Nieuwe chat! Zie dit topic.

Nebido Injectie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Nebido Injectie

Bericht door Anon20190712 »

Nate_0 schreef: 02 dec 2017, 02:06 Ja, het klopt idd dat het normaal is en prima kan--het probleem is meer dat het betekent dat ik essentieel nog PMS heb (menstruatie is wel weg sinds de 2e week hormonen) of in ieder geval daarmee vergelijkbare klachten die naar ik vermoed bij de hormoonschommelingen vandaan komen. Maar of testosteronniveaus ook voor dat soort shit kunnen zorgen weet ik niet.

Ik vraag het sowieso na bij de endo volgende maand, maar de eerste keer toen we het besproken gaf ze aan dat als ik hier gevoelig voor ben, dat bij nebido of sustanon ook prima kan gebeuren? En dan zit je met de gebakken peren...
Ik had daar super veel last van voordat m’n inboedel eruit was gesnokt, ik heb er toen decapeptyl voor gehad dat legt de hele eigen hormoonproductie af. Hielp enorm goed en het geeft ook mentaal veel rust als die schommelingen weg zijn. Wat je nu hebt is echt 1000x vervelender dan de schommeling van testo op zichzelf.

Wat Nebido betreft, ik was ook erg bang voor de schommelingen, maar het is me erg meegevallen. Sterker nog, ik heb een piek aan energie gevoeld, maar geen extreme drop met opvliegers/vermoeidheid etc. Er zijn ook bloedtests gedaan om te kijken wanneer ik het beste kan prikken. De gel nam op een gegeven moment minder goed op en m’n testolevels gingen langzaam maar zeker omlaag- dat voelde veel minder prettig.
Sustanon is me idd wel afgeraden onder andere door gevoeligheid voor schommelingen.
I
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Nebido Injectie

Bericht door Mr.X »

Nebido was voor mij ook stukken beter. Ik kreeg ontzettende cystic acne van sustanon, door de hormoonschommelingen. Daar heb ik totaal geen last van gehad op Nebido.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Nebido Injectie

Bericht door Nate_0 »

Bedankt voor je reactie, Lucas! Ik ga het volgende maand bespreken met mijn endo want dit is 100x niks (ik heb altijd anticonceptie gehad om de schommelingen te verminderen maar daar wil ik nu niet meer aan, for obvious reasons, maar sindsdien is het ruk).

Wel bijzonder dat je lichaam de gel niet meer goed opgenomen werd door je lichaam... Ik wist niet dat dat kan. The more you know, I guess..
meerdere zakken met zaagsel
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Nebido Injectie

Bericht door Minne »

Ik gebruik ook Nebido, meteen vanaf het begin al dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar het bevalt mij prima. M'n ma is verpleegkundige dus die zet 'm en dat gaat best, het doet niet echt pijn en ik heb er geen last van na het prikken. Ik merk het wel als het weer tijd voor word een nieuwe prik, vooral dat ik veel minder energie heb aan het eind van die drie maanden, maar dat is het enige.
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Nebido Injectie

Bericht door Arthas »

Mr.X schreef: 30 nov 2017, 12:26
Mij is verteld dat rustig de tijd nemen er voor kan zorgen dat je naderhand wat minder last heb van de injectiesite. Zowieso kan, als het goed is, injecteren niet te snel gaan omdat er soms nog wel wat kracht nodig is om het dikke spul de naald uit te krijgen.
Ik was laatst bij de huisarts voor mijn Nebido injectie, ik weet niet of ze haast had of het niet vaker deed maar de eerste keer duurde de injectie bij de assistente iets van een minuut voor mijn gevoel en ditmaal werd hij erin gejast in 10 seconden, en ik kan je vertellen dat dat ontzettend zeer deed en ik erna ook het gevoel had dat ik keihard om mn kont was gevallen haha, dus rustig inspuiten is echt een rotgevoel en het duurt langer maar wel een stuk dragelijker dan wanneer het snel word gedaan.
Gebruikersavatar
Max.Hopper88
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 nov 2017, 22:57
Gender: Trans FtM

Re: Nebido Injectie

Bericht door Max.Hopper88 »

Over het algemeen zal ook bij 1 persoon verschillen hoeveel je last hebt van een injectie. Ze worden erop getraind om zo goed mogelijk een injectiete geven maar het blijft wel 'blind' prikken. Je kunt niet zien of er op die plek misschien een klein zenuwtje zit die je raakt.
Langzaam inspuiten is wel beter voor je lichaam ook omdat het anders heel snel alles in 1 keer moet verwerken(op die plek in je bil) ipv dat het de tijd heeft om het een plekje te geven.

Dus als je huisarts (of assistent) rustig de tijd neemt, jij je er prettig bij voelt dan zou het wel goed gaan denk ik :)
Destroy your personal demons. Use their corpses as fuel to light your way - Laurell K. Hamilton
Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Re: Nebido Injectie

Bericht door Bas123 »

Momenteel 1 x per 9 weken een nebido injectie gewoon bij de huisarts.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Nebido Injectie

Bericht door Sander »

Even een vraagje over de Nebido

Ik heb gisteren mijn eerste prik gekregen. 16 september krijg ik mijn 6 weken booster.

Nu twijfel ik of het de bedoeling is dat ik 3 maanden na de 1e of de 2e prik mijn volgende injectie hoor te krijgen.

Ik heb mijn endocrinoloog zelf gewezen op de 6 weken booster en daar ging hij akkoord mee, maar verder weet ik eerlijk gezegd niet hoe dat daarna bij andere mannen gaat
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Nebido Injectie

Bericht door Jer158 »

Sander schreef: 08 aug 2019, 10:59 Even een vraagje over de Nebido

Ik heb gisteren mijn eerste prik gekregen. 16 september krijg ik mijn 6 weken booster.

Nu twijfel ik of het de bedoeling is dat ik 3 maanden na de 1e of de 2e prik mijn volgende injectie hoor te krijgen.

Ik heb mijn endocrinoloog zelf gewezen op de 6 weken booster en daar ging hij akkoord mee, maar verder weet ik eerlijk gezegd niet hoe dat daarna bij andere mannen gaat
Volgens de fabrikant is de bedoeling je eerste shot met 0 weken, tweede met 6 weken, derde met 18 weken, en vanaf daar iedere 12 weken ongeveer, afhankelijk van bloedtests. Individuele endo's kunnen daarvan afwijken, maar dit is wat de fabrikant voorschrijft.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Nebido Injectie

Bericht door Sander »

@Jer158 tnx!