Chirurg voor buttonhole borstoperatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Chirurg voor buttonhole borstoperatie

Bericht door DylanKing1999 »

Ik vroeg me af of er ergens in de buurt van Nederland een chirurg was die de buttenhole techniek van borstoperatie uitvoert. Dit is volgensmij nog een vrij nieuwe techniek en ik kom vooral alleen chirurgen in Amerika tegen die deze techniek uitvoeren. Is er ergens in Europa een chirurg die ervaring heeft met deze techniek?

Voor degene die niet weten wat buttonhole is, hier zijn wat links. Het is basically een middenmaat tussen platheid en gevoel.
https://www.topsurgery.net/procedures/b ... urgery.htm
https://www.genderconfirmation.com/surgery/buttonhole/
https://www.genderconfirmation.com/gallery/buttonhole/ (foto's, dus 18+)
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Chirurg voor buttonhole borstoperatie

Bericht door Jer158 »

Van Loenen doet een variant hiervan (als ik dat goed heb onthouden en het niet stiekem een variant van T-anchor was). Er zijn wel meer chirurgen in de EU. Het is alleen lastiger (ook voor een ervaren chirurg) om de borst net zo mannelijk/natuurlijk te laten lijken als bij DI. Van Loenen past bijv. de posities van de littekens aan.
Hung her from the branches of a mango tree
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Re: Chirurg voor buttonhole borstoperatie

Bericht door DylanKing1999 »

Ik ben er achter gekomen dat ik meer Non-binary ben, dus de niet 100% mannelijke look is precies waar ik voor ga. Ik behoud ook graag het gevoel zoveel als mogelijk dus het is de perfecte techniek voor mij denk ik.

Het zou mooi zijn als Van Loenen hier ook ervaring mee had. Het is jammer dat er totaal geen informatie over haar online te vinden is.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Chirurg voor buttonhole borstoperatie

Bericht door Anon20190501 »

Er was een tijd (en de dieren spraken toen echt al lang niet meer) toen online niet bestond.

Surprise! Zelfs nu is offline informatie vergaren nog vaak een uitstekend alternatief. ;-)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Re: Chirurg voor buttonhole borstoperatie

Bericht door DylanKing1999 »

Het probleem is dat ik geen offline manier heb om informatie te vergaren. Ik ken niemand die deze operatie ondergaan is (bij van Loenen of ergens anders). Ik kan geen consult hebben totdat ik verwezen wordt door Stepwork. Wat ik gehoord heb dat ze pas gaan doen als ik 3 maanden (officieel) aan de hormonen zit. Ik wil graag eerder dan dit uitvinden of ik tevreden ben met haar i.p.v. dat mijn operatie nog langer uitgesteld wordt omdat ik ik telkens weer moet wachten op een consult op andere plaatsen. Maar ik zou dus geen ene manier weten waarmee ik informatie zou kunnen verkrijgen.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Chirurg voor buttonhole borstoperatie

Bericht door Jer158 »

Ben je bereid naar het buitenland uit te wijken (en zo ja, hoe ver)?

Je kunt bij Van Loenen al eerder een consult krijgen dan je je verwijzing hebt. Geen idee of daar voorwaarden aan verbonden zijn, maar het lukt meerdere mensen. Zij laat tijdens haar consult ook (mindere) foto's zien van resultaten bij haar (inclusief haar versie van buttonhole).

Bij welke chirurgen heeft Stepwork je verteld dat je terecht kan?
Hung her from the branches of a mango tree
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Re: Chirurg voor buttonhole borstoperatie

Bericht door DylanKing1999 »

Stepwork heeft mij niet verteld bij welke chirurgen ik terecht kan. Hij vertelde mij wel dat er vooral naar van Loenen verwezen werd, en dat daarom de wachtrij een halfjaar lang is. Het is mij niet duidelijk vanaf welk moment ik dan ook op deze wachtrij geplaatst kan worden. Ik neem aan pas als ik verwezen ben. In dat geval zou in totaal dan nu nog haast 10 maanden duren. Communicatie is niet echt geweldig met Lucien sinds het alleen via de mail gaat, dus ik kan het niet navragen. Ik zal in ieder geval kijken of ik een consult kan krijgen bij van Loenen. Bedankt!
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Chirurg voor buttonhole borstoperatie

Bericht door Jer158 »

Nog los van dat het logisch is dat de meeste mensen naar Van Loenen willen, vraag ik mij af of er uberhaupt andere chirurgen zijn in NL bij wie je terecht kunt zonder elders weer opnieuw door diagnostiek te moeten. Vandaar ook mijn vraag of je ook het buitenland overweegt.
Hung her from the branches of a mango tree
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Re: Chirurg voor buttonhole borstoperatie

Bericht door DylanKing1999 »

Ik overweeg inderdaad ook het buitenland, vandaar dat ik ook naar chirurgen in Europa vroeg. Maar het liefst zo dichtbij mogelijk natuurlijk (zolang dit niet teveel schilt in wachttijd).
Jochem
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jun 2018, 10:41
Gender: Anders

Re: Chirurg voor buttonhole borstoperatie

Bericht door Jochem »

Voor zover ik weet, doet Van Loenen alleen ongesteelde borstoperaties, waarbij de zenuw naar de tepel wordt doorgesneden en je dus het (erotisch) gevoel kwijt bent. Maar het zou kunnen zijn dat dit verouderde informatie is, en dat ze haar aanbod inmiddels uitgebreid heeft. Vraag het na bij haar!

Verder weet ik dat er in Nederland ook andere chirurgen zijn die de borstoperatie uitvoeren, maar een overzicht ontbreekt. Stichting Transman is bezig om deze kennis weer bij elkaar te sprokkelen, zodat we onze community daar weer over kunnen informeren. (Maar daar heb je op dit moment natuurlijk weinig aan...)
Plaats reactie