Androgel van de markt?!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Nate_0 »

Maar goed dat mijn vrienden geen kinderen hebben, dus :p
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Anon20180311 »

Alice schreef: 04 nov 2017, 19:12 Die bewaar vraag is ook van toepassing voor estrogel.
Voor kleine zakjes hoef je je geen zorgen te maken om de temperatuur maar bij de pompsystemenen is het beter dat die wel wat koeler te bewaren.
Als je het pomptube/flesje in de koeling bewaard heb je als voordeel een gelijke temperatuur zodat bij Ieder pompje een gelijke hoeveelheid testo/estro gegeven wordt. Er zijn mensen die er gevoelig voor zijn als de dosis niet gelijk is. Ook is er minder kans dat de alcohol (hulpstof) verdampt uit het pompheveltje of dat de gel zover uitzet dat die er uitgeperst wordt bij hogere temperaturen.
Je kunt er ook mee voorkomen dat de kinderen van je visite het pompje vinden en gaan kijken hoeveel keer pompen voor het tubetje leeg is.
De gel in hun haren smeren om een hanenkam te maken of elkaar lekker in te smeren met snot. Serieus, dit is niet iets wat je wil dat dit gebeurt.

https://www.farmacotherapeutischkompas. ... estosteron
Thx Alice, :hug:

@ Nate, Ik ken gelukkig wel veel vrienden met kinderen en kleinkinderen.
@ Ender, ik wist dat mijn info. niet fout was ( Integendeel).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Mr.X »

Dat geldt misschien voor estrogel, maar voor androgel uit een pomp zijn er alsnog geen voorgeschreven bewaareisen:

https://goodlifepharma.com/wp-content/u ... erpomp.pdf

Pagina 6.

Ik neem aan dat de fabrikant temperatuur wel in acht zou nemen als het echt effect had op de dosering van het pompje.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Alice »

Ook voor estrogel gelden geen speciale bewaarvoorschriften. Maar als je leest dat de andro gel-s bestaan uit; werkzame stof: TESTOSTERON hulpstoffen: Carbomeer 980, ETHANOL 96 %, Isoproylmyristaat, Natriumhydroxide (E 524), gezuiverd water (een stevige borrel met wat extra's erin) moet je zelf nadenken of het verstandig is om die gel bij een niet te hoge en constante temperatuur te bewaren, te gebruiken.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Nate_0 »

Zo warm is het anders niet in mijn kamer (noch in mijn badkamer) ... En ik vermoed dat kleine fluctuaties in dosis überhaupt niet uit te sluiten zijn.
meerdere zakken met zaagsel
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Milan070 »

Dus.....
Nu wel of niet in de koelkast bewaren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Mr.X »

Nee, het hoeft niet in de koelkast.

De fabrikant zal weten of hun producten foutief werken bij bepaalde temperaturen ed. En als ze het niet wisten, dan is androgel lang genoeg op de markt dat hun afnemers via hun patienten het hen wel verteld zouden hebben. Want als er negatieve effecten waren van temperatuur op de dosis die een patient binnen zou krijgen, dan zou de fabrikant snel verwittigd worden, en dit in de bijsluiter te zetten, anders zouden ze sneller dan het laten van een scheet aangeklaagd kunnen worden. We kunnen er dus vanuit gaan dat er of geen effecten van temperatuur zijn op de dosis, of deze effecten zijn zo klein dat het geen invloed heeft op de patient. Beide keren geen probleem dus.

Overigens is het wel verstandig om, zoals genoemd, de gel bij een constante temperatuur, en geen tropische temperaturen te bewaren. Maar dat geldt voor bijna alle medicijnen.
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Milan070 »

Helder! Dank je


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Ender »

Ik kan voor de zekerheid morgen ff mn apotheek vragen.. al betwijfel ik of die iets weten als dat niet in de bijsluiter staat.
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Milan070 »

Waar ik twijfel over had is de hoge concentratie alcohol wat erin zit. Dat vervliegt bij warmte...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk