Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe lang ben je bezig?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Noah1980
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mar 2017, 17:42
Gender: Trans FtM

Re: Hoe lang ben je bezig?

Bericht door Noah1980 »

Hoi Hoi,

Ik ben sinds november 2017 bij Stepwork bezig en ik was een van de eerste cliënten. Ik ben inmiddels bijna een jaar aan de hormonen en mijn eerste operatie staat al in half sept gepland. Ik ben erg tevreden over Stepwork en ga nog steeds om de twee weken naar Stepwork toe. Het hangt van persoon tot persoon af hoelang je bezig bent met het traject, en natuurlijk de nodige wachttijd en wachtlijsten die voor iedereen gelden.
I exist as i am, that is enough.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Hoe lang ben je bezig?

Bericht door AJpoekie »

Ik heb donderdag mijn eerste gesprek gehad bij Stepwork, de therapeut zei tegen mij dat de diagnostische fase VAAK 3 maanden duurt, maar VAKER 4 maanden. En na de hormonen 6 maanden tot de eerste operatie. Maar wat Noah ook al zegt, dit zal nog afhangen van eventuele andere wachttijden bij bijv. de endocrinoloog en in het ziekenhuis enzo. Ik pin mezelf dus niet teveel vast op deze aantallen, want dan raak je alleen maar teleurgesteld. Maar omdat je op zoek bent naar info, dit is wat ik je kan meegeven. Het gaat er vooral omdat de therapeut gaat beoordelen of je geen last hebt van andere stoornissen, bijv. een psychose. En ook gaat hij bekijken of je emotioneel stabiel genoeg bent om te kunnen starten met de hormonen, waarbij een sociaal netwerk van belang zal zijn. Maar veel meer kan ik je niet vertellen, dit heb ik alleen maar opgemaakt uit mijn intake ;-)
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me