Borstoperatie van Loenen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Plaats reactie
nielsscootmobiels
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2017, 13:37
Gender: Trans FtM

Borstoperatie van Loenen

Bericht door nielsscootmobiels »

Goedemorgen,
Ik ben nu ongeveer twee maanden aan de testosteron, en begin nu langzaam na te denken over de volgende stap: de borstoperatie. Nu weet ik dat het Vumc daar pas toestemming voor geeft na een jaar hormonen. Ik heb van veel mensen gehoord dat ze naar dr. van loenen gaan, in plaats van de operatie laten doen in het vumc. Kan je voordat je een jaar aan hormonen zit daar al een consult plannen? Of kan ook dat pas na een jaar? Ik zou graag wat meer weten wat ik kan verwachten. En heeft iemand enig idee hoe het daar zit met wachttijden?
Alvast bedankt!
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Borstoperatie van Loenen

Bericht door Nate_0 »

Ook bij van Loenen kun je alleen terecht met een verwijzing van je behandelaar, jammer genoeg. Het consult alleen kun je geloof ik wel altijd boeken.
meerdere zakken met zaagsel
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Borstoperatie van Loenen

Bericht door Jake »

Ik had de verwijzing naar Van Loenen via mijn eigen huisarts geregeld. Gewoon via de telefoon uitgelegd, en de volgende dag kon ik hem ophalen. Met die verwijzing kon ik het consult bij Van Loenen inplannen. Wat ik me kan herinneren moet je wel echt "groen licht" hebben voor de operatie van je hoofdbehandelaar, dus in jouw geval het VU, sowieso al voor de verzekering.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie van Loenen

Bericht door Nathan90 »

Consult kan je al ruim voor het jaar hormonen plannen. Zodra je dan groen licht hebt (na dat jaar hormonen) kan je direct het Slotervaart bellen om officieel op de wachtlijst te komen. Wachttijden zijn wel opgelopen geloof ik, ook vanwege verbouwingen. Hoeveel dat nu is gewoon even vragen als je belt voor consult aanvraag.
Plaats reactie