Chirurgen borstoperatie?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Plaats reactie
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Chirurgen borstoperatie?

Bericht door DylanKing1999 »

Ik kan in ongeveer een halfjaar borstoperatie laten uitvoeren, maar ik heb wat moeite met het vinden van een chirurg. Ik wil niet naar het VUMC gaan. Niet alleen vanwege de wachttijd, maar ook omdat hun techniek erg verouderd is. Als ik zoek naar chirurgen kom ik alleen informatie over chirurgen in Amerika tegen. Ik ben wel bereid om naar een ander land te gaan, maar het liefst niet te ver weg. Iemand suggesties voor een chirurg die veel ervaring
en goede reviews heeft en de nieuwste technieken gebruikt? Ik ga waarschijnlijk voor dubbele incisie (ik heb A-cup, maar overgewicht), als dit iets uitmaakt.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Chirurgen borstoperatie?

Bericht door Jer158 »

Eh, de ene chirurg is de andere niet wat betreft esthestiek of cisheid van het resultaat, maar voor de borstoperatie zijn er voor zover ik weet geen nieuwe en geen oude technieken (i.t.t. bijv. phallo waar continu voortgang wordt geboekt; de techniek van de borstoperatie ontwikkelt zic nauwelijks). Er zijn alleen voorkeuren van individuele chirurgen om dingen net iets anders te doen en sommige chirurgen kunnen het nu eenmaal wat beter dan andere: eerder door ervaring en skill dan door nieuwe/oude technieken. Sommige van de beste chirurgen (met het meest consistente en cis resultaten) werken namelijk heel verschillend (i.e. Garramone en Medalie, met rechte en diagonale incisies).

Garramone in Florida wordt meestal gezien als de beste chirurg wereldwijd. Als je naar hem gaat weet je zeker hoe je er gaat uitzien. Zijn resultaten zijn extreem consistent, echt bizar. In Nederland staat Van Loenen bekend als de beste. Ik was ook geinteresseerd in Yelland en Kneeshaw in Engeland. Uiteindelijk is Yelland voor mij afgevallen omdat hij vaak moeilijk doet over revisies en ik geen goed gevoel kreeg bij mijn eerste pogingen tot contact. Garramone was voor mij te ver en daardoor ingewikkeld. Uiteindelijk ging mijn keuze tussen Kneeshaw en Van Loenen, maar omdat de verschillen zo klein waren gingen financien, praktische zaken, en de beschikbaarheid van een combi-operatie met een hysto een rol spelen.

Nu 4 weken post-op met Van Loenen (de combi-operatie) heb ik absoluut geen spijt van mijn keuze. :D Ik zal binnenkort nog wel een verslagje plaatsen hier.

TL;DR: Ik heb ook open-minded gezocht naar chirurgen wereldwijd. Het is uiteindelijk een afweging tussen kundigheid van de chirurg en praktische zaken. Mijn conclusie was dat als je eenmaal boven een bepaald 'niveau' kundigheid zit dat je altijd wel in goede handen bent. Ik zou blij zijn geweest met Garramone, Yelland, Kneeshaw, of Van Loenen (en wrsch nog wel meer die al eerder waren afgevallen om praktische redenen). Hoe ver wil je gaan voor een relatief kleine kans op een relatief klein verschil in resultaat? Ik heb daar niet alles voor over, maar dat kan voor jou anders liggen
Hung her from the branches of a mango tree
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Re: Chirurgen borstoperatie?

Bericht door DylanKing1999 »

Super bedankt voor de uitgebreide reactie!

De reden waarom ik de verouderde technieken opbracht, is omdat Stepwork mij vertelde dat het VUMC erg verouderde technieken gebruikt.

Heeft Dr. van Loenen een eigen site specifiek voor transgender/borstoperatie? Ik kom alleen maar algemene plastische chirurgie informatie tegen. Zij ligt compleet los van het VUMC toch? Weet je ook toevallig of zij samenwerkt met Stepwork en hoelang de wachttijd bij haar is? Alvast bedankt!
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Chirurgen borstoperatie?

Bericht door Jer158 »

DylanKing1999 schreef: 10 apr 2018, 18:46 Super bedankt voor de uitgebreide reactie!

De reden waarom ik de verouderde technieken opbracht, is omdat Stepwork mij vertelde dat het VUMC erg verouderde technieken gebruikt.

Heeft Dr. van Loenen een eigen site specifiek voor transgender/borstoperatie? Ik kom alleen maar algemene plastische chirurgie informatie tegen. Zij ligt compleet los van het VUMC toch? Weet je ook toevallig of zij samenwerkt met Stepwork en hoelang de wachttijd bij haar is? Alvast bedankt!
Ik geloof niet dat de technieken van het VU per se verouderd zijn, maar inderdaad hebben zij de reputatie minder natuurlijke resultaten te leveren en aanzienlijk vaker hersteloperaties nodig te hebben (waarvoor mensen dan regelmatig toch nog bij Van Loenen terechtkomen).

Van Loenen werkt vanuit het Slotervaart en staat idd helemaal los van het VU. Ze neemt verwijzingen van iedereen aan, zeker ook Stepwork. Toen ik mij in september meldde bij Van Loenen had ze 2 maanden wachttijd tot het consult en vanaf daar 4 maanden tot de operatie. Je komt op de wachtlijst als je je consult hebt gehad en je de verwijzing hebt aangeleverd. Ze heeft geen eigen website, maar je kunt je vragen mailen naar het adres van de poli plastische chirurgie. Ze waren bij mij erg snel met reageren
Hung her from the branches of a mango tree
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Chirurgen borstoperatie?

Bericht door Nick1703 »

Van Loenen werkt goed samen met Stepwork. In mijn gesprekken met de psychiater is mij verteld dat ze (stepwork) een heel goede verstandhouding hebben met dokter van Loenen, en dat als ik groen krijg voor de borstoperatie ik naar haar verwezen wordt.
I am, who I am.
Sven
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2017, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: Chirurgen borstoperatie?

Bericht door Sven »

Weet iemand ook goede chirurgen voor de borst operatie Grote cup in noord Nederland? Die zij instromers accepteren.
Groetjes Sven
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Chirurgen borstoperatie?

Bericht door Nate_0 »

Vermoedelijk wordt dat ook een reis richting Amsterdam, Sven. De enige chirurgen in Noord Nederland die FtM mastectomy doen zitten in het UMCG bij het genderteam daar.

Ik heb overigens halverwege maart een afspraak voor het consult gepland en kan daar begin juni terecht, dus de wachttijd tot het consult is iets opgelopen ten opzichte van Jer's wachttijd in september (hoewel de feestdagen daar wellicht ook in mee spelen).
meerdere zakken met zaagsel
Vogel
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2017, 19:02
Gender: Trans FtM

Re: Chirurgen borstoperatie?

Bericht door Vogel »

Ik heb in juni een consult bij van Loenen. Ik heb haar gewoon gebeld en alles wat ik nodig heb is een verwijzing. In mijn geval gaat van der Vaart psychologen in Assen die verwijzing sturen. Ik belde voor een afspraak voor het consult in maart en de wachtlijst daarvoor was dus ongeveer 2 maanden. Hoe lang de wachtlijst is na het consult weet ik niet maar ik hoop in elk geval voor de volgende zomer!
Succes met zoeken!
Plaats reactie