Nieuwe chat! Zie dit topic.

Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door Dean »

Ik zie door de bomen het bos niet meer en wellicht kunnen jullie mij helpen.

Recent heb ik mijn Mirena laten verwijderen omdat die was uitgewerkt en vanwege (pijn)klachten van de Mirena wil ik ook geen nieuwe meer. Dit betekend echter wel dat de maandelijkse ‘feestweek’ natuurlijk ook weer van start gaat en dat zie ik ook niet zitten.

Van de gyneacoloog heb ik de minipil (0,075 mg desogestrel) mee gekregen, maar ik ben nog enigzins huiverig om hier mee te beginnen (met name uit angst voor permanente ‘feestweek’ de 1e paar maanden, dan nog liever 1 week per maand). Zodoende was ik aan het googelen en toen las ik ook dat de werkzame stof; desogestrel een anti-androgene werking heeft. En logischerwijs wordt ik ook hier niet perse blij van.

Dus om een lang verhaal kort te maken, ik zoek anticonceptie (in pilvorm) met het doel om de ‘feestweek’ stop te zetten en bij voorkeur juist een androgene werking of een zo minimaal mogelijke anti-androgene werking.

Aangezien er vast wel meer mensen zijn die anticonceptie met dit doel (pre-t) gebruiken, welke hebben jullie voorgeschreven gekregen? Tijdelijke oplossingen zijn sowieso geen optie, want de intake bij Stepwork zal nog wel tot augustus volgend jaar op zich laten wachten :/
Well, here I am! What are your other two wishes?
Alec
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:30
Gender: Onzeker

Re: Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door Alec »

Hier heb ik ook al ns naar gezocht, het is inderdaad een jungle-tocht om wegwijs te worden in het aanbod.

Yaz pil.
20 microgram oestrogeen
3000 mircrogram progestageen (drospirenon)

Zoely pil
1,5 microgram oestrogeen
2,5 microgram progestageen (nomegestrolacetaat )

Met Zoely en Yaz is de kans groot dat de menstruatie uitblijft.
Andere pillen zónder desogestrel maar mét laag oestrogeen gehalte ken ik niet. Ben ze helaas ook niet tegen gekomen door alsnog te googlen...
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door KeepzD »

Ik heb inmiddels al 12 jaar de standaard pil, die ik doorslik tot het moment van doorbraak. Dat is bij mij meestal na een maand of 6, en dan heb ik 1 week last. Ik gebruik dus de ethinyldestradiol-levonogestrel 0.03/0.15. Heb niet door gevraagd bij de huisarts toen om verdere opties..
Forever myself
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door Milan070 »

Is orgametril een optie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door Benjamin »

DennisH schreef: 19 nov 2018, 14:07 Ik heb inmiddels al 12 jaar de standaard pil, die ik doorslik tot het moment van doorbraak. Dat is bij mij meestal na een maand of 6, en dan heb ik 1 week last. Ik gebruik dus de ethinyldestradiol-levonogestrel 0.03/0.15. Heb niet door gevraagd bij de huisarts toen om verdere opties..
Ik doe ook ongeveer dit, maar dan slik ik drie strips door en heb dan een geplande feestweek. Reden is dat ik niet van verrassingen houd. Niet van verrassingsbloeding en niet van verrassingsbaby. Drie maanden is net een fijne marge.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door Dean »

DennisH schreef: 19 nov 2018, 14:07 Ik heb inmiddels al 12 jaar de standaard pil, die ik doorslik tot het moment van doorbraak. Dat is bij mij meestal na een maand of 6, en dan heb ik 1 week last. Ik gebruik dus de ethinyldestradiol-levonogestrel 0.03/0.15. Heb niet door gevraagd bij de huisarts toen om verdere opties..

Bedoel jij hiermee de microgynon 30?
Well, here I am! What are your other two wishes?
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door Dean »

Milan070 schreef: 19 nov 2018, 19:53 Is orgametril een optie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Dit mag je (bij voorkeur) niet langdurig gebruiken toch?
Well, here I am! What are your other two wishes?
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door Milan070 »

Geen idee....Dat zou je wellicht met de huisarts kunnen overleggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Anticonceptie/Stopzetten menstruatie

Bericht door KeepzD »

Dean schreef: 19 nov 2018, 23:12
DennisH schreef: 19 nov 2018, 14:07 Ik heb inmiddels al 12 jaar de standaard pil, die ik doorslik tot het moment van doorbraak. Dat is bij mij meestal na een maand of 6, en dan heb ik 1 week last. Ik gebruik dus de ethinyldestradiol-levonogestrel 0.03/0.15. Heb niet door gevraagd bij de huisarts toen om verdere opties..

Bedoel jij hiermee de microgynon 30?
Dat is inderdaad degene die ik heb, alleen heb ik 'm dus merkloos... ;) Wordt ook wel de Sub30 pil genoemd tegenwoordig.
Forever myself