Nieuwe chat! Zie dit topic.

Effecten testosteron op humeur (FtM)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was

Had het beginnen met testosteron een duidelijk merkbaar effect op je humeur?

Ik ben/was WEL bekend met PMS/PMDD en testo had negatief effect op mijn humeur
2
13%
Ik ben/was NIET bekend met PMS/PMDD en testo had negatief effect op mijn humeur
2
13%
Ik ben/was WEL bekend met PMS/PMDD en testo had geen of positief effect op mijn humeur
1
7%
Ik ben/was NIET bekend met PMS/PMDD en testo had geen of positief effect op mijn humeur
5
33%
Deze poll is (nog) niet van toepassing op mij maar ik wil toch graag stemmen
5
33%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Effecten testosteron op humeur (FtM)

Bericht door Minne »

Interessante vraag, Nate! Ik had geen last van PMS, maar ik merkte wel direct na het eerste shot testosteron dat ik veel..tsja, chiller werd. Vrolijker, rustiger in m'n hoofd en energieker in m'n lijf, zegmaar. Ik heb zelf Nebido en ik merkte de eerste keer aan het eind van de drie maanden dat dat gevoel af nam, ik was steeds sneller geïrriteerd, minder relaxed, emotioneler, veel sneller moe, etc. Ik dacht eerst dat het aan stress lag, en toen kreeg ik weer een shot testo en hups: ik voelde me weer zoals eerst, dus ik denk wel dat dat met hormoonschommelingen te maken had. Nu heb ik ruim een half jaar testo en ik heb nu niet meer het idee dat het zo schommelt, maar er was inderdaad wel een wenperiode voor mij.
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Effecten testosteron op humeur (FtM)

Bericht door Freedom »

Ik had de laatste jaren wel last van (zelf-gediagnostiseerde) PMS/PMDD en heb hier sinds de testo (bijna 4 maanden) veel minder last van. Wel merk ik dat ik in de periode dat ik mijn eh, 'periode' zou hebben gehad, ik wat gevoeliger ben. Een tikje emotioneler en soms wat lichte buikpijn die voelt als heel lichte menstruatiepijn. Het is ook de enige tijd in de maand dat ik überhaupt kan huilen (dit gebeurt gewoonweg niet meer sinds ik aan de testosteron zit)
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now