Dosering Sustanon

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Dosering Sustanon

Bericht door Jer158 »

@ Nate: Dat is een goede vraag. Ik heb geen idde.

@ Ender: Het stoppen van shark week, en het dunner en droger worden worden van de wanden van de man cave
Hung her from the branches of a mango tree
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Dosering Sustanon

Bericht door Ender »

@Jer ah ok, de cessation merk ik al wel. Toen ik net begon met T was de eerste shark-week 5 dagen te vroeg, daarna na 2 weken een poging-tot shark-week (heel licht), en nu mijn 2e maand aan de T heel heel heel licht. beter!
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Dosering Sustanon

Bericht door Anon20180311 »

DeSprinkhaan schreef: 15 sep 2017, 14:36 Hallo,

Ik post hier een vraag die op het franse forum is gesteld, door een franssprekende belg.

Hij is nu sinds 3 maanden begonnen met hormoontherapie: 250mg sustanon per 3 weken, injectie in de bovenbeen.
Nu merkt hij dat hij toch echt de eerste 10-11 dagen zich erg goed voelt, maar daarna heeft hij zakt alle energie weg. Ook merkt hij heel weinig veranderingen behalve misschien wat meer spieren, meer energie de eerste 10 dagen, en meer libido. Ook heeft hij nog steeds zijn menstruatie.

Omdat hij toch echt last heeft van die vreselijke dip na die eerste 10dagen, heeft hij contact opgenomen met zijn dokter om te kijken of zijn dosering kan worden veranderd (misschien vaker bijvoorbeeld), en toen kreeg hij als antwoord:
Vaker dan elke 3 weken is ongezond. En in je bovenbeen spuiten is minder goed voor de werking dan in je bil.

Wat vinden jullie daarvan?
En heeft iemand eventueel een adres van een goede belgische endocrinoloog (die tenminste goed engels spreekt, want hij spreekt geen vlaams)

Hardstikke bedankt

Groetjes van een Sprinkhaan
Hoi Sprinkhaan,

Ik gebruik sustanon 250 mg om de drie weken ( Spuit trouwens zelf, in mijn bovenbeen ? , minder gezond ?). En ik had eveneens, last van die schommelingen. Maar, die vul ik gewoon aan met " Testim gel" , en niemand doet daar moeilijk over ( Ik vraag die gewoon via mijn huisdokter, met mede weten van mijn endo.).

Als zijn menstruatie niet stopt ( Ondanks het sutanon gebruik) mss neemt hij beter eveneens orgametril, maar dat laat ik over aan zijn Dr. in kwestie.

Een goeie endo. kan hij vinden bij ieder gender-team in België . Die speken naar mijn mening allemaal Engels ( Meerdere talen, waaronder o.a. het Engels, Duits, Frans, Nederlands).

En een franssprekende Belg !. Hij spreekt dus Frans ( Zoals velen hier in België). Hij zal zeker, in het Frans geholpen kunnen worden ( Waarom, dan zijn vraag in het Engels ?). Ons kleine België ( Kent trouwens sowieso, vlot 2 talen, het Frans en het Nederlands. ! Maar meerdere, Zo'n 3 officieel ).

Grtz Nick
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 18 sep 2017, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Dosering Sustanon

Bericht door Mr.X »

Ik had ook last van schommelingen toen ik aan de Sustanon zat. Dit uitte zich niet in energie pieken en dalen, maar wel in ontzettende acne (de vervelende cystic versie). Voor mij was dat reden genoeg om over te stappen op Nebido. Dat is namelijk langdurend en slow releasing, dus je pieken zijn kleiner.

Overigens is het niet stoppen van shark week na 3 maanden nog niet zorgwekkend. Het kan soms wel een half jaar duren.

Is Nebido voor hem geen optie, dan is een endocrinoloog zoeken die verstand heeft van transgenders erg belangrijk. Hij zou zijn testo waarde kunnen laten testen halverwege en op het einde van een Sustanon shot. Maar aangezien hij zich toch al belabberd voelt, is dat misschien niet eens nodig.

Weet ook dat een hele dosis niet altijd nodig is. Ik kan begrijpen dat meer dan een hele dosis per 3 weken teveel kan zijn. Maar zou een halve dosis per twee weken ook niet kunnen helpen? Het is duidelijk dat hij wat maatwerk nodig heeft met de dosering en frequentie, en daar heeft hij dan toch een endo voor nodig om dat samen met hem uit te zoeken. Succes!
Plaats reactie