Nieuwe chat! Zie dit topic.

Invloed testosteron op beschouwing partner

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Invloed testosteron op beschouwing partner

Bericht door Maurits »

Aangezien ik eerder een grote psychische verandering bemerkte toen ik een hoge dosis testo nam, vraag ik mij af of transmannen hun partner anders zijn gaan beschouwen na het starten van de hormoonbehandeling?

Zo ja, wat veranderde er dan?

Ik heb 2x een injectie Sustanon geprobeerd en toen viel mij op dat ik veel rustiger en zelfverzekerder was. Naar mijn partner uitte zich dat toen in meer afstandelijkheid van mijn kant. Het raakte me niet meer zoveel als zij emotioneel was. Op seksueel gebied zocht ik wel eerder de toenadering - maar ik kan niet expliciet zeggen dat ik haar ook aantrekkelijker vond (lijkt haaks op elkaar te staan?).

Wie kan hier iets over vertellen uit eigen ervaring?
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
LionMan
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 okt 2018, 13:07
Gender: Man

Re: Invloed testosteron op beschouwing partner

Bericht door LionMan »

Ja, deze veranderingen klinken mij ook bekend. Minder snel geraakt door emoties in het algemeen, minder begrip voor emotionele reacties en emotionele (on)logica in anderen. Ik heb niet het gevoel dat ik aan empathie heb ingeleverd, maar de manier van denken is wat veranderd. Ik merk dat ik vaker moeite heb met vrouwen begrijpen :P En ik merk dat ik, afgezien van een verhoogd libido natuurlijk, ook meer de neiging heb om me in seks te willen uiten.

Dit zijn dingen die ik van veel transgender mannen gehoord heb, en zijn ook niet zo raar natuurlijk: allemaal gevolgen van een mannelijk niveau van testosteron. Ik was altijd al meer het rationele type, dus voor mij 'kloppen' deze gevoelens ook met hoe ik mezelf al zag. Tegelijkertijd zou ik niet zeggen dat hierdoor mijn relaties met vrouwen verbeterd noch verslechterd zijn, maar ik begrijp de stereotype grapjes over elkaar wel beter :D
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Invloed testosteron op beschouwing partner

Bericht door Anon20190516 »

LionMan schreef: 04 okt 2018, 12:48 . Ik merk dat ik vaker moeite heb met vrouwen begrijpen :P
Haha,bij mij precies andersom!
Ik begrijp niks van de logica van mannen ,lol
Offline