Nieuwe chat! Zie dit topic.

Faillisement Slotervaart + mastectomie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Ender »

Ik heb net Zaans MC gebeld en ik wordt teruggebeld want zij hebben het allemaal druk, maar toch nog gevraagd of Dr van Loenen de chirurg is/wordt daar en dat kon ze wel bevestigen.

Ik heb trouwens nog geen brief ontvangen.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Ender »

Ik werd zowaar net teruggebeld en ze weten bij Zaans MC verder ook nog niet hoe het gaat verlopen.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Ender »

Iemand al een brief gehad? :roll: *pom-tie-dom*
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door AJpoekie »

Hoi Ender,

Ik las dit op de website van Transvisie:

Zit je nog in je transitie? Onderga je nog medische behandelingen in het kader van je transitie? Zorg dan voor een RESTITUTIE polis. Alleen bij een restitutie polis heb je vrije artsen keuze!

We weten allemaal dat de wachttijden op dit moment helaas erg lang zijn. Er zijn artsen/chirurgen die pogingen doen om behandelingen aan te bieden buiten de reguliere behandelcentra. Helaas steken de zorgverzekeraars hier wel eens een stokje voor. Waardoor zo’n plan niet van de grond komt.

Zoals eerder bericht zou de genderzorg van het Slotervaart overgaan naar het Zaans Medisch Centrum. In de praktijk blijkt dit om verschillende redenen lastig. Onderhandelingen hierover hebben nog niet tot resultaat geleid. De kans is groot dat dr. Van Loenen daar niet gaat opereren. Ze is ook in onderhandeling met een andere kliniek. Dat kan evt. tot problemen leiden in de vergoedingensfeer als je geen restitutie polis hebt.

Dringend advies: stap nu nog over naar een echte/volledige restitutie polis als je een of meer behandelingen overweegt, die eventueel in een ander ziekenhuis dan het VUmc of UMCG, of in het buitenland plaatsvinden. Een restitutie polis is vaak wel wat duurder, maar volledige vrije artsen keuze is in deze belangrijk.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Ender »

Heb ik eindelijk de brief, krijgen we dit weer :roll:
Bedankt iig dat je me er op wees, AJpoekie. Ik krijg iig een afspraak daar binnenkort eens in het nieuwe jaar ooit.
RamuAiden
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mei 2018, 21:17
Gender: Man

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door RamuAiden »

Ender hoe bedoel je daar? In het Zaans Medisch Centrum?

Ik had namelijk ook net mijn brief binnen, maar door dat bericht van transvisie had ik de fout al snel gespot. Ik heb het Slotervaart even gebeld, die meneer vertelde mij dat ik de site van waarismijndokter maar in de gaten moet houden als ik bij van Loenen wil blijven. Nu 2 minuten geleden ook het Zaans Medisch Centrum even gebeld en die vertelt mij dat ze niet weten hoe het nu met Van Loenen gaat maar dat dat nog niet geregeld is en ze dus ook geen afspraken maken voor patiënten.
Al deze onzekerheid maakt het allemaal weer niet makkelijker.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Ender »

RamuAiden schreef: 20 dec 2018, 15:30 Ender hoe bedoel je daar? In het Zaans Medisch Centrum?

Ik had namelijk ook net mijn brief binnen, maar door dat bericht van transvisie had ik de fout al snel gespot. Ik heb het Slotervaart even gebeld, die meneer vertelde mij dat ik de site van waarismijndokter maar in de gaten moet houden als ik bij van Loenen wil blijven. Nu 2 minuten geleden ook het Zaans Medisch Centrum even gebeld en die vertelt mij dat ze niet weten hoe het nu met Van Loenen gaat maar dat dat nog niet geregeld is en ze dus ook geen afspraken maken voor patiënten.
Al deze onzekerheid maakt het allemaal weer niet makkelijker.
Dat bedoel ik inderdaad, ik zou in het nieuwe jaar worden teruggebeld voor een afspraak. De dame die ik aan de telefoon had (na dik 30 minuten in de wacht), dacht dat van Loenen wel bij hun zou komen. Maar goed. waarismijndokter.nl staat Nog onbekend waar van Loenen heen gaat. Dikke lol dit, not.
RamuAiden
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mei 2018, 21:17
Gender: Man

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door RamuAiden »

Wel vervelend dat ze dat nou niet aan iedereen melden. Dan zal ik morgen maar weer terugbellen om te vragen of ze mij ook willen terugbellen voor een afspraak.
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door KeepzD »

Forever myself
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door AJpoekie »

Ik ben echt blij voor jullie dat er eindelijk meer over bekend is!
Houd vol mannen.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me