Testosteron dosis verschillen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Plaats reactie
yungftm
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2018, 20:28
Gender: Man

Testosteron dosis verschillen

Bericht door yungftm »

Hee allemaal,

Ik zit vandaag 2 weken en 5 dagen aan de Testo, ik merk eigenlijk nog niks behalve mijn libido en stem is een beetje lager geworden. Ik verwacht natuurljk ook niet heel snel al resultaat en ik ben al heel blij met de kleine stem verandering. Ik word over 5 dagen pas 16 (Je mag eigenlijk pas beginnen met T op je 16e maar ik had een uitzondering gekregen ;D) en ik heb een T dosis van .3ml om de 2 weken. Dit is blijkbaar best laag, ik zie nooit iemand op internet die zo een lage dosis heeft, is dit normaal? of ligt het aan mijn leeftijd? Bij een hogere T dosis gaan de veranderingen ook sneller lijkt me, dus het frustreerd me een beetje. Ik lees soms over mannen die een dosis van 125ml om de 2 weken hebben? Jezus.

Ik heb ook gelezen dat als je een te hoge T dosis neemt je stem niet heel erg mannelijk word. Maar dat is niet altijd zo. Klopt dat? Ik heb van me zelf totaal geen hoge stem dus ik verwacht ook niet dat mijn stem niet mannelijk gaat klinken.

Maarja alvast bedankt!

Gr, Thomas
:doh:
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron dosis verschillen

Bericht door Anon20190508 »

Denk dat het te maken heeft met je puberteit. Misschien ook opbouwen? Geen idee verder, dat zijn maar snelle ideetjes. Nutteloos dus, sorry. :P
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Testosteron dosis verschillen

Bericht door KeepzD »

yungftm schreef: ↑09 sep 2018, 20:52 --en ik heb een T dosis van .3ml om de 2 weken.--
Bedoel je dan 3ml, of 0.3ml? Krijg je injecties, of gebruik je gel? 125 ml is bij een injectie iig al niet mogelijk, dat gaat tot max 5 ml, meer mag je niet injecteren namelijk in je spieren :)
Forever myself
yungftm
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2018, 20:28
Gender: Man

Re: Testosteron dosis verschillen

Bericht door yungftm »

DennisH schreef: ↑09 sep 2018, 21:30
yungftm schreef: ↑09 sep 2018, 20:52 --en ik heb een T dosis van .3ml om de 2 weken.--
Bedoel je dan 3ml, of 0.3ml? Krijg je injecties, of gebruik je gel? 125 ml is bij een injectie iig al niet mogelijk, dat gaat tot max 5 ml, meer mag je niet injecteren namelijk in je spieren :)
ik bedoel 0.3ml ja, en neei k gebbruik gewoon injecties. Ik wist niet dat je maar tot 0.5ml kon injecteren? even een mind opener
:doh:
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron dosis verschillen

Bericht door Anon20190508 »

5ml, niet 0.5ml :P Is een flink verschil. Maar denk dat je dit even aan je arts zou moeten vragen.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Testosteron dosis verschillen

Bericht door Anon20190712 »

Een lagere dosis geeft niet perse minder effect, wel wordt je testo spiegel dan langzamer opgebouwd. Het lijkt me dat dit met je leeftijd te maken heeft. Bij een te hoge dosis zet testosteron om in oestrogeen, misschien komen daar de verhalen van een hogere stem vandaan. Maar in NL wordt er enorm goed op gelet dat je testo/oestro verhoudingen goed in balans zijn.
Plaats reactie