Nieuwe chat! Zie dit topic.

Borstoperatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Borstoperatie

Bericht door moonlight89 »

De borstoperatie is voor mij nog ver weg, maar iemand enig idee wanneer de donut procedure wordt toegepast?
In de folder van de VU hebben ze het qua omvang alleen maar over groot en klein..
Maarja wat verstaan ze daaronder?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Jer158 »

Het hangt ook van de elasticiteit van je huid af en waar je tepels zitten, en van je chirurg. Je chirurg zal ook bij je moeten kijken om te bepalen wat het beste resultaat gaat opleveren.

Volgens mijn chirurg ben ik een grote A / kleine B, en dat is volgens haar qua volume prima voor donut maar omdat mijn tepels iets te laag zitten wordt het toch double incision. Beide constateringen waren een verrassing voor mij, trouwens.
Hung her from the branches of a mango tree
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door moonlight89 »

Ohw, dus toch iets gecompliceerder dan ik dacht.. thnx voor de info.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Mr.X »

Kijk ook eens hier: https://www.vumc.nl/afdelingen/patiente ... ctomie.pdf

Daar hebben ze het over de verschillende technieken, en wat het verschil is (borsten mogen niet 'hangen' voor de donut procedure, bijvoorbeeld).
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door moonlight89 »

Klopt Mr. X dat is idd die folder die ik bedoelde, alleen vind ik de uitleg soms zo vaag.
De folder zegt:
Donut-procedure:huid verwijderen rondom tepelhof
Deze procedure is enkel geschikt voor kleine borsten die (bijna) niet hangen met een stevige, elastische huid.

Wat is volgens hun klein en wat stevig? XD
Net zoals ze het hebben over de drains die verwijderd worden als er niet teveel wondvocht meer lekt.
Maarja, wat is teveel? :p
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Mr.X »

Het is inderdaad geen duidelijke omschrijving, en het zal ook qua chirurg verschillen wat de een nog wel okay vindt, en de ander niet. De enige manier om het zeker te weten, is om naar een chirurg te gaan. Want je kan wel weinig weefsel hebben, zoals Jer, er kunnen dan nog omstandigheden zijn waardoor een andere techniek nodig is.

Qua wondvocht lekken hanteren ze een aantal mililiters per 24 uur aan. Ik ben alleen vergeten hoeveel precies.
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door moonlight89 »

Ja klopt idd. Nouja, t is voor mij nog ver weg, dus zal het tzt wel zien..
Alhoewel ik er goed in ben mij al ruim van te voren druk te maken haha XD
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Jer158 »

Volgens mij is een kleine B vaak wel de grens voor donut. Ik vermoed dat als je daar pre-T boven zit je in verreweg de meeste gevallen geen kandidaat zult zijn. Het kan namelijk wel enigszins krimpen met testo, maar je blijft evenveel huid houden en je tepels gaan niet magisch hoger zitten. Zelfs als je dankzij testo qua formaat wel in aanmerking komt, is de kans groot dat andere factoren roet in het eten gooien.

Overigens zou ik niet weten wat ik gedaan zou hebben als ik (als grensgeval) voor donut in aanmerking was gekomen
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Borstoperatie

Bericht door Nick1703 »

Ik zit pre T op net een A tje, en mn tepels zitten redelijk in t midden en zijn nog kleiner dan die van mn pa. Ik heb dus goede hoop dat ik (begin volgend jaar als het even kan (:) voor de kleine operatie in aanmerking kom.
I am, who I am.