Nieuwe chat! Zie dit topic.

Borstoperatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Borstoperatie

Bericht door Anon20190516 »

Sven schreef: 27 sep 2018, 06:18 Afgelopen maandag borstoperatie gehad, in eerste instantie heel moe en veel slapen. Nu te veel last van de drains om te kunnen slapen, helaas mogen ze er nog niet uit . maar ik mag wel naar huis vandaag, kijken hoe dat gaat
Hoe gaat het nu met je??
Offline
Sven
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2017, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Sven »

Maandag zijn de drains en de sponsjes van de tepels verwijderd. Daar voel je weinig van. De rest van de dag wel een beetje ziekig geweest. Koud stijf., oja die hesjes zijn echt kolere dingen maar verder gaat het goed. Het is alleen vervelend dat je helemaal niks maar dan ook echt niks mag doen
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Borstoperatie

Bericht door Milan070 »

Welke hesjes heb je Sven?
Sven
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2017, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Sven »

Verschillende, maar omdat niks ideaal zit ben ik maar zelf aan het naaien. Want nieuw kopen heb ik geen geld voor. Grootste probleem is te kleine armsgaten waardoor het gaat striemen
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Borstoperatie

Bericht door Anon20190516 »

Oei,ja en alles is al zo gevoelig ,dus elk dingetje is extra irritant nu!
Offline
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Borstoperatie

Bericht door Jas »

Beterschap Sven! Ik hoop dat je revalidatie goed gaat en dat het resultaat is wat je ervan had verwacht. Waar heb je de operatie laten doen?
Sven
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2017, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Sven »

De operatie is gedaan in het Martini in groningen. Maandag bij de controle hebben ze er nog heel veel vocht uitgezogen. Sindsdiendien klotst het aan aan een kant, dus morgen weer terug om meer vocht eruit te laten zuigen
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Borstoperatie

Bericht door Milan070 »

Dan ben ik bang dat jouw hesjes niet strak genoeg hebben gezeten aangezien je vochtvorming hebt
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Borstoperatie

Bericht door Jas »

Wat een gedoe met dat vocht en die hesjes. Maar het zal straks vast een opluchting zijn dat de borsten er af zijn.
Ik wist trouwens niet dat het Martini ook borstoperaties doet bij transgender personen. Heb je het hele transitietraject daar gedaan? Of besteedt het UMCG bepaalde behandelingen uit aan het Martini?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Borstoperatie

Bericht door Jer158 »

Milan070 schreef: 10 okt 2018, 17:40 Dan ben ik bang dat jouw hesjes niet strak genoeg hebben gezeten aangezien je vochtvorming hebt
Zou kunnen, maar hesjes houden ook niet alles tegen.

@ hesjes: Die horen zo strak te zitten als je kan verdragen (en als je weinig kan verdragen, helaas nog wat strakker). Ik heb er meestal 2 over elkaar gedragen, omdat het lastig was om een binder te vinden die paste + betaalbaar was + strak genoeg was.

Bij twijfel moet je in het ziekenhuis maar even vragen of je hesje strak genoeg is als je er toch bent. Ik had een binder die specifiek voor post-op was, de juiste maat was, maar die ze in het ziekenhuis toch niet strak genoeg vonden.
Hung her from the branches of a mango tree