Nieuwe chat! Zie dit topic.

Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door Nate_0 »

Voor zover ik weet is orgametril prima langere tijd te gebruiken. Ik weet alleen niet wat de voorwaarden zijn voor het voorschrijven, heb iig van mensen gehoord dat ze orgametril wilden gebruiken maar dat hun arts weigerde.
meerdere zakken met zaagsel
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door Matijs »

Ik gebruik al jaren Ethinylestradiol/Levonorgestrel-tabletten. E.: 30 microgram en L. 150 microgram. Dat heeft mijn huisarts jaren geleden als recept meegegeven.

Ik slik 2 a 3 'maanden' (6 a 9 weken) door. Ligt eraan. Mijn lichaam geeft aan wanneer het nodig is om even te stoppen.
###
Gebruikersavatar
Jacob
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 sep 2015, 17:56
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door Jacob »

Als je het helemaal wil stopzetten, kan je ook Lucrin Pds Depot Injpdr Wwsp 3,75mg + Solvens 1ml krijgen. Een verpleegkundige zet die injectie in je buik. Deze legt alle hormonen stil, dat was voor mij een beetje te extreem (alles voelde echt dood) maar misschien wel geschikt voor iemand anders.
LionMan
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 okt 2018, 13:07
Gender: Man

Re: Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door LionMan »

Mijn huisarts heeft me destijds Orgametril voorgeschreven. Ik heb dit langer dan een jaar gebruikt, totdat ik met de testosteron gestart was. Heb er persoonlijk geen verdere bijwerkingen o.i.d. van gemerkt. Sinds de start hiermee nooit meer last gehad van de maandelijkse 'pret'.