Androgel van de markt?!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Androgel van de markt?!

Bericht door kingpuki »

Hallo allemaal,

Ik ben 2 weken geleden van Sustanon overgestapt op Androgel, vanwege de pieken en dalen in m'n bloed spiegel waar ik last van had. Nu was ik vandaag naar de Apotheek voor een herhaling recept en vertelde ze mij daar dat Androgel niet meer leverbaar is, en ook niet in de toekomst.

Nu hebben ze een vervangend middel een zogenaamde pomp waarmee je zelf moet doseren.

Ik vind dit persoonlijk helemaal niks. Ik heb dus het VUMC gebeld om te vragen of het klopt dat Androgel niet meer geleverd word, dit is inderdaad het geval.

Iemand hier die tegen hetzelfde aanloopt op dit moment??

En wat zijn mijn opties? Is er iets anders wat ik kan gebruiken?
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Milan070 »

Wacht even....het wordt niet meer geleverd? En waarom zijn de gebruikers dan niet op de hoogte gebracht door het VU?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door kingpuki »

Ja mijn vraag precies! De apotheek zei dat ze mij op de hoogte hebben gebracht alleen ik wist van niks.
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
Gebruikersavatar
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door kingpuki »

Ze wisten mij ook niet te vertellen waarom het overigens niet leverbaar is.
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Milan070 »

Dat zou ik ook wel willen weten. Toevallig mag ik volgende week naar mijn endocrinoloog, dus ik ben benieuwd...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Nick1703 »

kingpuki schreef: 31 okt 2017, 16:16 Hallo allemaal,

Ik ben 2 weken geleden van Sustanon overgestapt op Androgel, vanwege de pieken en dalen in m'n bloed spiegel waar ik last van had. Nu was ik vandaag naar de Apotheek voor een herhaling recept en vertelde ze mij daar dat Androgel niet meer leverbaar is, en ook niet in de toekomst.

Nu hebben ze een vervangend middel een zogenaamde pomp waarmee je zelf moet doseren.

Ik vind dit persoonlijk helemaal niks. Ik heb dus het VUMC gebeld om te vragen of het klopt dat Androgel niet meer geleverd word, dit is inderdaad het geval.

Iemand hier die tegen hetzelfde aanloopt op dit moment??

En wat zijn mijn opties? Is er iets anders wat ik kan gebruiken?
Een pomp? Begrijp k dan goed dat je alsnog moet gaan prikken/spuiten?
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Mr.X »

Ik kon dit vinden op de site van de NL hypofyse stichting:

"Androgel® 50mg in sachet niet leverbaar
Belangrijk nieuws voor hypofysepatiënten die Androgel® 50mg in sachet gebruiken (testosterongel). Wij kregen het bericht dat deze producten op dit moment niet meer beschikbaar zijn. Het is niet uitgesloten dat gebruikers van deze middelen moeten overschakelen naar een andere vorm van testosteronsuppletie.
Als gevolg van een niet goedgekeurde batch zullen deze middelen binnen een paar weken niet meer leverbaar zijn. De fabrikant doet haar best om de gevolgen voor de patiënt zo veel mogelijk te beperken en ondertussen wordt hard gewerkt om zo snel mogelijk een nieuwe batch beschikbaar te stellen. Dit neemt niet weg dat uitgekeken moet worden naar andere alternatieven.
Androgel® is overigens nog wel beschikbaar in een pompsysteem in een dosering van 16,2mg/g. Vraag de apotheker om aanvullende instructies bij het overstappen op deze variant. Tenslotte zijn er diverse andere varianten beschikbaar, maar let wel dat overschakelen op een andere vorm van testosteronsuppletie altijd moet gebeuren in overleg met de arts.
Mochten wij meer nieuws vernemen, dan laten wij dit zo snel mogelijk weten. De leverancier laat weten de ontstane situatie te betreuren en hoopt dat de gevolgen voor de patiënten beperkt blijven."
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Milan070 »

Dank je Mr X.
Ik ben ook benieuwd wat die pomp inhoudt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Mr.X »

Androgel pump is eigenlijk gewoon een pompje die een bepaalde hoeveelheid per pompje aflevert in je hand. Net zoals je een handzeeppompje kunt hebben:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Jer158 »

In mijn woonland zijn de zakjes al maanden niet/slecht leverbaar.

Ik raad jullie aan om TIJDIG jullie gel te halen en niet te wachten tot het bijna op is. Ik heb namelijk gemerkt dat doordat de zakjes niet beschikbaar waren en mensen moesten overstappen op andere gels die gels opeens ook op waren op allerlei plaatsen. Het zal in eerste instantie niet zo'n vaart lopen, maar als het probleem blijft voortbestaan misschien wel
Hung her from the branches of a mango tree