Keuzehulp genitale operaties

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Keuzehulp genitale operaties

Bericht door Emma »

Müjde Özer gaf vanavond een presentatie over de keuzehulp die het VUmc heeft ontwikkeld. De keuzehulp heeft wat weinig aandacht gekregen. Hierbij dan:

https://keuzehulp-operaties-transmannen.nl
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Keuzehulp genitale operaties

Bericht door Milan070 »

Dank je Emma
Sven
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2017, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: Keuzehulp genitale operaties

Bericht door Sven »

Zeer nuttige info
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Keuzehulp genitale operaties

Bericht door Anon20190501 »

nu nog eentje voor transvrouwen...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Keuzehulp genitale operaties

Bericht door Sara »

Het lijkt bijna op de echte wereld hier: er wordt iets gemaakt dat voornamelijk op mannen is gericht; de vrouwen moeten maar voor zichzelf een vertaalslag maken ;)

In mijn ogen staan er behoorlijk wat argumenten tussen die ook zouden kunnen gelden voor transvrouwen. Bijna alles onder Wel of niet opereren lijkt toepasbaar (even een 'zoek en vervang' draaien voor de woorden 'man' en 'vrouw').
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Keuzehulp genitale operaties

Bericht door Emma »

Voor de vrouwen heeft het VUmc nu eenmaal veel minder keuze. En in het algemeen is de keuze voor transvrouwen veel minder ingewikkeld. Zij hoeven geen afweging te maken tussen wel of geen hysto, colpectomie, meta of phallo, wel of geen plasbuisverlenging, en alle mogelijke bijkomende complicaties en risico’s, want dat zijn er nogal wat.

Maar er wordt wel degelijk over nagedacht. Het is alleen een heel andere doelgroep. Deze keuzehulp is gemaakt door een onderzoeksbureau op basis van de ervaringen van een heel diverse groep transmannen en door externe partijen betaald. Als dat voor de MtF operaties ook moet, kost dat tijd en geld.

We zitten hier in het Medisch/transmannen topic. Verder graag on topic blijven dus, we hebben destijds bij hoge uitzondering de topics gesplitst tussn de doelgroepen en dat was niet voor niets.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Keuzehulp genitale operaties

Bericht door Anon20190712 »

Nuttige info, bedankt voor het delen!
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Keuzehulp genitale operaties

Bericht door Anon20180311 »

Mooie, duidelijke informatieve bijdrage Emma.

Grtz Nick :wship:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Wyatt
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2018, 19:22
Gender: Trans FtM
Locatie: Almere

Re: Keuzehulp genitale operaties

Bericht door Wyatt »

Dank je dit was zeker nuttige informatie, het heeft mijn gedachte niet echt veranderd ik ga nog steeds voor het complete pakket om alles te laten verwijderen wat er kan worden verwijderd en geef de voorkeur aan phallo met plasbuis verlenging. Toch wel een aantal goede punten die genoemd worden, zeker iets om over na te denken.
Hope I keep by my side, I won't run and I won't hide.
The battlezone that is my life, Is mine to fight and mine to survive!
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Keuzehulp genitale operaties

Bericht door Anon20190712 »

Zojuist een uitnodiging ontvangen van het vumc voor de verplichte informatiebijeenkomst voor genitale chirurgie en hierin wordt ook verwezen naar de keuzehulp website. Toch frappant dat de psychologen die ik er heb gesproken nooit naar de site hebben verwezen.