uur wacht.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Testo en Psycho Informa

Bericht door Jer158 »

Overigens is de kans dat je echt vervelende bijwerkingen hebt van je eerste shot vrij klein, maar je zou maar een van die mensen zijn
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Testo en Psycho Informa

Bericht door Nate_0 »

Het lijkt mij ook een broodje-aap verhaal. De veranderingen lijken me eerder te komen van de testo niveaus, die je inderdaad op alle manieren kunt bewerkstelligen.

Het voordeel van gel (wanneer je daar gevoelig voor bent) is wel dat je minder een "cyclus" hebt (hoge testo na injectie, die langzaam zakt tot je aan je volgende shot toe bent).
meerdere zakken met zaagsel