Nieuwe chat! Zie dit topic.

Borstoperatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Borstoperatie

Bericht door Vera »

Nick1703 schreef: 28 mei 2018, 13:39
Hrafn schreef: 28 mei 2018, 12:21 Is er trouwens ook een BMI grens waar je boven moet zitten? Ik ben wat aan de magere kant, namelijk.
Het VU geeft in haar folder alleen maar aan dat uw BMI kleiner dan 35 moet zijn, einde citaat.
Ik weet van de algemene informatieavond dat ze wel degelijk een ondergrens hanteren voor welke operatie dan ook... Wat deze grens was weet ik ff niet meer zeker, maar ik vermeen dat die op 18 lag...
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Borstoperatie

Bericht door stella »

Vera schreef: 28 mei 2018, 14:12
Nick1703 schreef: 28 mei 2018, 13:39
Hrafn schreef: 28 mei 2018, 12:21 Is er trouwens ook een BMI grens waar je boven moet zitten? Ik ben wat aan de magere kant, namelijk.
Het VU geeft in haar folder alleen maar aan dat uw BMI kleiner dan 35 moet zijn, einde citaat.
Ik weet van de algemene informatieavond dat ze wel degelijk een ondergrens hanteren voor welke operatie dan ook... Wat deze grens was weet ik ff niet meer zeker, maar ik vermeen dat die op 18 lag...
De VU vermeld in ieder geval geen ondergrens voor het BMI in de folder voor de borstoperatie, terwijl ze in de folders voor een geslachtsoperatie duidelijk vermelden dat deze 18 of hoger moet zijn.
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Borstoperatie

Bericht door Nick1703 »

Vera schreef: 28 mei 2018, 14:12
Nick1703 schreef: 28 mei 2018, 13:39
Hrafn schreef: 28 mei 2018, 12:21 Is er trouwens ook een BMI grens waar je boven moet zitten? Ik ben wat aan de magere kant, namelijk.
Het VU geeft in haar folder alleen maar aan dat uw BMI kleiner dan 35 moet zijn, einde citaat.
Ik weet van de algemene informatieavond dat ze wel degelijk een ondergrens hanteren voor welke operatie dan ook... Wat deze grens was weet ik ff niet meer zeker, maar ik vermeen dat die op 18 lag...
Ik citeer ook t foldertje. Voorlichtingsavond ben ik nooit geweest, ik loop niet bij t VU.
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Borstoperatie

Bericht door Hrafn »

Dank voor de info! Als ik niet teveel af val dan komt het wel goed, mijn BMI zit rond de 19 dus dat is ok.
Sven
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2017, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Sven »

Na de operatie moet je een hesje dragen iemand een idee waar ik deze kan krijgen? Het martini had geen idee.
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Borstoperatie

Bericht door Simon »

Sven schreef: 05 jun 2018, 12:55 Na de operatie moet je een hesje dragen iemand een idee waar ik deze kan krijgen? Het martini had geen idee.
Danaë heeft binders die je met een rits of klittenband dicht kunt doen en die dus niet over je hoofd hoeven.
Rits: http://www.trans-missie.com/nl/basic-bi ... s-105.html
Klittenband: http://www.trans-missie.com/nl/basic-bi ... d-109.html

Danaë is opeens wel een stuk duurder geworden, dus als iemand een andere suggestie heeft houd ik me ook aanbevolen.
Groetjes,

Simon
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Borstoperatie

Bericht door Jannet V »

Bij alle flinke operaties wordt meestal een BMI van 18 aangehouden of het moet een 'geen keuze moment' zijn.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Sven
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2017, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Sven »

Afgelopen maandag borstoperatie gehad, in eerste instantie heel moe en veel slapen. Nu te veel last van de drains om te kunnen slapen, helaas mogen ze er nog niet uit . maar ik mag wel naar huis vandaag, kijken hoe dat gaat
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Borstoperatie

Bericht door Milan070 »

Sterkte Sven
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Mr.X »

Sterkte Sven. Hopelijk mogen de drains er snel uit!
Is er trouwens ook een BMI grens waar je boven moet zitten? Ik ben wat aan de magere kant, namelijk.
Volgens mij nemen ze dat niet zo heel precies, ondanks dat er een grens in het foldertje staat. Mijn BMI was voor de borstoperatie echt op het randje (18.1 ofzo) en daar hebben ze toen niet eens naar gekeken, want het gewicht was op een eerder meetmoment (een paar maanden eerder) nog wat hoger.