Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat had je willen weten voor testo

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Jer158 »

en/of denk je dat handig kan zijn voor andere trans mannen om te weten?

Voor mij is de bottomline: verwacht niet te veel en vooral niet te snel, dan kan het alleen maar meevallen. Testo kan echt wonderen verrichten, maar het komt helaas grotendeels op geluk aan. Niet iedereen krijgt uberhaupt alle veranderingen. Verwachtingenmanagement is key zodat je blij kunt zijn met de veranderingen die je krijgt :D en niet teleurgesteld/gefrustreerd over wat je niet krijgt of hoe lang het duurt.

Ik heb veel gehad aan het maken van foto's zodat je kunt vergelijken, het meten van de toonhoogte van mijn stem met de app Voice Pitch Analyzer, en het meten van lichaamsomtrekken. Als je er middenin zit, is het soms lastig om te veranderingen te zien. Terugkijkend is dat vaak makkelijker. Uiteraard is het ook een valkuil om te vaak te gaan vergelijken, want je gaat wrsch geen verschil zien met vorige week (of zelfs vorige maand), en zelfs als je al verschil ziet kan dat net zo goed gebaseerd zijn op toeval. Vandaar dat ik max eens per maand foto's maak en omtrekken meet, en max eens per drie maanden vergelijk. Dat werkt voor mij
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Jer158 »

O ja, als je stem begint te zakken 'breekt' of 'kraakt' hij niet per se. Voor veel mensen wordt hij gewoon geleidelijk aan wat lager
Hung her from the branches of a mango tree
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Citizen Erased »

Na twee weken is alles sex. Met het juiste genenpakketje kun je na een half jaar je bilhaar invlechten. Dat laatste heb ik van horen zeggen natuurlijk.
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Marina1993 »

Citizen Erased schreef: 04 mar 2018, 20:16 Na twee weken is alles sex. Met het juiste genenpakketje kun je na een half jaar je bilhaar invlechten. Dat laatste heb ik van horen zeggen natuurlijk.
Sorry, ik schoot hier stiekem een beetje van in de lach :lol:
Vergeef me :oops:
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Nate_0 »

Wat ik niet wist (maar eigenlijk wel had moeten weten) is dat het prima kan dat je na een maand of 5-6 aan de testo nog regelmatig misgenderd wordt. Als je pre-testo PMS hebt, is er een redelijke kans dat dat nog een tijdje door gaat--en je kunt PMS houden zelfs als je menstruatie al snel plat gelegd wordt.

Testosteron is fijn, maar komt ook met z'n eigen setje onzekerheden en shit. Zoals Jer al zei is het lastig om de veranderingen te zien, en zíjn ze ook lang niet allemaal goed te zien. Of zijn ze er überhaupt niet.

Ik denk dat ik uiteindelijk toch verwacht had dat ik binnen een half jaar wel zo ver zou zijn dat ik 100% pass maar dat is niet het geval, en dat is best een tegenvaller om eerlijk te zijn.
meerdere zakken met zaagsel
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Marina1993 »

Nate_0 schreef: 04 mar 2018, 20:38 Wat ik niet wist (maar eigenlijk wel had moeten weten) is dat het prima kan dat je na een maand of 5-6 aan de testo nog regelmatig misgenderd wordt. Als je pre-testo PMS hebt, is er een redelijke kans dat dat nog een tijdje door gaat--en je kunt PMS houden zelfs als je menstruatie al snel plat gelegd wordt.

Testosteron is fijn, maar komt ook met z'n eigen setje onzekerheden en shit. Zoals Jer al zei is het lastig om de veranderingen te zien, en zíjn ze ook lang niet allemaal goed te zien. Of zijn ze er überhaupt niet.

Ik denk dat ik uiteindelijk toch verwacht had dat ik binnen een half jaar wel zo ver zou zijn dat ik 100% pass maar dat is niet het geval, en dat is best een tegenvaller om eerlijk te zijn.
Hoelang zit je nu aan de testo Nate? Welke veranderingen heb je al wel gezien/gemerkt?
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Ender »

wat ik helemaal niet had verwacht is de kennelijke "clash" tussen testo en vrouwelijk-hormoon wanneer de cyclus normaalgezegd op zijn hoogst zou zijn.. ik word dan enorm prikkelbaar, moe, kan niks hebben enz. dacht eerst dat dat iets van wennen was maar het komt toch maandelijks rond dezelfde tijd terug :?
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Mr.X »

Stay away from Youtube videos van transmannen over testo. Je gaat er diep ongelukkig van worden, want de meeste gaan over effecten die binnen een paar weken (soms dagen...) al optreden, en je wordt er diep onzeker over.

Blijf rustig, laat het z'n werk doen. Het duurt zeker 6 maanden tot een jaar voordat het spul goed werkt, en effecten te zien zijn.

Beware of moonface. Na 3-4 maanden gaan vele mannen door een bloated phase, waarin ze wat vocht vasthouden. Schrik hier niet van. Het gaat ook weer na een aantal maanden weg.

En ja, het begin van testo is een euforisch iets. Maar daarna is het...best saai eigenlijk, want je moet weer wachten. Het kan een hele onzekere en niet leuke tijd zijn, want je kan nu onzeker worden over de effecten die al dan niet op gaan treden. Ik was bijvoorbeeld heel bang dat ik als een van de weinige kerels niet zou reageren op testo. Maar again, take a deep breath, just continue with your life, and let things happen when they happen.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Nate_0 »

Ender schreef: 04 mar 2018, 20:51 wat ik helemaal niet had verwacht is de kennelijke "clash" tussen testo en vrouwelijk-hormoon wanneer de cyclus normaalgezegd op zijn hoogst zou zijn.. ik word dan enorm prikkelbaar, moe, kan niks hebben enz. dacht eerst dat dat iets van wennen was maar het komt toch maandelijks rond dezelfde tijd terug :?
Dit idd! Dat is wat ik PMS noem! En ook met dezelfde klachten + depressieve gevoelens die normaal min of meer weg zijn.

Wat Aaron omschrijft herken ik trouwens ook.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wat had je willen weten voor testo

Bericht door Jer158 »

De testolul / bottom growth: door testo kan de clitoris gaan groeien.

Mensen zeggen vaak dat het een mini-penis is/wordt. Ik snap waarom (dysforie), maar dit valt echt reuze tegen. Sowieso is de hoeveelheid groei voor de meeste mensen zeer beperkt (eerder millimeters dan centimeters, als het uberhaupt groeit), en zonder een operatie (meta, of een simpele release) heb je een boel fantasie nodig om er een penis in te zien. Ik hoor mannen op YouTube herhaaldelijk zeggen dat het er "echt" anders uitziet dan de genitalien van een cis vrouw, maar in mijn mening is het simpele antwoord: nee. Vanuit de juiste hoek, met de voorhuid, en de eikel, ik zie het wel (en het is wat mij betreft vooruitgang, hoe klein ook) maar het leeft in 99% van de gevallen niet op naar de hype.
Hung her from the branches of a mango tree