Effecten compleet hormoon-gebrek?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Plaats reactie
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Effecten compleet hormoon-gebrek?

Bericht door Frank »

Eventjes een hersenspinsel omdat ik zeker weet dat ik mijn baarmoeder/eierstokken wil laten verwijderen, maar ook af en toe hoor dat testosteron maar in bepaalde hoeveelheden leverbaar is (en ik de armoe ken, zorgt ook wel voor een mentaal instekertje).

Wat voor effect geeft het op je lichaam als zowel mannelijke als vrouwelijke hormonen afwezig zijn in het lichaam? Stel, je laat de baarmoeder/eierstokken verwijderen, sustanon is het komende jaar niet leverbaar (even overdrijven misschien) en je kunt nebido niet betalen.

Ik kan een paar websites vinden voor een lage hoeveelheid, maar niet voor helemaal afwezig, misschien dat hier mensen zijn die het weten.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Effecten compleet hormoon-gebrek?

Bericht door Emma »

Osteoporose onder andere. Maar er zijn hier wel mensen die BTDT kunnen zeggen, en er niet bepaald gelukkiger van zijn geworden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Effecten compleet hormoon-gebrek?

Bericht door Anon20190712 »

Alle klachten die bij de overgang horen. Geen pretje, niet gezond.

Naast de prikken is er natuurlijk ook gel en redelijk wat merken. Nog nooit gehad dat er geen een vorm van testo leverbaar was. Gel wordt ook vergoed, dus je zit dan alleen met eigen risico. Dat is ook niet niks, maar zijn wel vaak regelingen voor via de gemeente of zorgvezekeraar. Heb zelf jaren een spotgoedkope gemeente verzekering gehad omdat ik best arm was.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Effecten compleet hormoon-gebrek?

Bericht door Anon20190122 »

Ik ben weleens waar geen ftm maar heb wel een periode van 13 jaar geen hormonen genomen.
Je valt in een soort van oude dag je gaat je ontzettend oud voelen op de langere termijn van de ongewenste hormonen ga je geen last meer van krijgen omdat die niet meer in grote getale aanwezig zijn.

Je kan een tijd zonder hrt maar het is beslist geen aanrader!
Plaats reactie