Nieuwe chat! Zie dit topic.

Van Loenen: Hoe lang stoppen met hormonen?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Van Loenen: Hoe lang stoppen met hormonen?

Bericht door Jer158 »

Van Loenen wil nog steeds dat haar patienten stoppen met hormonen voor de operatie. Over het wel/niet daarvan wil ik GEEN discussie over beginnen hier.

Mijn vraag is of iemand die ook bij Van Loenen is geweest mij kan vertellen hoe lang NA de operatie (combi, maar alleen borst is wrsch evenlang) je weer met hormonen mag beginnen? (En welke variant hormonen je gebruikt, voor het geval daar veschil in zit.)

Ben nl. vergeten die vraag te stellen :P
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Van Loenen: Hoe lang stoppen met hormonen?

Bericht door Arthas »

Hey Jer

Ik kreeg 2 dagen na de operatie weer mijn injectie (Nebido)
Maar volgens mij mocht ik het in principe van de arts al meteen na de operatie maar het was behoorlijk druk.

Ik zou gewoon je hormonen meenemen en dan zullen ze het na de operatie/dag na de operatie wel bij je zetten als je er om vraagt!
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Van Loenen: Hoe lang stoppen met hormonen?

Bericht door Jer158 »

Ik ben inmiddels al een week post-op. Het mocht idd de dag na de op weer, dus dat hebben ze voor mij gedaan :)
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Van Loenen: Hoe lang stoppen met hormonen?

Bericht door Arthas »

Nice! Is alles goed gegaan?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Van Loenen: Hoe lang stoppen met hormonen?

Bericht door Jer158 »

Arthas schreef: 19 mar 2018, 15:46 Nice! Is alles goed gegaan?
Zeer goed tot dusver. Echt heel weinig te klagen :lol:

Hoe gaat het bij jou inmiddels?
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Van Loenen: Hoe lang stoppen met hormonen?

Bericht door Arthas »

Jer158 schreef: 19 mar 2018, 16:06
Arthas schreef: 19 mar 2018, 15:46 Nice! Is alles goed gegaan?
Zeer goed tot dusver. Echt heel weinig te klagen :lol:

Hoe gaat het bij jou inmiddels?
Nice fijn om te horen! hoop dat het hele herstel goed verloopt (:

Hier ook goed! haha
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Van Loenen: Hoe lang stoppen met hormonen?

Bericht door Milan070 »

Jer158 schreef:Ik ben inmiddels al een week post-op. Het mocht idd de dag na de op weer, dus dat hebben ze voor mij gedaan :)
Is het allemaal meegevallen? En fijn dat het goed gaat.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Van Loenen: Hoe lang stoppen met hormonen?

Bericht door Jer158 »

Milan070 schreef: 25 mar 2018, 20:09
Jer158 schreef:Ik ben inmiddels al een week post-op. Het mocht idd de dag na de op weer, dus dat hebben ze voor mij gedaan :)
Is het allemaal meegevallen? En fijn dat het goed gaat.
Jazeker, het is mij heel erg meegevallen. Nu bijna 2 weken post-op. Ben van de pijnstillers af en voel mij eigenlijk weer net zoals vanouds.

Het enige is dat ik behoorlijk last heb van het post-op binden, op exact dezelfde plaats als waar ik pre-op en zelfs pre-binden al regelmatig pijn had (de aanhechting van het kraakbeen aan het borstbeen). Daar probeer ik nu mijn weg in te vinden: wat is strak genoeg maar maakt de pijn/zwelling/ontsteking in het borstbeen niet erger? Denk dat ik nu iets do-ables heb gevonden, een van mijn Aziatische binders op de kleinste stand met daarover direct onder de oksels enkele elastieken (uit oude topjes). Morgen even bellen naar de poli en eventueel langs de huisarts om te kijken of die nog tips hebben, maar ik hoop dat ik het hiermee kan uitzingen. Ik heb gelukkig niet heel veel zwelling, dat scheelt misschien nog.

Ben jij al weer een beetje boven jan, Milan?
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Van Loenen: Hoe lang stoppen met hormonen?

Bericht door Jer158 »

Om nog even bij het onderwerp te blijven: de verpleger die mijn Nebido heeft gezet was echt briljant. Sowieso was iedereen daar super aardig en tof, maar specifiek met die spuit deed deze gast het heel goed. Hij had nog nooit van Nebido gehoord en deze nooit eerder gezet, maar hij begreep gelijk hoe hij het het beste kon doen om de pijn te minimaliseren. Nog nooit zo weinig gevoeld van een Nebido shot!
Hung her from the branches of a mango tree
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Van Loenen: Hoe lang stoppen met hormonen?

Bericht door Milan070 »

Jer158 schreef:
Milan070 schreef: 25 mar 2018, 20:09
Jer158 schreef:Ik ben inmiddels al een week post-op. Het mocht idd de dag na de op weer, dus dat hebben ze voor mij gedaan :)
Is het allemaal meegevallen? En fijn dat het goed gaat.
Jazeker, het is mij heel erg meegevallen. Nu bijna 2 weken post-op. Ben van de pijnstillers af en voel mij eigenlijk weer net zoals vanouds.

Het enige is dat ik behoorlijk last heb van het post-op binden, op exact dezelfde plaats als waar ik pre-op en zelfs pre-binden al regelmatig pijn had (de aanhechting van het kraakbeen aan het borstbeen). Daar probeer ik nu mijn weg in te vinden: wat is strak genoeg maar maakt de pijn/zwelling/ontsteking in het borstbeen niet erger? Denk dat ik nu iets do-ables heb gevonden, een van mijn Aziatische binders op de kleinste stand met daarover direct onder de oksels enkele elastieken (uit oude topjes). Morgen even bellen naar de poli en eventueel langs de huisarts om te kijken of die nog tips hebben, maar ik hoop dat ik het hiermee kan uitzingen. Ik heb gelukkig niet heel veel zwelling, dat scheelt misschien nog.

Ben jij al weer een beetje boven jan, Milan?

Dat je niet veel zwelling hebt komt door het dragen van het hesje Afbeelding
Ik had het geluk dat ik juist nergens pijn had, maar ik had dan ook een hesje die het ziekenhuis adviseert voor na de operatie.

Hier gaat alles zeer goed. Ik heb nergens meer last van, maar ik ben dan ook (al) bijna 9 maanden verder.

Nogmaals fijn dat je het als goed ervaren hebt en ik hoop dat je een manier vindt om weinig pijn te hebben deze weken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk