Verzorging/Hulp Na de combi operatie [mastectomie en hysterectomie]

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Verzorging/Hulp Na de combi operatie [mastectomie en hysterectomie]

Bericht door Anon20190209 »

Heel veel chirurgen weten echt heel weinig als het gaat om compressie BH's en het zelfde geld dan voor compressie hesjes.

Wordt vaak gezegd neem maar iets mee, als voorbeeld bij mtf, wordt gezegd neem voor na een borstvergroting een sport BH mee, das echt heel anders dan een compressie BH. En das ook echt het zelfde voor de transmannen, een binder is heel iets anders dan een compressie hesje.

Compressie geeft juist een bepaalde stevigheid en druk om zou voor een optimale genezing te zorgen. Eventueel wondvocht wordt zo ook beter afgevoerd door het lichaam zelf. Een van de betere en bekendste merken hiervoor is Marena, wordt wereldwijd en ook hier in Nederland heel veel gebruikt. Zelf ook 2 maal na prothese wissel gedragen, echt een verademing qua hoe het zit en comfort. Inmiddels zijn heel veel ziekenhuizen en klinieken hier afnemer van qua merk.

Groetjes Cher
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Verzorging/Hulp Na de combi operatie [mastectomie en hysterectomie]

Bericht door Milan070 »

Cher schreef:Heel veel chirurgen weten echt heel weinig als het gaat om compressie BH's en het zelfde geld dan voor compressie hesjes.

Wordt vaak gezegd neem maar iets mee, als voorbeeld bij mtf, wordt gezegd neem voor na een borstvergroting een sport BH mee, das echt heel anders dan een compressie BH. En das ook echt het zelfde voor de transmannen, een binder is heel iets anders dan een compressie hesje.

Compressie geeft juist een bepaalde stevigheid en druk om zou voor een optimale genezing te zorgen. Eventueel wondvocht wordt zo ook beter afgevoerd door het lichaam zelf. Een van de betere en bekendste merken hiervoor is Marena, wordt wereldwijd en ook hier in Nederland heel veel gebruikt. Zelf ook 2 maal na prothese wissel gedragen, echt een verademing qua hoe het zit en comfort. Inmiddels zijn heel veel ziekenhuizen en klinieken hier afnemer van qua merk.

Groetjes Cher
Precies Cher! Die heb ik dus ook gebruikt en het maakt nu juist het verschil tussen geen/zeer weinig pijn en een heel goed herstel.

Ik zou het advies geven om daar toch die euro’s aan uit te geven.
Het VU adviseert de MVS die je op www.emdacare.nl kunt bestellen. Je krijgt dan ook nog 15% korting als je de code gebruikt van het VU.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Verzorging/Hulp Na de combi operatie [mastectomie en hysterectomie]

Bericht door Anon20190209 »

Jammer dat het VU de patiënten er niet 1 meegeeft na zo'n operatie, dat gebeurt bij heel veel privéklinieken dus wel.... en kan je er altijd 1 of 2 bijkopen. Het VU zou dit soort dingen gewoon op voorraad moeten hebben, zodat je altijd met de juiste maat en soort naar huis gaat.

Resultaat gaat niet alleen om de operatie maar ook om de beste nazorg :wship:
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Verzorging/Hulp Na de combi operatie [mastectomie en hysterectomie]

Bericht door Milan070 »

Cher schreef:Jammer dat het VU de patiënten er niet 1 meegeeft na zo'n operatie, dat gebeurt bij heel veel privéklinieken dus wel.... en kan je er altijd 1 of 2 bijkopen. Het VU zou dit soort dingen gewoon op voorraad moeten hebben, zodat je altijd met de juiste maat en soort naar huis gaat.

Resultaat gaat niet alleen om de operatie maar ook om de beste nazorg :wship:
Ook nu ben ik het volledig met je eens.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Verzorging/Hulp Na de combi operatie [mastectomie en hysterectomie]

Bericht door Arthas »

Jer158 schreef: 29 dec 2017, 17:39
Milan070 schreef: 29 dec 2017, 17:18Heb je de hesjes die het ziekenhuis adviseren? Dat is namelijk wel belangrijk voor het uiteindelijke resultaat. Er moet een bepaalde, constante druk op je torso staan na de operatie.
Dat zal dan wel weer van ziekenhuis en chirurg afhangen, want mijn chirurg (Van Loenen) had het over dat klittenband in je gewone binders (laten) zetten het goedkoopst/makkelijkst is. Voor haar maakt het blijkbaar niet zo veel uit.
Ja same, ik heb ook van Loenen en dit zei ze mij ook. Wat voor hesjes bedoel jij Milan? of waar zou ik die kunnen krijgen?
Ik doe al best veel buikspieroefeningen maar goeie tip, ik zal er nog wat meer bovenop gooien haha!
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Verzorging/Hulp Na de combi operatie [mastectomie en hysterectomie]

Bericht door Jer158 »

Arthas schreef: 29 dec 2017, 19:07Ja same, ik heb ook van Loenen en dit zei ze mij ook. Wat voor hesjes bedoel jij Milan? of waar zou ik die kunnen krijgen?
Ik doe al best veel buikspieroefeningen maar goeie tip, ik zal er nog wat meer bovenop gooien haha!
Nice, ben jij dan ook gebeld vandaag voor 15 januari? :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Verzorging/Hulp Na de combi operatie [mastectomie en hysterectomie]

Bericht door Arthas »

Jer158 schreef: 29 dec 2017, 19:13
Arthas schreef: 29 dec 2017, 19:07Ja same, ik heb ook van Loenen en dit zei ze mij ook. Wat voor hesjes bedoel jij Milan? of waar zou ik die kunnen krijgen?
Ik doe al best veel buikspieroefeningen maar goeie tip, ik zal er nog wat meer bovenop gooien haha!
Nice, ben jij dan ook gebeld vandaag voor 15 januari? :lol:
Hahaa ja maar toen had ik een misberekening gedaan dus ik zei dat ik niet kon, toen ik vandaag weer belde zei ze dat die plek al weg was xD Ben jij de gelukkige? : D
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Verzorging/Hulp Na de combi operatie [mastectomie en hysterectomie]

Bericht door Milan070 »

Arthas schreef:
Jer158 schreef: 29 dec 2017, 17:39
Milan070 schreef: 29 dec 2017, 17:18Heb je de hesjes die het ziekenhuis adviseren? Dat is namelijk wel belangrijk voor het uiteindelijke resultaat. Er moet een bepaalde, constante druk op je torso staan na de operatie.
Dat zal dan wel weer van ziekenhuis en chirurg afhangen, want mijn chirurg (Van Loenen) had het over dat klittenband in je gewone binders (laten) zetten het goedkoopst/makkelijkst is. Voor haar maakt het blijkbaar niet zo veel uit.
Ja same, ik heb ook van Loenen en dit zei ze mij ook. Wat voor hesjes bedoel jij Milan? of waar zou ik die kunnen krijgen?
Ik doe al best veel buikspieroefeningen maar goeie tip, ik zal er nog wat meer bovenop gooien haha!
http://www.emdacare.nl/Webwinkel-Produc ... zwart.html

Kost wel wat, maar met de code “VUMC2017” krijg je 15% korting


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Verzorging/Hulp Na de combi operatie [mastectomie en hysterectomie]

Bericht door Jer158 »

Arthas schreef: 29 dec 2017, 19:23Hahaa ja maar toen had ik een misberekening gedaan dus ik zei dat ik niet kon, toen ik vandaag weer belde zei ze dat die plek al weg was xD Ben jij de gelukkige? : D
Nee, dat is niet lang genoeg na mijn laatste Nebido-spuit. En ik zou het ook niet heel chill hebben gevonden om mijn werk 0,0 notice te geven dat ik er (lang) tussenuit moet.

Het is hoe dan ook eerder dan maart/april wat ik begin November nog te horen kreeg.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Verzorging/Hulp Na de combi operatie [mastectomie en hysterectomie]

Bericht door Arthas »

Jer158 schreef: 29 dec 2017, 19:32
Arthas schreef: 29 dec 2017, 19:23Hahaa ja maar toen had ik een misberekening gedaan dus ik zei dat ik niet kon, toen ik vandaag weer belde zei ze dat die plek al weg was xD Ben jij de gelukkige? : D
Nee, dat is niet lang genoeg na mijn laatste Nebido-spuit. En ik zou het ook niet heel chill hebben gevonden om mijn werk 0,0 notice te geven dat ik er (lang) tussenuit moet.

Het is hoe dan ook eerder dan maart/april wat ik begin November nog te horen kreeg.
Ah i see, nice man is al snel! Ik heb dan het geluk dat ik geen werk heb dus dat scheelt waarschijnlijk wel een hoop stress