Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe lang ben je bezig?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Hoe lang ben je bezig?

Bericht door Anon20190508 »

Ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig over hoe lang het gemiddelde traject bij Stepwork duurt. Natuurlijk vaak met wachttijden tussendoor etc.
Kan iemand mij daar meer over vertellen? Hangt het af van je eigen behoefte? Hoedanig zwaar en dus hoe dringend de transitie is?

(dus geen 'ik kan niet vertellen hoe het bij Stepwork gaat, maar bij het VUmc...', ik wil graag specifieke Stepwork verhalen!)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Hoe lang ben je bezig?

Bericht door anon20181206 »

Reeds sinds 13 April daar om de 2 weken, maar nog geen "groen licht" in zicht :(
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Hoe lang ben je bezig?

Bericht door Jannet V »

Elk traject, waar dan ook, is uniek. Iedereen is anders dus een antwoord op je vraag is onmogelijk. En een gemiddelde zou misleidend zijn maar is net al overal tussen de 3 maand en 3 jaar.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoe lang ben je bezig?

Bericht door Anon20190508 »

Jannet V schreef: 07 aug 2018, 20:17 Elk traject, waar dan ook, is uniek. Iedereen is anders dus een antwoord op je vraag is onmogelijk. En een gemiddelde zou misleidend zijn maar is net al overal tussen de 3 maand en 3 jaar.
Gewoon algemene ervaringsverhalen van Stepwork zijn ook welkom, want ik zie genoeg over het VUmc maar relatief weinig van Stepwork.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hoe lang ben je bezig?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Stepwork bestaat ook nog niet zolang.
Irene
Sven
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2017, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: Hoe lang ben je bezig?

Bericht door Sven »

Ik ben sinds maart vorig jaar in traject bij stepwork, sinds november aan de hormonen en binnenkort aan de beurt voor de borst operatie
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Hoe lang ben je bezig?

Bericht door Jannet V »

wingless schreef: 07 aug 2018, 20:21 Gewoon algemene ervaringsverhalen van Stepwork zijn ook welkom, want ik zie genoeg over het VUmc maar relatief weinig van Stepwork.
Ik ben bang dat die ervaringen nog niet bestaan.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Hoe lang ben je bezig?

Bericht door Annet »

Ik ben in november vorig jaar bij stepwork begonnen en die november ook aan de hrt en begin januari dit jaar naam en geslacht gewijzigd. Nu met de voorbereidingen bezig naar de operatie.

Liefs Annet
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Hoe lang ben je bezig?

Bericht door Milan070 »

Ik heb misschien een hele rare vraag, maar waarom moet je bij het VU eerst een jaar aan de hormonen zijn voordat er überhaupt een borstverwijderende operatie komt en bij Stepwork is dat niet?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Hoe lang ben je bezig?

Bericht door KeepzD »

Milan070 schreef: 08 aug 2018, 20:36 Ik heb misschien een hele rare vraag, maar waarom moet je bij het VU eerst een jaar aan de hormonen zijn voordat er überhaupt een borstverwijderende operatie komt en bij Stepwork is dat niet?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Inmiddels rekent het VU een half jaar aan de hormonen, ipv een jaar.
Forever myself