Androgel aanbrengen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Androgel aanbrengen

Bericht door Arthas »

Hallo! alweer een vraag haha, ik heb nu net androgel gekregen (zat voorheen aan sustanon en nebido)
Maar er staat dat ik het moet aanbrengen op schouders/armen, nu zitten mijn schouders vol acne en open wondjes.

Is het belangrijk waar ik het aanbreng of kan ik een plekje vinden op mijn buik/rug/been en is dat ook prima?
is het uitsmeergebied ook van belang of is het een kwestie van het kwakje erop gooien en inwrijven?
Mijn apotheek hier weet helaas vrij weinig van alles wat transgender gerelateerd is dus zij kon mij ook niet veel verder helpen.
Alvast bedankt guys! (:
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Androgel aanbrengen

Bericht door Jer158 »

Androgel mag volgens de bijsluiter op schouders/bovenarmen en buik (niet de borst!) gesmeerd worden. Je merkt vanzelf hoeveel gel je ergens kan gebruiken terwijl je het nog wel kunt uitsmeren. Het kan i.i.g. geen kwaad om de ruimte te gebruiken die je hebt (dus ofwel de hele buik, ofwel beide schouders/bovenarmen). Ik had zelf die ruimte ook wel nodig.

Andere testosterongels mogen ook officieel op de bovenbenen. Dat dat voor Androgel niet in de bijsluiter staat heeft meer te maken met hoe ze het getest hebben dan dat de bovenbenen significant invloed zullen hebben op de opname. Andere gels mogen namelijk ook op de schouders en/of buik. Ik wisselde meestal af tussen schouders/bovenarmen, buik, en bovenbenen.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Androgel aanbrengen

Bericht door Arthas »

Thanks heb het net opgesmeerd! is veel meer gel dan ik dacht haha had inderdaad alle oppervlakte wel nodig van mn buik, maargoed nou ben ik ook nog niet zo breed xD
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Androgel aanbrengen

Bericht door Maurits »

Hoi Arthas,

Ik heb het jaren geleden ook gebruikt en rouleerde toen de opbrengplaatsen. Ook afgewisseld met binnenkant bovenbenen, ging prima.

Succes!
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding