Testo non-binairy

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Chiw
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2017, 15:38
Gender: Trans FtM

Re: Testo non-binairy

Bericht door Chiw »

Ik ga in november naar het VU om de mogelijkheden te bespreken. Wat de uitkomst gaat zijn weet ik nog niet maar ik ga er inderdaad wel wat mee doen.
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Testo non-binairy

Bericht door Jas »

Wat goed van je, ik hoop dat ze je kunnen helpen.
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Testo non-binairy

Bericht door Maurits »

Misschien kan ik ook mijn steentje bijdragen in deze discussie.

Ik gebruik al zeker 10 jaar een lage dosis testo (5% bio-identiek via de orthomeluculaire arts) en ben niet in een baardaap veranderd. Ook geen zwaardere stem. Toch zien mensen mij - vooral als ik kort haar heb zoals op de foto - soms per ongeluk aan als man. Van nature heb ik al een meer mannelijke gezichtsstructuur.

De effecten van T laten zich wel gelden qua langer en donkerder haar op onderbenen. Op bovenbenen ook maar dat ziet er eerder uit als donshaar (evenals op onderarmen). Ook heb ik iets meer gezichtshaar gekregen, maar niets waar de pincet niet tegenop kan...

Ander effect is snellere spiervorming. Ik train met lichte gewichtjes van 3kg ongeveer 3x per week 5 minuten. Ook fietsspieren zijn sterker en beter gedefinieerd.

Op het seksuele gebied is er iets meer effect en groei, maar ziet er nog steeds vrouwelijk uit. Baard in de keel is uitgebleven - alhoewel ik altijd al een iets zwaardere intonatie had dan de meeste vrouwen. Daarin geen verandering dus...

Mijn doel is wel om FTM te worden.
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Testo non-binairy

Bericht door Jas »

Maurits schreef: 12 sep 2018, 18:35 Misschien kan ik ook mijn steentje bijdragen in deze discussie.

Ik gebruik al zeker 10 jaar een lage dosis testo (5% bio-identiek via de orthomeluculaire arts) en ben niet in een baardaap veranderd. Ook geen zwaardere stem. Toch zien mensen mij - vooral als ik kort haar heb zoals op de foto - soms per ongeluk aan als man. Van nature heb ik al een meer mannelijke gezichtsstructuur.

De effecten van T laten zich wel gelden qua langer en donkerder haar op onderbenen. Op bovenbenen ook maar dat ziet er eerder uit als donshaar (evenals op onderarmen). Ook heb ik iets meer gezichtshaar gekregen, maar niets waar de pincet niet tegenop kan...

Ander effect is snellere spiervorming. Ik train met lichte gewichtjes van 3kg ongeveer 3x per week 5 minuten. Ook fietsspieren zijn sterker en beter gedefinieerd.

Op het seksuele gebied is er iets meer effect en groei, maar ziet er nog steeds vrouwelijk uit. Baard in de keel is uitgebleven - alhoewel ik altijd al een iets zwaardere intonatie had dan de meeste vrouwen. Daarin geen verandering dus...

Mijn doel is wel om FTM te worden.
Hoi Maurits,

Interessant verhaal! Zoiets zou ik misschien ook wel willen... Mag een orthomoleculaire arts zomaar testosteron voorschrijven? Hoe gaat dit in zijn werk? En stel dat je toch zou besluiten te stoppen met testo om verder te gaan als vrouw, zijn de gevolgen van het jarenlang lage dosis testo gebruik dan reversibel? Was je daar niet bang voor toe je ermee begon, of wist je allang dat je FTM wilde worden?
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Testo non-binairy

Bericht door Mr.X »

Jas, zoek de definitie even van orthomoleculair op. Dan weet je genoeg (hint, het is te vinden op de website die tegen kwakzalverij is). Dit is geen testo zoals jij via een endocrinoloog zou verkrijgen. En testo verhogen op natuurlijke wijze is voor een vrouwenlichaam amper te doen. Ik ben dus bang dat je zult moeten wachten voor de reguliere route wil je echte effecten ervaren.
En stel dat je toch zou besluiten te stoppen met testo om verder te gaan als vrouw, zijn de gevolgen van het jarenlang lage dosis testo gebruik dan reversibel?
Sommige dingen wel, sommige dingen niet. De vetverdeling zal wel weer naar het vrouwelijke terugkeren, maar de stemverlaging en beharing niet.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Testo non-binairy

Bericht door Anon20190508 »

'Mijn doel is wel om FTM te worden'...? Iets aan die uitspraak zit mij echt enorm dwars, maar kan mijn vinger er niet op leggen...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Testo non-binairy

Bericht door Maurits »

Hoi Jas,

Ik wil uit de discussie blijven of orthomoleculaire artsen kwakzwalvers zijn of niet. Blijkbaar zijn er verschillende soorten orthomoleculaire artsen - die van mij heeft het uberhaupt nooit over supplementen gehad. Ik benaderde hem destijds met de vraag of hij mijn trage schildklier kon verhelpen. Dat is prima gelukt. Hij is BIG-geregistreerd en schrijft mij zowel natuurlijk (thyreoïdum) als synthetisch schildklierhormoon (T4) voor evenals bio-identiek testosteron en checkt de bloedwaardes 2x per jaar. Alleen de T4 wordt vergoed.

Ik vroeg om bio-identiek testosteron nadat ik hem een onderzoek toonde waaruit blijkt dat dit hormoon kan helpen bij het Syndroom van Sjögren. Een peperkorrel crème vertaalt zich naar circa 12,5 mcg testosteron per dag, dat is echt heel weinig. Daarmee is mijn testosteronwaarde gestegen van minder dan 0,1 naar 0,8 nmol (en het verlicht mijn symptomen). Dat is nog niet zo hoog, want ik las dat bij mannen 15 nmol als onderwaarde wordt aangehouden?

Toen ik begon met de testo wist ik al dat ik (bij voldoende durf) wilde transformeren naar FtM. Ik was bereid de gevolgen op de koop toe te nemen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de beharing vermindert en spieren verslappen als je de toediening stopt - maar dat is wellicht afhankelijk van de duur en dosering. Op het genitiale gebied gebeurt dat niet - wat éénmaal aangegroeid is, blijft, alhoewel het dan wel minder geprononceerd is. Het verhoogde libido neemt wel af.

Ik hoop dat je voldoende hebt aan deze antwoorden?

Groet,
Maurits
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Testo non-binairy

Bericht door Anon20190508 »

Wat ik een beetje bedoel ik dat het niet je doel zou moeten zijn om FTM te 'worden'. Even term-gewijs 'word' je geen ftm of mtf, dat bèn je al. Het doel van een transgender is om in zijn of haar gewenste geslacht te leven, niet om zichzelf voor eeuwig te labelen met 'ik ben transgender en geboren als man/vrouw'. Dat klinkt mij heel erg vervelend in de oren, een beetje alsof je het draagt als een soort ere-speldje. Dus dit is echt alleen even de manier waarop je het aan ons brengt.
Je bent dus geboren als vrouw, dan is je doel dus om uiteindelijk als man door het leven te gaan, als je die stap wilt en durft te zetten. Je doel is dus niet om transgender te zijn. Misschien even iets om over na te denken, Maurits...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Testo non-binairy

Bericht door Maurits »

Hoi Eros,

Ja dat klopt. De terminologie is nog vrij nieuw voor mij en ik merk dat ik soms nog struikel over het juiste woordgebruik. Ik bedoel inderdaad dat ik nu in het proces zit van Vrouw naar Man (F-t-M) en uiteindelijk man word (mijn 'wensgeslacht', zo zegt men dat toch?).
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Plaats reactie