Lengte

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
HopeGaming
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 aug 2016, 12:11
Gender: Man

Lengte

Bericht door HopeGaming »

Ik zit de laatste tijd aan limb lengthening te denken. Methode waarbij botten in je been worden gebroken en er iets wordt tussen gezet en dagelijks met ongeveer 1 milimeter, dacht ik, wordt verlengt.

Het nadeel is wel dat je rond de 3 maanden niet meer kan lopen, veel pijn hebt en weer opnieuw moet leren lopen.

Maar aan de andere kant: Je hebt de kans om 7,5 a 8 centimeter langer te worden. Dit is toch wel iets belangrijks voor me, denk ik.

Kon nergens ervaringen vinden van ftm. Was wel benieuwd hoe jullie d'r tegen aan kijken.
Gebruikersavatar
Lau92
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 jul 2017, 23:28
Gender: Genderfluid
Locatie: Drenthe

Re: Lengte

Bericht door Lau92 »

Hoi,

Zelf ben ik niet in transitie, dat zeg ik als eerste even. En heb ook geen verdere kennis danwel ervaring met de ingreep. Ik denk dat je je moet afvragen of jouw lengte een dusdanig probleem is dat je deze ingreep überhaupt overweegt.
Ik heb wel ervaring met revalidaties, pijn en botoperaties (2x opnieuw leren lopen, fietsen etc.), mijn persoonlijke mening is vermijd het als je het kan vermijden. Maakt het je écht gelukkiger als je een paar centimeter langer bent, of is het naar een kleine cosmetische aanpassing?

Ben zelf lang voor iemand met een vrouwenlichaam, dus misschien snap ik je struggle niet volledig. Maar ik denk dat het belangrijkste is om het risico af te wegen tegen de noodzaak. Mss niet een antwoord waar je om gevraagd hebt, maar het is absoluut goed bedoeld!
Can we be just who we are?
Doesn't matter if the road is far
'Cause there are no regrets and there is no stress
HopeGaming
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 aug 2016, 12:11
Gender: Man

Re: Lengte

Bericht door HopeGaming »

Lau92 schreef: 16 okt 2017, 00:03 Hoi,

Zelf ben ik niet in transitie, dat zeg ik als eerste even. En heb ook geen verdere kennis danwel ervaring met de ingreep. Ik denk dat je je moet afvragen of jouw lengte een dusdanig probleem is dat je deze ingreep überhaupt overweegt.
Ik heb wel ervaring met revalidaties, pijn en botoperaties (2x opnieuw leren lopen, fietsen etc.), mijn persoonlijke mening is vermijd het als je het kan vermijden. Maakt het je écht gelukkiger als je een paar centimeter langer bent, of is het naar een kleine cosmetische aanpassing?

Ben zelf lang voor iemand met een vrouwenlichaam, dus misschien snap ik je struggle niet volledig. Maar ik denk dat het belangrijkste is om het risico af te wegen tegen de noodzaak. Mss niet een antwoord waar je om gevraagd hebt, maar het is absoluut goed bedoeld!
(Als je liever niet beantwoord begrijp ik dat) Heb je nu na de operatie+revalidatie er nog steeds last van in het dagelijks leven of met sporten?

Ik denk gewoon dat het me uiteindelijk gelukkiger zal maken als ik een gemiddelde lengte heb van een man. Ben er altijd wel mee bezig als ik sta/loop. Als ik na de revalidatie (risico's weggelaten) gewoon weer normaal kan leven ben ik wel FF 7/8 CM groter!
Gebruikersavatar
Lau92
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 jul 2017, 23:28
Gender: Genderfluid
Locatie: Drenthe

Re: Lengte

Bericht door Lau92 »

HopeGaming schreef: 16 okt 2017, 00:15 (Als je liever niet beantwoord begrijp ik dat) Heb je nu na de operatie+revalidatie er nog steeds last van in het dagelijks leven of met sporten?

Ik denk gewoon dat het me uiteindelijk gelukkiger zal maken als ik een gemiddelde lengte heb van een man. Ben er altijd wel mee bezig als ik sta/loop. Als ik na de revalidatie (risico's weggelaten) gewoon weer normaal kan leven ben ik wel FF 7/8 CM groter!
Ja, maar dat is omdat er ook schroeven aan te oas zijn gekomen. Sporten is voor mij eigenlijk geen optie. Maar dat staat natuurlijk los van jouw situatie, heel andere operatie!

Mag ik vragen hoelang je nu bent? Voel je je minder man als je korter bent? Heb je het er ook wel over met vrienden die mss ook niet zo lang zijn?
Can we be just who we are?
Doesn't matter if the road is far
'Cause there are no regrets and there is no stress
HopeGaming
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 aug 2016, 12:11
Gender: Man

Re: Lengte

Bericht door HopeGaming »

Lau92 schreef: 16 okt 2017, 00:22
HopeGaming schreef: 16 okt 2017, 00:15 (Als je liever niet beantwoord begrijp ik dat) Heb je nu na de operatie+revalidatie er nog steeds last van in het dagelijks leven of met sporten?

Ik denk gewoon dat het me uiteindelijk gelukkiger zal maken als ik een gemiddelde lengte heb van een man. Ben er altijd wel mee bezig als ik sta/loop. Als ik na de revalidatie (risico's weggelaten) gewoon weer normaal kan leven ben ik wel FF 7/8 CM groter!
Ja, maar dat is omdat er ook schroeven aan te oas zijn gekomen. Sporten is voor mij eigenlijk geen optie. Maar dat staat natuurlijk los van jouw situatie, heel andere operatie!

Mag ik vragen hoelang je nu bent? Voel je je minder man als je korter bent? Heb je het er ook wel over met vrienden die mss ook niet zo lang zijn?
Ben 170CM en 16 jaar; zal waarschijnlijk nog 2/3 centimeter groeien. Ik krijg door m'n lengte het gevoel dat ik er niet bij hoor en dat andere mensen mij domineren. Heb ook het idee dat mijn generatie groter is dan de mensen die nu volwassen zijn en vind mezelf dan wel een hele "kleine" toekomst hebben.

Weet niet of ik dit ook erg had gevonden als ik cis was geweest, waarschijnlijk verslechterd de GD het.

Heb wel vrienden die wat kleiner zijn maar nooit echt ter sprake gekomen.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Lengte

Bericht door Mr.X »

Met 170 mag je echt niet klagen hoor. Dat is een prima lengte. Ik heb een broer en een oom met die lengte. En tuurlijk, er zijn veel langere mannen, maar dat is alleen maar zo in NL. Ik woon in Engeland, en daar is 170 een prima lengte. Daar zie je veel minder 180+ kerels.

Zelf ben ik een stuk kleiner, maar het hindert mijn passing niet. Sure, ik had graag groter willen zijn. Wie wil nu niet een impressive stoere kerel zijn? Maar goed, het is zoals het is. De operatie waar jij het over hebt heb ik ook aan zitten denken. Maar hij is erg, erg pijnlijk en risicovol. Er bestaat een kans dat je niet meer zult lopen daarna. Is dat het waard? Vooral omdat je toch al 170 bent, dan zou ik denken van niet.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Lengte

Bericht door Nate_0 »

Ik zou eerder overwegen om verhogers in je schoenen te stoppen. Dan heb je wat extra lengte zonder operaties met alle risico's van dien.

Echt. Het is het NIET waard als je het risico loopt nooit meer (goed) te kunnen lopen. Ik heb zelf een ongeluk gehad waardoor ik nooit meer zonder kruk kan lopen, of afstanden etc, en ik kan je verzekeren dat dat nog veel moeilijker is dan transgender zijn. Het beperkt je echt ontzettend. 3 maanden niet kippen houdt ook in dat je lichaam fysiek af takelt, je bent een eeuwigheid bezig met het bereiken van je oude fitheid.

Er zijn ook in Nederland genoeg mannen van 1.70 (ik ben zelf 1.69). Ik denk eerder dat het voor jou iets is waar je met psychologische begeleiding nog iets mee kunt bereiken. Het is niet ideaal, ik was zelf ook liever wat langer geweest... Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat mensen op me neer kijken door mijn lengte.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Lengte

Bericht door Jer158 »

Als het maar gaat om 7 of 8 cm kun je beter schoenen met een dikke zool kopen en daar van die verhogers in stoppen. Dan zit je ook zo tegen die 7 of 8 cm aan.

Als je uiteindelijk een lage stem en een baard hebt, maakt die lengte echt 0,0 uit voor passing en wrsch ook een heel stuk minder voor je zelfbeeld. Ik ben 1.67 maar heb nooit het gevoel dat mensen op mij neerkijken omdat ik kort ben. Waaruit krijg jij dat gevoel?
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Lengte

Bericht door Emma »

Ik heb een collega gehad met een groeistoornis die die ingreep heeft laten doen. Hij is er twee keer anderhalf jaar tussenuit geweest omdat het zo”n zware ingreep is. Als je de ingreep kunt vermijden...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Lengte

Bericht door Dieuwertje »

Je verhoudingen worden natuurlijk ook anders. En relatief lange benen bij een relatief kort lijf is eerder vrouwelijk dan mannelijk. Maar dat is natuurlijk weer te camoufleren door een broek met het kruis op de knieën.