Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ontharen phalloplastiek (post-op)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
LionMan
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 okt 2018, 13:07
Gender: Man

Ontharen phalloplastiek (post-op)

Bericht door LionMan »

Hallo iedereen. Nieuw hier en ik val maar meteen met de deur in huis:

Wie heeft er ervaring met het laten ontharen van zijn phallo en waar heb je dit laten doen?

Ik ben zelf sinds een tijd post-op en vind toch dat er te veel haar zit dat ik graag zou willen laten verwijderen. Ik meen echter dat er verschil is tussen ontharingstechnieken die een gebied slechts bijna volledig of 100% kunnen ontharen, en ik zoek uiteraard het laatste. Ik stel de vraag vooral hier omdat ik een kliniek zoek die al ervaring heeft met transgender patiënten. Al gevraagd bij het VUmc maar die raadden me juist aan het eens in een forum te vragen. Wie heeft er tips/aanbevelingen voor mij? Thanks!
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Ontharen phalloplastiek (post-op)

Bericht door Mr.X »

Ik heb ook een phallo, maar het donorgebied kwam een nagenoeg haarvrij gebied, dus ik heb geen ervaring met ontharen. Ook zitten er op dit forum naar mijn idee niet meer jongens met een phallo.

Wat ik je kan aanraden is een online search naar ontharingsklinieken. Kijk of ze genitalien eerder onthaard hebben en lees reviews. Je kunt ze ook bellen of mailen met je vragen.
LionMan
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 okt 2018, 13:07
Gender: Man

Re: Ontharen phalloplastiek (post-op)

Bericht door LionMan »

Jammer, maar dat vreesde ik al. In ieder geval bedankt voor de reactie. Dan zal ik gewoon eens contact opnemen met wat klinieken die hier en daar op het forum genoemd zijn.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ontharen phalloplastiek (post-op)

Bericht door Nate_0 »

Wellicht dat er op Engelstalige forums ook meer informatie te vinden is?
meerdere zakken met zaagsel
LionMan
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 okt 2018, 13:07
Gender: Man

Re: Ontharen phalloplastiek (post-op)

Bericht door LionMan »

Voor wie dit interessant vindt..

Ik ben sinds een tijd gestart met de ontharingsbehandeling. Hierbij is er voor elektrisch epileren gekozen ipv met een laser omdat hiermee iedere haar 100% verwijderd kan worden. De haren worden dus ook één voor één verwijderd. Ik heb zelf via Google een kliniek gevonden die ervaring heeft met transgender patiënten en ze waren vanaf het begin heel professioneel en normaal over mijn lichaam, waardoor ik me snel comfortabel voelde. Mij is verteld dat dit zeker een half jaar tot een jaar in beslag zal nemen, met ongeveer eens per 4 weken een afspraak (hoewel dit later minder zouden worden). Goedkoop is het dus niet, maar op de lange termijn wel zeker de moeite waard.

Overigens ook interessant om zo te kunnen checken hoe het met het gevoel in je penis zit, ik begin namelijk de pijn te voelen, wat zowel onprettig als ook een positief teken is. Hier is trouwens een emla-crème effectief voor om de huid te verdoven.
Gebruikersavatar
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Ontharen phalloplastiek (post-op)

Bericht door Vera »

LionMan schreef: 11 feb 2019, 16:57 Voor wie dit interessant vindt..

Ik ben sinds een tijd gestart met de ontharingsbehandeling. Hierbij is er voor elektrisch epileren gekozen ipv met een laser omdat hiermee iedere haar 100% verwijderd kan worden. De haren worden dus ook één voor één verwijderd. Ik heb zelf via Google een kliniek gevonden die ervaring heeft met transgender patiënten en ze waren vanaf het begin heel professioneel en normaal over mijn lichaam, waardoor ik me snel comfortabel voelde. Mij is verteld dat dit zeker een half jaar tot een jaar in beslag zal nemen, met ongeveer eens per 4 weken een afspraak (hoewel dit later minder zouden worden). Goedkoop is het dus niet, maar op de lange termijn wel zeker de moeite waard.

Overigens ook interessant om zo te kunnen checken hoe het met het gevoel in je penis zit, ik begin namelijk de pijn te voelen, wat zowel onprettig als ook een positief teken is. Hier is trouwens een emla-crème effectief voor om de huid te verdoven.
Dat elektrische epilatie alle haren 100% verwijderd is een fabeltje. Zowel bij de laser als bij elektrisch epileren heeft hitte toevoegen aan het haarzakje alleen zin als de haar in het juiste stadium van zijn levensfase is. Er zijn dus momenten dat de haar wel behandeld wordt maar de volgende keer gewoon weer uit het zelfde haarzakje gaat groeien.
Elektrisch epileren kost beduidend meer tijd dan laseren. Daarnaast kunnen ze met elektrisch epileren heel lastig de dunne donshaartjes te grazen nemen, de laser pakt deze wel mee.

Als je haarkleur dus geschikt is voor de laser, zou ik altijd voor de laser kiezen. Stukken minder pijnlijk ook...
Ik ben zelf door mijn rossige haarkleur helaas gedoemt om het met elektrisch epileren te moeten doen. Maar bij niet super blond of rossig haar is laseren goed mogelijk
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
LionMan
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 okt 2018, 13:07
Gender: Man

Re: Ontharen phalloplastiek (post-op)

Bericht door LionMan »

Bedankt voor de reactie, dit is mij toevallig sinds de laatste behandeling inderdaad ook duidelijk gemaakt.. Ik blijf gewoon doorgaan om zo veel mogelijk weg te halen, maar dit was een tegenvaller om te horen.

Er was in ieder geval wel vanaf het begin afgesproken om beide technieken toe te passen, afhankelijk van de haren. Na jouw bericht ben ik echter niet meer helemaal zeker over de reden hiervoor. Ik ga het de volgende keer nog eens ter sprake brengen.