Borstoperatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Borstoperatie

Bericht door Anon20190209 »

Een binder is toch heel wat anders dan een compressie hesje!
Compressie hesje zorgt ervoor dat na een borstoperatie er op de juiste plekken druk wordt uitgeoefend zodat het wondvocht minimaal is en de lymfeklieren het eventuele vocht afvoeren.

Compressie hesjes zijn dus medisch voor na een operatie die inderdaad heel strak horen te zitten en een 3 dubbele rij haakjes hebben zodat het altijd strakker of losser gezet kan worden.

Een binder is dus niet voor na een borstoperatie.

Blijkbaar wordt hier door artsen weinig of geen aandacht aan gegeven.....
Terwijl het herstel en de juiste nazorg belangrijk is voor het uiteindelijke eindresultaat!

En de compressie hesjes zijn inderdaad niet goedkoop, maar is niet iets waar je op moet bezuinigingen! 1 van de bekendste merken wereldwijd is Marena.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Jer158 »

Cher schreef: 11 okt 2018, 09:08 Een binder is toch heel wat anders dan een compressie hesje!
Compressie hesje zorgt ervoor dat na een borstoperatie er op de juiste plekken druk wordt uitgeoefend zodat het wondvocht minimaal is en de lymfeklieren het eventuele vocht afvoeren.

Compressie hesjes zijn dus medisch voor na een operatie die inderdaad heel strak horen te zitten en een 3 dubbele rij haakjes hebben zodat het altijd strakker of losser gezet kan worden.

Een binder is dus niet voor na een borstoperatie.

Blijkbaar wordt hier door artsen weinig of geen aandacht aan gegeven.....
Terwijl het herstel en de juiste nazorg belangrijk is voor het uiteindelijke eindresultaat!

En de compressie hesjes zijn inderdaad niet goedkoop, maar is niet iets waar je op moet bezuinigingen! 1 van de bekendste merken wereldwijd is Marena.
Uhm, ik weet niet waar jij je kennis vandaan haalt? Heb je ooit een echte binder in handen gehad?

Er is geen magisch verschil tussen een binder en een post-op hesje. Sterker nog, mijn specifieke post-op hesje (ja een merk, ja duur) was aanzienlijk minder strak (ondanks juiste maat) dan mijn gewone binders. Nog sterker, sommige chirurgen raden aan dat je een rits laat zetten in je gewone binders zodat je die kan gebruiken.

Ik ben overgeschakeld naar mijn gewone binders zodra ik die over mijn hoofd kon krijgen. En dan heb ik nog de meest versleten binder gebruikt ook. Die was namelijk strak genoeg maar nog wel te doen qua pijn (als voor mij onvermijdelijk resultaat van 24/7 binden).
Hung her from the branches of a mango tree
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Jer158 »

Binder en hesje zijn synoniemen in deze context. Ik ken mensen die alles een binder noemen en mensen die alles een hesje noemen. Dat ik het woord hesje uberhaupt genoemd heb is omdat andere mensen het in dit topic gebruikten. Het is een binder. Of een hesje. Waar jij blij van wordt.

Of dit semantisch geneuzel Sven helpt, betwijfel ik. Hij heeft een hesje/binder nodig die strak genoeg is. Of hij die heeft weet alleen hij (of het ziekenhuis).
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Borstoperatie

Bericht door Anon20190209 »

Dit soort reacties had ik eerlijk gezegd al wel verwacht....
Er is wel degelijk een magisch verschil, een binder zorgt ervoor dat borsten zo plat mogelijk worden gedrukt..... Een compressie hesje zorgt ervoor dat er een bepaalde druk op het operatie gebied wordt uitgeoefend...

Waar het mij om gaat is dat hier door artsen te weinig aandacht aan wordt gegeven of dat er wordt gezegd ja maar vind het allemaal zo duur om te kopen....

En mijn kennis is medische kennis wat ik niet zelf heb bedacht maar door artsen wordt verteld!
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Jer158 »

Zoals ik al zei ken ik dus genoeg artsen die daar anders over denken.

EDIT: En met artsen bedoel ik een aantal van 's werelds beste chirurgen voor FTM top surgery :lol:

Maar ik laat het hierbij, want dit helpt Sven niet. Als hij hier vragen over heeft moet hij die aan zijn chirurg stellen en diens advies opvolgen, niet dat van random mensen op het internet.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Borstoperatie

Bericht door Anon20190209 »

Dus ook jouw advies niet Jer!!

Ik laat het hierbij zonde van mijn tijd :lol:
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Borstoperatie

Bericht door Anon20190516 »

Hoi,Sven... ik vroeg me af hoe het nu met het herstel is?
Gaat het al weer wat beter ?
Groetjes Rikki
Offline
Sven
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2017, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Sven »

Martini doet het ook nog niet zo lang, ze accepteren verwijzingen vanuit stepwork en doen geen hele trajecten. Hesjes zijn strak zat. Zo strak dat de thuiszorg ze soms niet eens dicht krijgt
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Borstoperatie

Bericht door Milan070 »

Hi Sven, begrijp ik dan goed dat er geen genderteam opereert, maar gewoon een plastisch chirurg?
Sven
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2017, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Sven »

Milan070 schreef: 12 okt 2018, 08:15 Hi Sven, begrijp ik dan goed dat er geen genderteam opereert, maar gewoon een plastisch chirurg?
Klopt
Plaats reactie