Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat had je willen weten voor de (FTM) operatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Wat had je willen weten voor de (FTM) operatie

Bericht door Jer158 »

en/of denk je dat handig kan zijn voor andere trans mannen om te weten?

Zet er voor de duidelijkheid ook even bij om welke operatie (borst, hysto, colpec, phallo, meta, etc.) gaat.

Gelieve alleen reacties van trans mannen, omdat ik specifieke info zoek voor het FTM-traject. Het staat trans vrouwen uiteraard vrij om een vergelijkbaar topic te maken in het MTF-hoekje.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Wat had je willen weten voor de (FTM) operatie

Bericht door Anon20190712 »

Hysto-Er is bloed daarna daarbeneden, en best veel ook. Je hebt maandverband nodig en in het ziekenhuis kwamen ze vlak na de operatie dat gebied met een doek schoonmaken. Ook thuis bloedde het nog, wat de artsen normaal vonden (niet erg genoeg om stollingsmiddel te gebruiken), maar ik schrok ervan.

De rit naar huis in de auto was heel pijnlijk, elk hobbeltje, elke keer remmen deed zeer.

Borstoperatie- het meest opluchtende gevoel ooit is als je te veel vocht hebt en ze dat later met een drain weghalen. Het weghalen van de drains na de operatie voelt alsof er onderhuids watjes van elkaar scheuren. Niks om je druk over te maken.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wat had je willen weten voor de (FTM) operatie

Bericht door Anon20180311 »

Dat een dubbele tepel reconstructie : Indien succesvol ( jammer genoeg, na het verliezen van) enkel en alleen esthetisch van belang is en niet der gevoel. Bij één tepelreconstructie mss een aanrader. Dubbele tepel reconstructie, bij de trans-man ?

Ik kende die, heb die. Maar ik ken totaal geen gevoel in mijn tepels . Een deftige tepeltatoeage ( 3D) was meer dan voldoende geweest en kende tenminste nog lichaams eigengevoel. De tepel tatoeage, die ik tot 2X kreeg in de kliniek, sloeg en slaat nergens op. De kleuren vervagen zeer snel en kennen totaal geen diepte.

Ik koos daarom, na een x-aantal jaren bij een deftige tatoeage zaak alles in 3D te laten zetten. Resultaat : Nu heb ik echt, esthetische tepels !.

Met andere woorden : Mijn dubbele tepelreconstructie, zou ik persoonlijk nooit meer doen. Deze was persoonlijk, totaal mij geld niet waard en kent voor mij ook geen enkele mannelijke meerwaarde. Nada gevoel ( integendeel), ze ( De gereconstrueerde topjes of tepels) voelen eerder dof en als niet lichaamseigen aan .

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wat had je willen weten voor de (FTM) operatie

Bericht door Anon20180311 »

En dat zitten, na mijn kruisoperatie ( meta, met plasbuisverlening en scrotum ) zonder zwembandje of aangepast kussen ( Ring kussen) zo goed als onmogelijk was ( ook trappen lopen) te pijnlijk.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wat had je willen weten voor de (FTM) operatie

Bericht door Jer158 »

Voor de borstoperatie:

Je tepels krijgen soms pas na maanden hun definitieve kleur. Nu de korstjes van de mijne afvallen zijn ze daaronder dezelfde kleur als mijn huid. Even rondvragen leert dat het vaker voorkomt en later bijtrekt. Ik had toch van te voren een boel research gedaan, maar dit had ik niet eerder gehoord.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wat had je willen weten voor de (FTM) operatie

Bericht door Jer158 »

Borst + hysto:

Ik had verwacht dat ze alles ruim zouden scheren, maar dat is niet gebeurd. Voor zover ik kan zien hebben ze helemaal niets geschoren. Natuurlijk halen ze bij de borstoperatie stukken huid weg dus die haren ben je kwijt, maar verder heb ik zelfs direct naast mijn tepels en incisies nog haar zitten, en de hechtingen beneden zitten ook middenin bossen haar. (Mijn oksels moest ik zelf scheren i.v.m. het plakband van de drains.) Dikke meevaller dus!
Hung her from the branches of a mango tree