Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wachten op het eerste gesprek

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Wachten op het eerste gesprek

Bericht door Nate_0 »

De wachttijd is altijd een schatting, volgens mij gaan ze o.a. uit van hoe lang de mensen die op dat moment aan de beurt zijn hebben gewacht.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Wachten op het eerste gesprek

Bericht door Marijn »

Mijn huisarts kende Stepwork niet specifiek, maar heeft helemaal niet moeilijk gedaan over de verwijzing daar naartoe. Die kreeg ik gewoon direct tijdens het consult waarin ik er om vroeg. Dat was in juli, afgelopen vrijdag het eerste gesprek, maar dat was omdat ik naar Assen wilde, niet zo ver als Veendam. En daar zijn ze deze week pas begonnen.

Mijn partner heeft twee weken gelden of zo zijn verwijzing gekregen (net zo makkelijk als ik, andere huisarts in dezelfde praktijk) en kon er zo goed als gelijk terecht. In eerste instantie komende week, uiteindelijk de week erna.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Liam86
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 okt 2017, 12:57
Gender: Trans FtM

Re: Wachten op het eerste gesprek

Bericht door Liam86 »

Nate_0 schreef: 08 okt 2017, 12:47 Hoi, ik zit bij Stepwork! Stepwork is kleiner en meer persoonlijk. Ze hebben niet een multidisciplinair team zoals het UMCG dat heeft, dus je moet reizen om bijvoorbeeld naar de endocrinoloog te gaan en ook met de operaties werkt het allemaal even wat anders. Ik heb mijn eerste gesprek 1 mei gehad, en ik ben nu twee weken aan de testo--om even een indicatie te geven van hoe snel het kan gaan/gaat.

Ik ben in ieder geval blij dat ik deze keuze heb gemaakt. De (mede)oprichter van Stepwork is trouwens zelf ook FtM en dat vind ik persoonlijk toch wel een meerwaarde.

Het kan trouwens zijn dat je huisarts Stepwork niet kent, of dit níet zo'n goed idee vindt omdat het UMCG niet positief is over de instelling. Stepwork heeft daarentegen wel goed contact met het VUmc, dus ik zou me dáár niet te veel van aan trekken omdat ze nog steeds alles aan bod laten komen wat bij het UMCG e.d. ook besproken wordt. Een van de hoofdredenen dat het sneller gaat bij Stepwork is omdat je vaker een gesprek kunt hebben (dus ipv 1x per maand, 2x per maand of zelfs 1x per week). Ze mogen ook gewoon een verklaring wijziging geslacht enzo afgeven en hebben een eigen psychiater in huis voor de second opinion.
Hoi Nate,
Bedankt voor je reactie!
Hier kan ik wel iets mee ;)
Dat reizen is geen probleem ik moet vanuit Friesland ook naar Groningen reizen..
Dat is behoorlijk snel dat je aan de testo mocht, heb hier al wel andere verhalen gelezen!

Daar had mijn vriendin het ook al over zo iemand weet teminste hoe het voelt en is. Dat heeft indd een meerwaarde dan omdat je jezelf dan ook sneller op je gemak voelt.

Dat zou ik niet weten of mijn huisarts daarvan heeft gehoord maar ik ga haar gewoon duidelijk maken dat het voor mij een hele goede optie is.
Ik loop tegen zoveel dingen aan, dat lijkt soms wel met de week erger te worden.
Weet jij ook hoe het zit qua vergoedingen van het ziekenfonds en Stepwork? Ik bedoel of dat hetzelfde is als bij bijvoorbeeld het UMCG ;)
Gebruikersavatar
Liam86
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 okt 2017, 12:57
Gender: Trans FtM

Re: Wachten op het eerste gesprek

Bericht door Liam86 »

Annet schreef: 08 okt 2017, 14:45 Hallo Liam
Ik ben in mei in geschreven bij Groningen ik kreeg toen te horen dat het 8/9maand kon duren voor ik op geroepen word ik hoop niet dat je daar teveel aan hecht aan 20duurt of heb je dat van hun zelf gehoord dan kan het wel zo zijn tegen mij zeiden ze van de week dat het voor mij nog wel tot een half jaar kan duren.
Laat je goed in formeren over de wacht tijd ik sta nu op plek 37 om een voorbeeld te noemen
Groetjes Annet
Hoi Annet,
Ja dat heb ik uiteindelijk van hun zelf gehoord.
Werd steeds een ander verhaal verteld. Eerst was het vakantie daarna kwamen er nieuwe mensen in het team en hadden ze daar nog geen agenda van. Vorige week dus voor de laatste x gebeld toen waren er een paar nog voor me en hielden ze vanaf de aanvraag de 20 weken aan als datum dat ik mocht komen. Maar die ligt precies tussen kerst en oud&nieuw dus ik vraag me sowieso af of dat wel klopt..
Ik ga deze week gewoon meer over Stepwork uitzoeken en dan vrijdag met de huisarts bespreken.
Groetjes Liam
Gebruikersavatar
Liam86
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 okt 2017, 12:57
Gender: Trans FtM

Re: Wachten op het eerste gesprek

Bericht door Liam86 »

Marijn schreef: 08 okt 2017, 16:01 Mijn huisarts kende Stepwork niet specifiek, maar heeft helemaal niet moeilijk gedaan over de verwijzing daar naartoe. Die kreeg ik gewoon direct tijdens het consult waarin ik er om vroeg. Dat was in juli, afgelopen vrijdag het eerste gesprek, maar dat was omdat ik naar Assen wilde, niet zo ver als Veendam. En daar zijn ze deze week pas begonnen.

Mijn partner heeft twee weken gelden of zo zijn verwijzing gekregen (net zo makkelijk als ik, andere huisarts in dezelfde praktijk) en kon er zo goed als gelijk terecht. In eerste instantie komende week, uiteindelijk de week erna.
Hoi Marijn,
Ik denk dat bij mij ook niet zo moeilijk zal gaan. Mijn huisarts heeft zelfs al contact met het UMCG gehad over de wachttijd omdat ze het ook te lang vind duren.
Dat had mijn vriendin indd ook gelezen dat ze 1 oktober open gingen in Assen, mij maakt het niet veel uit. Moet uit Friesland komen ;) Dus Groningen of Drenthe maakt het verschil voor mij niet.
Hoe beviel je eerste gesprek bij Stepwork?
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Wachten op het eerste gesprek

Bericht door Marijn »

Liam86 schreef: 08 okt 2017, 16:44 Hoe beviel je eerste gesprek bij Stepwork?
Dat beviel heel goed. Dit was natuurlijk vooral nog een intake en kennismaking (al heb ik dubbelconsulten, dus het duurder wel 1,5 uur), maar ik krijg de indruk dat Alwin (buiten dat hij gewoon heel aardig is) ook erg open staat voor individuele wensen. Wat voor mij als genderqueer/non-binary erg fijn is.

Ik moet mijn levensverhaal gaan schrijven en volgende week vrijdag de volgende afspraak alweer. (In mijn geval vanwege de reistijd dus om de week een dubbele, maar iedere week een losse kan ongetwijfeld ook.)
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Wachten op het eerste gesprek

Bericht door Nate_0 »

Die dubbele consulten zijn vrij standaard bij Stepwork :)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Maximus1991
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 jan 2017, 22:32
Gender: Trans FtM

Re: Wachten op het eerste gesprek

Bericht door Maximus1991 »

Niet echt actief meer... maar ik reageer toch...

Ik zit ook bij UMCG... ik heb na doorverwijzing 2 maanden (de zomer) gewacht voor ik mijn 1e oproep kreeg... voor de algemene intake, die zoals men vertelde normaal zo'n 3 maanden duurt om iemand naar het goede team door te sturen, echter besloten ze mij gelijk daarna op de wachtlijst te zetten voor het genderteam/team 3, want het was ze wel duidelijk... Als het goed is, krijg ik in Februari een nieuwe afspraak hiervoor, want heb in Dec contact gehad dat ik dan waarschijnlijk aan de beurt ben...

Ik heb het eerste gesprek gewoon alles aangekaart, verteld, laten zien en heb laten merken dat ik weet wat ik wil en wat niet etc, en ze beaamden dat ik gewoon geholpen moet worden. Hierop had ik mij goed voorbereid, hield al een blog bij en had ook dat verplichtte levensverhaal ding, waar ik iedereen over hoorde alvast getypt... als ze er nu naar vragen kunnen ze m zo krijgen... Dus ik wist al wat ik wilde vertellen en wat niet en heb me hier gewoon aangehouden...maarja, hoe het verder gaat ik heb geen idee, maar het begon gelukkig allemaal vrij vlot, tot nu toe duurt dit wachten (tot ik naar t genderteam mag) echt het langste en word soms echt gek ervan! maarja, ik ben onderweg.... Beter laat dan nooit xD
:whistle: Intelligence is sexy :whistle: :hbeat: you need 2 sides of a story to make conclusions that makes sense :think:
Daan88
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jan 2018, 21:26
Gender: Trans FtM

Re: Wachten op het eerste gesprek

Bericht door Daan88 »

Ik heb mij in begin december aangemeld bij het UMCG en die zeiden ook dat het max 20 weken zou duren, dus ik wacht ook af. Ik ben benieuwd hoe je eerste gesprek gaat!
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Wachten op het eerste gesprek

Bericht door Ender »

UMCG doet gelukkig niet aan levensverhalen en ikzelf had (maar) 3 gesprekken + 1 second-opinion, dus als je eenmaal in de molen zit is het wel goed te doen. Na die drie gesprekken ook geen gesprekken met psychologen meer, dat scheelt ook, allen 1x in de drie maanden met de hormoondokter, vooral voor bloedtesten.