Combi operatie?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Combi operatie?

Bericht door Anon20190508 »

Ik weet nu al dat ik in de toekomst sowieso top surgery wil en in elk geval een grondige schoonmaak aan de binnenkant below the belt, maar ik weet dat er een optie is om het samen in 1 ingreep te doen.
Dus, informatie daarover is super welkom, en ook als dat tegenwoordig niet meer gedaan word/als er bepaalde voorwaarden aan verbonden zitten, ik zou het graag horen!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Combi operatie?

Bericht door Milan070 »

De combi operatie wordt gewoon nog uitgevoerd hoor (in het VU in ieder geval wel)
Wat voor soort info wil je weten?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Combi operatie?

Bericht door Anon20190508 »

Milan070 schreef: ↑19 jan 2019, 23:03 De combi operatie wordt gewoon nog uitgevoerd hoor (in het VU in ieder geval wel)
Wat voor soort info wil je weten?
Alles. :lol: het enige dat ik ervan weet is dat het bestaat. Hoe zwaar word het ervaren, hoe lang is de herstelperiode, hoe lang duurt de operatie zelf gemiddeld, etc.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Combi operatie?

Bericht door Jer158 »

Ik heb ergens een topic zwerven met mijn ervaringen met de combioperatie vorig jaar: viewtopic.php?f=17&t=5817

Vrij uitgebreid ook. :P Laat maar weten als je verder nog vragen hebt!

EDIT: Sommige dingen zijn Slotervaart specifiek, dus die zijn niet relevant meer nu Slotervaart failliet is
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Combi operatie?

Bericht door Anon20190508 »

Thanks!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Combi operatie?

Bericht door Milan070 »

Eros schreef: ↑19 jan 2019, 23:06
Milan070 schreef: ↑19 jan 2019, 23:03 De combi operatie wordt gewoon nog uitgevoerd hoor (in het VU in ieder geval wel)
Wat voor soort info wil je weten?
Alles. :lol: het enige dat ik ervan weet is dat het bestaat. Hoe zwaar word het ervaren, hoe lang is de herstelperiode, hoe lang duurt de operatie zelf gemiddeld, etc.
Hoe zwaar het ervaren wordt is per persoon verschillend. Ligt ook aan jouw pijngrens denk ik.
Er staat standaard 6 tot 8 weken herstel voor, maar dat is het "technische" gedeelte, oftewel; dan zijn de wonden dicht. Ikzelf was nog doodmoe na die tijd.
De combi operatie duurt geloof ik een uur of drie, maar dat weet ik niet meer zeker.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Combi operatie?

Bericht door Nathan90 »

Je hebt twee mogelijke combi's die uitgevoerd kunnen worden, top+hysto en hysto+colpectomie. Als je nu al heel zeker weet dat je die colpectomie wil kan je beter borstoperatie los doen en dan voor de hysto+colpec combi gaan. Dit aangezien de complicatiekans kleiner is gezien ze dan de colpectomie uitvoeren met de robot van 'boven'af (vanuit de buik) ipv van onderaf. Hierdoor is er doorgaans beter zicht op het niet raken van oa blaas/darmen. (geen garantie, hij moet bij mij even de scalpel in m'n plasbuis steken ;) )
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Combi operatie?

Bericht door Mr.X »

Ik heb de hysto+colpec operatie gehad. Als je specifieke vragen hebt, dan weet je me te vinden :)
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Combi operatie?

Bericht door AJpoekie »

De combi top en hysto wordt niet meer aangeboden door Stepwork zei mijn therapeut laatst, toen ik vroeg naar de top surgery (ik was niet van plan ze te combineren, maar toch fijn dat ik die info kreeg).

Maar goed, wellicht dat het in de toekomst wel weer wordt aangeboden, geen idee.
Er kan veel gebeuren in de tussentijd.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Combi operatie?

Bericht door Jer158 »

AJpoekie schreef: ↑20 jan 2019, 21:32 De combi top en hysto wordt niet meer aangeboden door Stepwork zei mijn therapeut laatst, toen ik vroeg naar de top surgery (ik was niet van plan ze te combineren, maar toch fijn dat ik die info kreeg).

Maar goed, wellicht dat het in de toekomst wel weer wordt aangeboden, geen idee.
Er kan veel gebeuren in de tussentijd.
Komt doordat dat via Van Loenen ging, maar Van Loenen in haar nieuwe ziekenhuis (nog?) geen samenwerking heeft met een gynecoloog. VUMC heeft dat nog wel.
Hung her from the branches of a mango tree
Plaats reactie