Nieuwe chat! Zie dit topic.

Testo non-binairy

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Chiw
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2017, 15:38
Gender: Trans FtM

Testo non-binairy

Bericht door Chiw »

Hey,

Ik weet niet of ik nu op de juiste plek post, anders moet het maar verplaatst worden.
Ik ben non-binairy transman. Of eigenlijk: geen vrouw en dan dus man maar niet echt man (huh).

Mijn vraag is wat de opties zijn qua testo. Kun je ook een beetje testo zodat je niet helemaal vermannelijkt maar wel meer ontvrouwelijkt?
Of een kortere tijd waardoor er wel verandering op treed maar niet volledig?

Misschien klinkt het wat raar, maar ik wil dus niet helemaal echt man worden want dat ben ik niet. Maar ik heb er wel erg veel last van dat mensen mij vaak nog zien als vrouw ondanks dat ik al 3 jaar me mannelijk kleed enz.

Ik hoor het graag.

Groetjes Chiw
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Testo non-binairy

Bericht door Marina1993 »

Ik kan je alleen zeggen dat de veranderingen van testo niet terugggedraaid kunnen worden.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Testo non-binairy

Bericht door Mr.X »

Naar mijn idee bestaat er niet iets als 'een beetje vermannelijken'. Een lage dosis zorgt er misschien voor dat alles wat trager gaat, maar uiteindelijk zul je toch mannelijker worden.
Hormonen zijn geen 'pick and choose' iets. En er is geen manier om te voorspellen welke veranderingen je zal ondergaan als je hormonen neemt. Dat is een risico wanneer je heel specifiek in je wensen bent. De kans is dan heel groot dat er dingen gaan gebeuren die je niet wilt. Niet aan te raden.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Testo non-binairy

Bericht door Citizen Erased »

Valt in de categorie ‘een beetje zwanger’. Hormonen zijn geen snoepjes en je kunt niet uitkiezen welke veranderingen je krijgt.. haar op je snoet, borst, rug, tenen, onvervalste mannenstem, een clit met pit: it’s all in the game (sneller dan je denkt) en niet (makkelijk) terugdraaibaar.

Er bestaan wel steroïden met zogezegde mildere androgene effecten, maar dan begeef je je standaard in het illegale circuit.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Testo non-binairy

Bericht door Jer158 »

Nonbinary afab mensen die niet alle veranderingen van testo willen hebben grofweg twee opties die beide verre van ideaal zijn en bovendien op hetzelfde neerkomen:
- Een lagere dosis testo (lees: mikken op lagere testolevels). Je krijgt nog steeds dezelfde veranderingen maar langzamer, en kunt (hopelijk) tijdig stoppen als er dingen gebeuren waar je niet blij van wordt. Sommige mensen komen er achter dat ze toch wel testo willen blijven nemen, andere stoppen vrij snel weer.
- Testo nemen voor bepaalde tijd met de bedoeling te stoppen.

Belangrijk is het om te weten dat haargroei, de lagere stem, en groei van je mini-lul vrijwel volledig onomkeerbaar zijn. Dat zul je dus houden als je stopt met testo. Daarentegen zullen bijv. vetverdeling en spieren teruggaan naar het vrouwelijke patroon. Gezien worden als man of vrouw komt grotendeels door het vet en de spieren in je gezicht, dus als je stopt met testo voordat je een volle baard hebt is de kans groot dat je uiteindelijk weer misgenderd zal gaan worden.

Welke veranderingen van testo zou je wel/niet willen?
Hung her from the branches of a mango tree
Chiw
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2017, 15:38
Gender: Trans FtM

Re: Testo non-binairy

Bericht door Chiw »

Ik wil vooral geen behaarde baardaap worden en ook niet een super zware stem. Het is meer dat ik er minder vrouwelijk uit wil zien. Iets minder zacht ofzo
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Testo non-binairy

Bericht door Jer158 »

Chiw schreef: 04 apr 2018, 20:02 Ik wil vooral geen behaarde baardaap worden en ook niet een super zware stem. Het is meer dat ik er minder vrouwelijk uit wil zien. Iets minder zacht ofzo
De kans dat testo je daarmee gaat helpen is extreem klein.

Voor het minder vrouwelijk uitzien (de vet- en spierverdeling) moet je namelijk testo blijven gebruiken, en als je dan doet krijg je op termijn sowieso haar en een zware stem.

Andersom (wel haar en een lage stem, maar niet geven om een mannelijke vorm) is makkelijker.

Je beste kans is wrsch om je vetpercentage omlaag te brengen en krachttraining te doen. Ook zeker niet zaligmakend, maar dat gaat je wrsch meer brengen dan testo.
Hung her from the branches of a mango tree
Chiw
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2017, 15:38
Gender: Trans FtM

Re: Testo non-binairy

Bericht door Chiw »

Helaas heb ik de pech dat ik in een rolstoel zit door een bindweefsel aandoening dus sporten zit er niet in.

Maar ik begrijp dat testo hiervoor niet de oplossing is
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Testo non-binairy

Bericht door Simon »

Eventueel - ik weet niet hoedanig beperkt je bent - zou je met alleen je armen krachttraining kunnen doen, zodat je schouders wat meer gevormd worden. De meeste mensen zullen gespierde armen en schouders associëren met mannelijkheid, waardoor je wat compenseert voor je rondere gezicht.
Groetjes,

Simon
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Testo non-binairy

Bericht door Jas »

Hoi Chiw,

Je bericht is alweer van een tijdje geleden en ik weet niet of je dit leest. Hopelijk wel, want jouw verhaal lijkt erg op het mijne en ik ben benieuwd of en wat je hiermee gedaan hebt?

Groetjes,
Jas