Nieuwe chat! Zie dit topic.

waar begin je in je transitie?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Sven
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2017, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: waar begin je in je transitie?

Bericht door Sven »

De volgorde wbt transitie: naar de huisarts voor een verwijzing naar een genderteam. Als je daar na een half jaar gesprekken wordt" goedgekeurd" mag je naar een hormonendokter. Als deze jegezond verklaard mag je starten met testosteron. Dan mag je ook officieel je naam en geslacht wijzigen. Na een jaar hormoon gebruik en leven als man kan je op een wachtlijkst gepkaatst worden voor een borst operatie. Na nog eens een half jaar mag je ook een geslchtsoperatie ondergaan.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: waar begin je in je transitie?

Bericht door AJpoekie »

Sven schreef: 19 jan 2019, 21:17 De volgorde wbt transitie: naar de huisarts voor een verwijzing naar een genderteam. Als je daar na een half jaar gesprekken wordt" goedgekeurd" mag je naar een hormonendokter. Als deze jegezond verklaard mag je starten met testosteron. Dan mag je ook officieel je naam en geslacht wijzigen. Na een jaar hormoon gebruik en leven als man kan je op een wachtlijkst gepkaatst worden voor een borst operatie. Na nog eens een half jaar mag je ook een geslchtsoperatie ondergaan.
Paar side notes:
-Gesprekken duren niet altijd een half jaar
-Borstoperatie mag na een half jaar testosteron i.p.v. een jaar ;-)
-Je naam + geslacht wijzigen mag ook al voordat je met testosteron bent begonnen, je hebt hier wel een verklaring voor nodig
-Je kan niet meteen dat half jaar na de borstoperatie een geslachtoperatie ondergaan, volgens mij zijn dat steeds meerdere operaties waar weer tijd tussen moet zitten (hysto, colpectomie. Maar van deze operaties heb ik het minste verstand..) Voordat je dus echt de geslachtsoperatie kan krijgen, duurt even, eerst zijn de andere ingrepen noodzakelijk.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: waar begin je in je transitie?

Bericht door Sander »

AJpoekie schreef: 21 jan 2019, 12:28

Paar side notes:
-Gesprekken duren niet altijd een half jaar
-Borstoperatie mag na een half jaar testosteron i.p.v. een jaar ;-)
-Je naam + geslacht wijzigen mag ook al voordat je met testosteron bent begonnen, je hebt hier wel een verklaring voor nodig
-Je kan niet meteen dat half jaar na de borstoperatie een geslachtoperatie ondergaan, volgens mij zijn dat steeds meerdere operaties waar weer tijd tussen moet zitten (hysto, colpectomie. Maar van deze operaties heb ik het minste verstand..) Voordat je dus echt de geslachtsoperatie kan krijgen, duurt even, eerst zijn de andere ingrepen noodzakelijk.

Kan je bij de start van testo al aangemeld worden voor een borstoperatie? Of is dat pas na een half jaar gebruik? Dan komt er nog wachtlijsttijd bij?

Ik probeer de tijd tot de intake te gebruiken om flink wat kilo’s kwijt te raken. Dat is echt nodig, want door mijn buik en heupen zie ik er in een mannenoverhemd nog steeds vrouwelijk uit.

Ik heb echter cup E/F en die gaan niet niet verder terug dan een flinke D (als dat überhaupt lukt).
Ik sta er wel voor open om dan een binder te gebruiken, ik weet echter dat dat echt geen pretje zal zijn, want naast groot, zijn die dingen ook nog eens overgevoelig.

Het zou echt fijn zijn als die operatie zsm kan
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: waar begin je in je transitie?

Bericht door Anon20190508 »

Sander schreef: 21 jan 2019, 14:31
Kan je bij de start van testo al aangemeld worden voor een borstoperatie? Of is dat pas na een half jaar gebruik? Dan komt er nog wachtlijsttijd bij?

Ik probeer de tijd tot de intake te gebruiken om flink wat kilo’s kwijt te raken. Dat is echt nodig, want door mijn buik en heupen zie ik er in een mannenoverhemd nog steeds vrouwelijk uit.

Ik heb echter cup E/F en die gaan niet niet verder terug dan een flinke D (als dat überhaupt lukt).
Ik sta er wel voor open om dan een binder te gebruiken, ik weet echter dat dat echt geen pretje zal zijn, want naast groot, zijn die dingen ook nog eens overgevoelig.

Het zou echt fijn zijn als die operatie zsm kan
Je kan altijd al aangeven dat dat echt prioriteit heeft, en zij zullen dat ook wel snappen als je een grote cup hebt. Ik zit aan een cup G dus ik snap je probleem. Mocht je toch aan een binder willen dan raad ik die van GC2B aan, die zijn het beste voor grotere borstomvang, en als je ze draagt een bh met aparte cups eronder aan. Is vervelend, maar houdt wel het meeste de uniboob tegen. Denk niet dat je voorrang krijgt omdat je toevallig grotere cuo hebt dan anderen die vermoedelijk net zo lijden als jij. Zou ik ook wel willen maar helaas.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: waar begin je in je transitie?

Bericht door Sander »

Eros schreef: 21 jan 2019, 14:41

Je kan altijd al aangeven dat dat echt prioriteit heeft, en zij zullen dat ook wel snappen als je een grote cup hebt. Ik zit aan een cup G dus ik snap je probleem. Mocht je toch aan een binder willen dan raad ik die van GC2B aan, die zijn het beste voor grotere borstomvang, en als je ze draagt een bh met aparte cups eronder aan. Is vervelend, maar houdt wel het meeste de uniboob tegen. Denk niet dat je voorrang krijgt omdat je toevallig grotere cuo hebt dan anderen die vermoedelijk net zo lijden als jij. Zou ik ook wel willen maar helaas.

Ik verwacht geen voorrang hoor 😉 probeer alles een beetje in te schatten.
Ik zit op de website te kijken van GC2B, vallen ze ruim of klein?
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: waar begin je in je transitie?

Bericht door AJpoekie »

Sander schreef: 21 jan 2019, 14:31 Kan je bij de start van testo al aangemeld worden voor een borstoperatie? Of is dat pas na een half jaar gebruik? Dan komt er nog wachtlijsttijd bij?

Ik probeer de tijd tot de intake te gebruiken om flink wat kilo’s kwijt te raken. Dat is echt nodig, want door mijn buik en heupen zie ik er in een mannenoverhemd nog steeds vrouwelijk uit.

Ik heb echter cup E/F en die gaan niet niet verder terug dan een flinke D (als dat überhaupt lukt).
Ik sta er wel voor open om dan een binder te gebruiken, ik weet echter dat dat echt geen pretje zal zijn, want naast groot, zijn die dingen ook nog eens overgevoelig.

Het zou echt fijn zijn als die operatie zsm kan
Mijn therapeut zei tegen mij dat hij na 3 maanden testosteron een verwijzing zal schrijven voor de borstoperatie.
De operatie mag in principe na een half jaar T, maar ik reken erop dat de wachttijden echt wel langer dan 3 maanden zijn, dus dat je misschien wel een jaar al aan de T bent voor je überhaupt ergens terecht kan. Zeker nu veel jongens nog langer hebben moeten wachten, door het faillissement van het Slotervaart zit er een grote ophoping in de wachttijden denk ik.. En geen idee met hoeveel chirurgen Stepwork samenwerkt. Op de VU kan dat anders liggen natuurlijk.

Goed bezig, dat je probeert wat kilo's kwijt te raken! Zet hem op!

Ik denk dat bijna iedereen de borstoperatie z.s.m. wil, maar een grote cupmaat heeft hier geen effect op.
Wel heeft testosteron effect op de vorm van je borsten (maar daar weet ik het fijne niet van, gezien ik ook nog maar pre-T ben). En voor mij is mijn borstomvang ook een beetje verandert door intensief binders te dragen (van het opstaan tot naar bed gaan). Maar ja, snap dat binders wellicht niet al te fijn aanvoelen, kan ik begrijpen. Maar je kan het eens proberen.
Voor mij weegt het fysieke ongemak echt enorm op tegen hoeveel beter ik me voel als ik een binder draag.
Ik draag letterlijk nooit meer een bh en dat is zo'n ongelooflijke opluchting.

Ik heb mijn binders trouwens op maat laten maken.
De normale binders van Danaë sneden in mijn oksel en de onderkant moest nog wat strakker. Nu heb ik iets wat perfect bij mijn lijf past/voelt.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: waar begin je in je transitie?

Bericht door Anon20190508 »

Sander schreef: 21 jan 2019, 14:58
Eros schreef: 21 jan 2019, 14:41

Je kan altijd al aangeven dat dat echt prioriteit heeft, en zij zullen dat ook wel snappen als je een grote cup hebt. Ik zit aan een cup G dus ik snap je probleem. Mocht je toch aan een binder willen dan raad ik die van GC2B aan, die zijn het beste voor grotere borstomvang, en als je ze draagt een bh met aparte cups eronder aan. Is vervelend, maar houdt wel het meeste de uniboob tegen. Denk niet dat je voorrang krijgt omdat je toevallig grotere cuo hebt dan anderen die vermoedelijk net zo lijden als jij. Zou ik ook wel willen maar helaas.

Ik verwacht geen voorrang hoor 😉 probeer alles een beetje in te schatten.
Ik zit op de website te kijken van GC2B, vallen ze ruim of klein?
Vallen zoals op hun maatta el staat aangegeven :) ik heb er zelf twee en hoewel ik ze weinig draag doen ze heel goed wat ze moeten doen.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: waar begin je in je transitie?

Bericht door Sander »

AJpoekie schreef: 21 jan 2019, 14:59
Ik heb mijn binders trouwens op maat laten maken.
De normale binders van Danaë sneden in mijn oksel en de onderkant moest nog wat strakker. Nu heb ik iets wat perfect bij mijn lijf past/voelt.
Waar heb je dat laten doen? En is dat heel veel duurder?
Zit een beetje in dubio qua binder. Ik wil tussen de 20-25 kilo kwijt binnen een jaar, dus deze moet verstelbaar of niet te duur zijn.
Bovendien wil ik deze,voor nu, eigenlijk alleen thuis dragen als mijn zoontje er niet is, ik werk thuis en hij zit overdag op school. (Ik wil voor hem eerst begeleiding voor coming out)
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: waar begin je in je transitie?

Bericht door AJpoekie »

Sander schreef: 21 jan 2019, 15:16
Waar heb je dat laten doen? En is dat heel veel duurder?
Zit een beetje in dubio qua binder. Ik wil tussen de 20-25 kilo kwijt binnen een jaar, dus deze moet verstelbaar of niet te duur zijn.
Bovendien wil ik deze,voor nu, eigenlijk alleen thuis dragen als mijn zoontje er niet is, ik werk thuis en hij zit overdag op school. (Ik wil voor hem eerst begeleiding voor coming out)
Je moet maar even op deze website kijken: https://www.trans-missie.com/nl/
(Dit is niet bedoeld als reclame, geen idee of ik dat mag delen wat betreft forum regels, anders excuus).
Maar ik hoor ook over die binders waar Eros het over heeft veel goede verhalen, die G2cb.
Er zijn inderdaad ook verstelbare binders (met klitteband bijvoorbeeld).

Maar ik heb niet voor g2cb voor gekozen, omdat ik graag persoonlijk advies wilde en je zit daar weer met shipping costs en als het dan niet goed is, heb je er niks aan.

Als het kon, dan had ik een oude binder aan je verkocht (voor weinig), maar mijn binders zijn maat M, dus dat gaat hem niet worden..
Je kan ook even hier op het forum kijken daar is een soort marktplaats voor tweedehands trans dingen. :-)
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
kana
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2019, 21:18
Gender: Geen

Re: waar begin je in je transitie?

Bericht door kana »

ik zag niet dat iemand het hier over had, maar je kan toch ook een borst operatie hebben zonder dat je testosteron neemt? ik heb er wel eens wat over gezien op youtube maar ik weet niet hoe dat gaat in europa.
ik ben noch aan het bedenken of ik testosteron wil nemen en miss wil ik dan wel een double mastectomy