Nieuwe chat! Zie dit topic.

Faillisement Slotervaart + mastectomie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Nate_0 »

Ja kijk, ik was de wachtlijst bijna door met m'n operatie eind volgende maand. Nu is het trouwens zo dat van Loenen bij mijn consult (eind juni) zei dat het eind oktober/begin november zou zijn, en dat de operatie naar achter werd gedrukt ivm personeelstekort. Dat zal, op de situatie terug kijkend, ook ongetwijfeld te maken hebben gehad met de financiële situatie. Ik heb datzelfde verhaal van meerdere mensen gehoord, zowel met betrekking tot alleen de mastectomie als met de combi. Daarvoor was het nog wel eens zo dat ze een extra OK dag kreeg toegewezen en dan extra mensen kon opereren waardoor de wachtlijst dan weer wat ingekort werd.

De berichtgeving lijkt ook aan te geven dat het ziekenhuispersoneel geholpen wordt met het zoeken naar een werkplek elders. Ik ben het ook eens met de andere berichten hier die aangeven dat van Loenen waarschijnlijk wel ergens anders aan de slag zal kunnen. Vanuit een FtM vriend die in een huis woont met een medisch student kreeg ik bovendien te horen dat in dit geval in 't algemeen de wachtlijst in zijn huidige hoedanigheid ook mee verhuisd wordt (en het zou natuurlijk ook van de zotte zijn als dat niet zo was). Het is dus vooral dat er een ziekenhuis gezocht moet worden waar de OK gebruikt kan worden en de patienten verzorgd kunnen worden.
meerdere zakken met zaagsel
RamuAiden
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mei 2018, 21:17
Gender: Man

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door RamuAiden »

Zo lijkt het allemaal te zijn ja Nate. Ik las net op de facebook van transvisie dit bericht: "NIEUWS VAN DR. VAN LOENEN

Gisteravond is er contact geweest met dr. van Loenen. Zij heeft gevraagd het volgende bericht te plaatsen:

Dr. van Loenen heeft alle statussen van de transgender mannen die ze op de poli heeft gezien gekopieerd. Volgende week heeft ze gesprekken met andere klinieken. Zodra er iets meer concreet is, worden alle transgender mannen die zij heeft gezien gebeld, met de vraag of ze geopereerd willen worden in de kliniek waar zij afspraken mee heeft kunnen maken.
Zodra ze poli-ruimte heeft kunnen regelen, geeft ze dat ook door. Een en ander kan nog wel wat tijd kosten helaas.

NB: dit bericht betreft dus alleen transgender mannen die dr. van Loenen heeft gezien en niet de mensen die op de wachtlijst stonden voor een intake afspraak bij haar."

We zullen dus met z'n allen moeten afwachten hoe snel dit allemaal gaat gebeuren en hoeveel de wachtlijst hierdoor op gaat lopen. Wat ik zelf wel geweldig vind is dat van Loenen meteen bezig is om te zorgen dat ze de wachtlijst kan laten doorlopen. Als ik nog door haar geopereerd wordt krijgt ze dan ook zeker een bos bloemen van mij.
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Milan070 »

Zal de autoriteit persoonsgegevens leuk vinden dat Van Loenen de statussen heeft gekopieerd....
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Jannet V »

Daar heeft dat lichaam toch helemaal niets mee te maken? Het is medisch geheim en de arts mag daar over beschikken, want die heeft een zwijgplicht.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Milan070 »

Je kan niet zomaar gaan kopiëren en meenemen. Het is geen eigendom van Van Loenen.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Alice »

Patiëntendossier is eigendom van de zorginstelling maar een vertrekkend medisch hulpverlener heeft recht op kopieën patiëntendossier van patiënten die hij/zij in behandeling heeft (t.b. continuering van de zorg).
Arrest Hoge Raad
https://tinyurl.com/y78ewyl8
Algemeen
https://www.knmg.nl/richtlijn-omgaan-me ... -gegevens/
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Milan070 »

Daar moet een toestemmingsverklaring van de patiënt aan ten grondslag liggen. Van Loenen kan niet zomaar op eigen houtje dossiers gaan kopiëren
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Nate_0 »

Ik ga er van uit dat dit legaal is gezien de omstandigheden (niet alleen het faillissement v/h ziekenhuis maar ook omdat iedereen voor gerichte/specifieke zorg naar van Loenen toe is gegaan, het is niet zo dat zij een "gewone" arts is in die zin). Daar komt nog bij dat toestemmingsverklaringen van patiënten weer extra wachttijd op zou leveren, en dat is iets waar ik niet bepaald op zit te wachten.

Verder: kunnen we dit draadje on-topic houden en niet in een nodeloze (en, voor de mensen die in dit schuitje zitten, extra stressvolle) discussie verzanden? Het doel is om alle informatie re: het Slotervaart/van Loenen op 1 overzichtelijke plaats te houden, niet om te gaan zitten mierenneuken om iets wat jou, naar ik aanneem, niet bijster veel aan gaat.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Nate_0 »

Overigens, vraagje: voor de mensen die post-consult op de wachtlijst stonden, heeft van Loenen (/secretaresse of dergelijke) inmiddels contact gezocht met jullie?

Ik heb namelijk nog niks gehoord...
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Faillisement Slotervaart + mastectomie

Bericht door Freedom »

https://www.at5.nl/specials/dreigen-fai ... heel-groot
'We gaan in de kosten snijden en gaan focussen op behandelingen die winstgevend zijn.'
:o
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now