Wat had je willen weten voor testo

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Mr.X »

Honger. Ah mah whatevah ya believe in gawd honger.
Ik heb echt jarenlang alleen maar aan voedsel kunnen denken. Nu, na bijna 6 jaar testo lijkt het erop dat het eindelijk wat minder wordt.
schizo
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 sep 2013, 22:15
Gender: Trans FtM

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door schizo »

Frank schreef: 08 mar 2018, 11:20 Dat testosteron bij borderline kan tegenzitten (is mij voor gewaarschuwd, in ieder geval), maar ook gigantisch mee kan helpen om symptomen te verminderen. Na 3 maanden is mijn humeur rechtgetrokken en ik zit meestal in een beter humeur dan van te voren (met veel minder ergernissen aan anderen en mezelf). Enige tijd dat ik echt last heb van stemmingswisselingen, verlatingsangst, depressiviteit of woede-uitbarstingen is in de PMS tijd.
Ik ben van Sustanon op Nebido overgestapt op advies van VU (van Trotsenburg). Zou beter zijn psychisch. Minder stemmingswisselingen enzo. Klopt wel. Met Nebido voel ik me beter. Minder pieken en dalen.
SamSilver
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2018, 10:17
Gender: Trans FtM
Locatie: belgie

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door SamSilver »

Ik zit nu +/- 1 maand aan de T. Vanaf de eerste week voelde het alsof er mist hong in mijn keel (kan het niet echt omschrijven) nochthans hoorde niemand niks daaraan. Na 3 weken zei men tante dat mijn stem anders klonk, niet zwaarder maar meer eentoniger. Voorheen liep ik alle toonhoogtes door bij wijze van spreken ik vond mijn stem echt onvast toen. Nu klint ze stabieler. (Dus ik zou minder vals kunnen zingen nu haha :p).
Ook na 3 weken merk ik ineens op dat mijn beenhaar duidelijk meer begint te worden en ook op plaatsen waar eerst niks stond: kuiten, voeten en knieen. En acne begint nu ook, jammer genoeg. Had daar vroeger nooit last van en ik heb altijd al een olieachtige huid gehad dus nu en dan had ik zowieso wel ergens een puist :p. En nu word dat nog erger! en vooral op mijn kaaklijn, zo irritant!
Ik crossfit en ik was al een maand bezig voor de testosteron en merkte daar NIKS van. Nu echter komen de spieren er precies wel rap aan.....dat wil helaas niet zeggen dat ze meer aankunnen :s maar dat zal wel komen zeker.
Qua mentaal merk ik helemaal niks! Ik ben nog altijd mijn happy onnozele zelve. Niks geen dipjes, geen agressiviteit of niks (waar ik wel bang voor was) het enige en das een pluspunt is dat ik me vaster, sterker, rustiger voel. Wat me eerst zo hard kon upjutten, daar reageer ik nu op zo van: ja whatever, dat opgejutte gevoel is weg. Ik hoop dat dat zo blijft.
Voor de T had ik geen stemmingswisselingen ofzo maar mijn gevoel kon rap veranderen, bv als iemand "op je teen getrapt had" (niet letterlijk he), dus van heel laag naar euforisch kon dat ineens gaan. Nu is dat meer 1 lijn, ik voel nog altijd hetzelfde (als ik blij ben of verdrietig) alleen veel minder intens. Das echt zo fijn!
*Live and let live*
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Vethrvolnir »

@SamSilver dat van dat gevoel herken ik ook. het ja whatever gevoel. maar merk ook meer dat ik snel geirriteerd en boos word wat ook heel snel weer wegzakt bij dingen waar ik me pre t verdrietig of angstig zou gevoeld hebben. ik moet nu dus meer tot 10 tellen. ik snap nu ook het nut daarvan. ik zit op 2 weken T.
en mijn stembanden voelen wollig aan. ik denk dat dat is wat jij ook bedoelt . mijn spieren tonen wat meer en voelen wat aanweziger.

en ik heb constant een gevoel van niet direct een slapend been dat weer bloed krijgt maar nou ja iets van veel activiteit in de bottom growth zone. en inderdaad lijkt dat te gebeuren. :mrgreen:

gezien ik minoxidil gebruik heb ik meer haar op mijn wenkbrauwen en armen. maar van de t zie ik daar nog geen verschil denk ik.
:shock:
Plaats reactie