Androgel van de markt?!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Ender »

Ik heb net 90 stuks gekregen van de apotheek.. hoop niet dat daar al de foutieve batch in zit :?

Tip van mijn endo over het pompje: plaats het niet in de badkamer/wc! Bezoek zou kunnen denken dat het zeep is..
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Anon20190712 »

Ender schreef: 03 nov 2017, 13:37 Ik heb net 90 stuks gekregen van de apotheek.. hoop niet dat daar al de foutieve batch in zit :?

Tip van mijn endo over het pompje: plaats het niet in de badkamer/wc! Bezoek zou kunnen denken dat het zeep is..
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Anon20180311 »

Ender schreef: 03 nov 2017, 13:37 Ik heb net 90 stuks gekregen van de apotheek.. hoop niet dat daar al de foutieve batch in zit :?

Tip van mijn endo over het pompje: plaats het niet in de badkamer/wc! Bezoek zou kunnen denken dat het zeep is..
Hoi Ender,

Zeker niet, daar je testo ( Koel moet bewaren, eerder in de frigo).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Anon20190501 »

Hoe doe je dat dan op (kampeer, trekking,...) vakantie?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Mr.X »

Androgel kan gewoon op kamer temperatuur bewaard worden. Hoeft niet in de koelkast:

https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h27741.pdf

Pagina 5:

"Hoe bewaart u dit middel?
Voor dit geneesmiddel zijn er geen speciale bewaarcondities.
Buiten het zicht en het bereik van kinderen houden. "
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Ender »

@Nick Androgel kan gewoon op kamertemperatuur bewaard worden.. Testim gel onder 25 graden. Weet niet waar je het vandaan haalt dat het koel bewaard moet worden? Please fact-check, thanks ;) !
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Nate_0 »

Ik kreeg bij m'n afspraak bij de endo in september al de vraag of ik een pompsysteem wilde of de androgel zakjes. Ben verder nog niet ingelicht over de verkeerde batch androgel waardoor die niet/moeilijk leverbaar is, maar ik weet wel dat er inderdaad verschillende pompsystemen verkrijgbaar zijn in Nederland.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Anon20180311 »

Ender schreef: 04 nov 2017, 14:39 @Nick Androgel kan gewoon op kamertemperatuur bewaard worden.. Testim gel onder 25 graden. Weet niet waar je het vandaan haalt dat het koel bewaard moet worden? Please fact-check, thanks ;) !
Sorry, dan ben ik fout. Maar mij persoonlijk werd meegegeven : Langdurige bewaring of grote hoeveelheden, bewaar je beter in de koelkast ( Frigo). Nogmaals sorry, dan kreeg ik, jaren lang foute info.

Grtz Nick ( Ps. Mijn testo , bewaar ik toch, liever verder in mijn frigo) ;) .
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef: 04 nov 2017, 13:29 Hoe doe je dat dan op (kampeer, trekking,...) vakantie?
Hoi Sigrid,

Dat doe ik niet. Ik gebruik sustanon inspuitingen (Drie weken actief) en testimgel der nodige of eventuele ongewenste schommelingen.

Grtz Nick ;) (Ps. In België is het gelukkig vaak boven de 25°).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Androgel van de markt?!

Bericht door Alice »

Die bewaar vraag is ook van toepassing voor estrogel.
Voor kleine zakjes hoef je je geen zorgen te maken om de temperatuur maar bij de pompsystemenen is het beter dat die wel wat koeler te bewaren.
Als je het pomptube/flesje in de koeling bewaard heb je als voordeel een gelijke temperatuur zodat bij Ieder pompje een gelijke hoeveelheid testo/estro gegeven wordt. Er zijn mensen die er gevoelig voor zijn als de dosis niet gelijk is. Ook is er minder kans dat de alcohol (hulpstof) verdampt uit het pompheveltje of dat de gel zover uitzet dat die er uitgeperst wordt bij hogere temperaturen.
Je kunt er ook mee voorkomen dat de kinderen van je visite het pompje vinden en gaan kijken hoeveel keer pompen voor het tubetje leeg is.
De gel in hun haren smeren om een hanenkam te maken of elkaar lekker in te smeren met snot. Serieus, dit is niet iets wat je wil dat dit gebeurt.

https://www.farmacotherapeutischkompas. ... estosteron
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.