Nebido

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Plaats reactie
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Nebido

Bericht door Phlox »

Sinds mijn 43e ben ik erachter dat ik, waarschijnlijk al vanaf mij vroege jeugd, steriel ben. Oorzaak: dubbelzijdig de bof gehad. Hierdoor geen goede (mannelijke) ontwikkeling doorgemaakt. M'n zaalballen zijn te klein en te week en mijn libido is 8 pmol. Normaal tussen de 10 en de 35 pmol. Mijn uroloog zei, je hebt het libido van een grote vrouw. (hoe toevallig :) )

De uroloog zei dat het beter was om testo aan te vullen i.v.m. lange termijn klachten. Aderverruwing / botdichtheid / vetopslag. Sinds die tijd gebruik ik Nebido. Met het gebruik hiervan is niet alleen mijn libido gestegen, maar eveneens mijn interne onrust. Door het tekort aan testo had ik mijn hele leven (bleek achteraf) een nogal afgevlakt humeur. Geen grote uitschieters. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit helemaal uit mijn stekker gegaan ben, maar sinds het gebruik van Nebido gaat het met mijn emoties soms skyhigh.

Om de grootst mogelijke onzin kan ik helemaal uit mijn plaat gaan en ben in seksueel opzicht al helemaal niet meer te remmen. Met name als de zon schijnt zou ik het liefst de hele dag en overal in mijn nakie willen rondlopen. Gek genoeg heeft Nebido ook mijn vrouwelijke gevoelens aangewakkerd. Mijn uroloog zei dat dit een heel normale reactie is, omdat mijn hormoonhuishouding nu op het juiste niveau is. Dan komen je dieper gelegen gevoelens veel meer tot uitdrukking.

Is dit een verschijnsel wat jullie herkennen?
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Nebido

Bericht door Anon20190712 »

Libido kan je niet meten, neem aan dat je het over je testosteronwaarde hebt, die horen normaal tussen 8 en 35 nmol/l te liggen bij een cis man, bij een vrouw nog een stuk lager dan 8. Ik zat pre transitie op 4 en had al vermannelijking. Een uroloog heeft er ook weinig over te zeggen, de endocrinoloog wel. Die van mij heeft in elk geval nooit onaantoonbare beweringen gedaan zoals wanneer je hormoonniveau goed is je dieper gelegen gevoelens er door tot uitdrukking komen...

Voor mij heeft testosterongebruik juist interne rust gegeven, m’n emoties zijn stabieler en wat afgevlakt omdat ik de oestro schommelingen niet meer heb.
Het is wat dat betreft ook belangrijk te weten wat je oestradiol waarden zijn.
Wat libido betreft, (geslachtsdrift dus), dat neemt toe, maar wordt ook stabiel.
Een verschijnsel wat ik zeker niet herken is naakt rond willen lopen. Doe mij maar gewoon een joggingbroek.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Nebido

Bericht door Mr.X »

Ik gebruik nu iets van 2-3 jaar nebido (daarvoor andere vormen van testo). Ik herken mijzelf niet in wat je noemt, Plox. Ik ben altijd al vrij rustig geweest, en eigenlijk nooit snel kwaad. Met testo veranderde hier niks aan. Ook die 'diepere' gevoelens zeggen mij niks.

Maar goed, ieder mens is uniek en kan totaal anders reageren.

Is dit iets wat je dwars zit?
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Nebido

Bericht door Phlox »

Wacht, ik heb dit topic in de verkeerde categorie geplaatst. Had in MTF moeten staan. Mag gemodereerd worden.

In mijn situatie heeft een uroloog er wel degelijk wat over te zeggen. Ik krijg Nebido als man toegediend. Omdat mijn testosteron niveau gedurende mijn leven nooit op het goede niveau is geweest, kreeg ik een overduidelijke toename van agressie. Om niets sta ik in vuur en vlam en zoals gezegd krijg ik er een overweldigende seksuele aandrang van. Ik wordt er absoluut niet rustig van en dat terwijl ik nog wel een geboren man ben.

Zoals gezegd, het vreemde aan mijn situatie is dat, in tegenstelling wat je zou verwachten, mijn vrouwelijke kant zwaar de overhand gekregen en ik ben echt geen medisch wonder.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Nebido

Bericht door Anon20190712 »

Kan zijn dat Nebido niet lekker valt omdat je daarmee een hoge piek hebt en er op dat moment ook meer testosteron in oestradiol omgezet wordt.De balans kan dan zoek zijn, misschien voel je je daarom ook vrouwelijker er door. Dat is ook lastig te meten met Nebido omdat dat piekt. Misschien androgel proberen? Dat geeft continue stabiele waarden en is makkelijker te checken in bloedwaarde
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Nebido

Bericht door Phlox »

Als alternatief heb ik een tijdje aan de Tostran gezeten. 6 pompjes per dag. Het libido steeg wel, maar ik kreeg geen constante spiegel omdat het me, vanwege werk in onregelmatige diensten, niet lukte om precies op hetzelfde moment te smeren. Smeren is sowieso niets voor mij heb ik gemerkt. Het zit altijd overal aan en ik wil ook niet dat hierdoor het testosteron niveau van mijn vrouw mee stijgt.

Misschien ben ik overgevoelig voor Nebido, want in mijn geval merk ik een gigantische toename van stemmingswisselingen. Zoals gezegd sta ik om niets in vuur en vlam. Het verloop van Nebido ziet er bij mij ongeveer zo uit.

Een week na toediening voel ik me euforisch. Ik kan de hele wereld aan en barst van de energie. Het gevoel wat ik krijg lijkt een beetje op dat van amfetamine kick. Dit houdt een week aan, daarna stabiliseert het zich en kom ik wat meer in balans. Ik voel me prima, maar spreek me niet tegen want dan gaat het mis. Communicatie is vooral eenrichtingsverkeer en heb een sterk verminderd empathisch vermogen, gek genoeg met name naar mensen die dicht bij me staan. Mensen waar ik geen emotionele binding mee heb, gaat het beter mee.

In mijn werk werkt het daarom juiste heel goed. Ik werk als openbare orde handhaver in geüniformeerde dienst en kan mensen precies dat laten doen (of niet doen) wat ik onder bepaalde omstandigheden van ze verlang.

Na een week of 4 voel ik dat de waardes beginnen te zakken, van 26 in de eerste 4 weken, naar 18 na ongeveer 6 weken. Ik wordt meer lusteloos en ben sneller geprikkeld. Bovenin mijn hoofd hangt vaak een drukkend gevoel geen pijn, maar net alsof er een boek op m'n hoofd ligt.

Het verder afnemen van het libido kom ik langzaam aan weer tot de persoon die ik was zonder aanvulling. Na ongeveer een half jaar is mijn libido gezakt naar 8 nmol en functioneer ik (emotioneel) weer redelijk normaal. De opwinding ben ik weer kwijt en kan met enige afstand en op een normale toon een discussie voeren over een emotioneel onderwerp.

Mijn laatste toediening was op 25 mei en nu (6 juli) is die 18 nmol. Mijn grootste emotionele uitschieters heb ik weer achter de rug en ik begin het boek op mijn hoofd ook weer te voelen. Ondertussen heb ik me voorgenomen om te stoppen met Nebido, mede ingegeven door het feit dat dit ook helemaal niet is wat ik wil, waar ik voortschrijdend inzicht achter gekomen ben.

Ik ga ervan uit dat mijn uroloog gelijk heeft en dat de aangewakkerde vrouwelijkheid komt door toediening van de testosteron. Ik ben er alleen nog niet helemaal achter of het gevoel van vrouwelijkheid ook blijft als ik met Nebido stop, of dat Nebido juist het breekijzer is geweest om het mentaal uit me te krijgen. Eerlijk gezegd hoop ik het laatste.
Plaats reactie