Nieuwe chat! Zie dit topic.

SCIP phalloplastiek

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Sander »

Moeilijke beslissing man
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Marica »

Heel veel succes en wijsheid
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door KeepzD »

Heel moeilijk.. Sterkte bij je keuze.
Forever myself
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Mr.X »

Erg klote, Nathan. Een moeilijke keuze, for sure.

Heb je Botman nog gevraagd naar hoe hij de kans acht dat je echt met maar 6 cm komt te zitten? Of wat hij uberhaupt aan zou raden, gezien de gezondheid van de flap ed?
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Anon20190712 »

Verdomme zeg, wat een lastige keuze. Heel veel sterkte!
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Nathan90 »

Mr.X schreef: 27 feb 2019, 18:25 Heb je Botman nog gevraagd naar hoe hij de kans acht dat je echt met maar 6 cm komt te zitten? Of wat hij uberhaupt aan zou raden, gezien de gezondheid van de flap ed?
Momenteel nog heel moeilijk te zeggen. De 6cm komt momenteel vooral van de lengte plasbuis af geloof ik. Gezien de flap zelf de 8 wel kan halen als ik 'm zo meet, zeker als er gezond weefsel onder het zwarte zou zitten. Maar hij gaf echt aan dat het een soort dubbele afspraak zou worden voor de narcose. Omdat het immers niet zeker is hoe het interne weefsel van de flap zal zijn enzo. Hij vond m ook wat gek hard op een deel, onderhuids zegmaar. Dus daarin sowieso ook afwachten hoe dat komende tijd veranderd. Mogelijk dat er vocht of prut opbouw onder zit wat er een keer uit moet. Hij wist het zelf duidelijk nog niet zo goed, ik ben de eerste waarbij het zo gebeurd zegmaar. Ging hierover ook nog in overleg met dr Bouman.

Zover nu had hijzelf zoiets van. Deze huidflap gebruiken, als hij tijdens de operatie idee heeft dat die 50% of meer kans heeft van slagen, deze flap gebruiken. Anders een nieuwe pakken.
Optie die dan ook nog zou bestaan is de plasbuis plaatsen en aan de onderkant uit laten komen. En dat die in een latere operatie alsnog verlengd wordt tot de top.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Mr.X »

Hey Nathan. Hoe gaat het nu met je? En heb je al een keuze kunnen maken? Weet je al wanneer je weer geholpen kunt worden ?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Nathan90 »

Het gaat redelijk. Lichamelijk is het meeste een stuk comfortabeler dus kan gevoelsmatig in ieder geval een stuk meer. Hoewel ik natuurlijk niet alles mag (4 weken post op nu). Mentaal gewend aan weinig doen, wat dan ook resulteerd in minder motivatie om iets te doen. Maar vooruit, scheelt dat ik een hond heb.

Qua besluit, vorige week had ik een ander voor controle. Dr Botman zie ik komende vrijdag weer. Denk voor nu, dat ik moet navragen waar de 6cm door zou komen. Of dit lengte plasbuis zou zijn. En zo ja, had hij namelijk iets gezegd over eerst de plasbuis eerder naar buiten te laten komen en later alsnog verder te verlengen. Dat zou ik dan opzich ook prima vinden voor nu.

Als de 6cm beperking ook door de flap zou komen. Da's nog wel even denken maar ben bang dat ik dan toch de nieuwe flap liever zou hebben.

Operatiedatum in principe over drie weken.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Nathan90 »

Vanavond 1 week post op voor de tweede ronde. Vorige week maandag dus weer geopereerd. Dr Botman heeft uiteindelijk de oude huidflap netter gemaakt en het dode weefsel afgehaald en verder laten zitten. Dit besluit heeft hij, na afspraken en overleg, moeten nemen toen ik al onder narcose was. Voor de zekerheid had hij op voorhand al op de andere zij een nieuwe flap afgetekend, toen heb ik hem ook nogmaals benadrukt dat meer littekens voor mij geen probleem waren als dat de betere keus was.

Uiteindelijk heeft hij dus niet de hele oude huidflap eruit gehaald, wat wel verwacht was. Om hiermee minder spanning op de nieuwe zij wond te creëeren. Op zich geen probleem.

Nieuwe phallo doet zover het goed, geen problemen met doorbloeding, geen rare complicaties. Straks naar het VU voor controle (normaal niet zo snel, maar ik ben nu een bijzonder geval natuurlijk). Daarbij is de drain vrijdag mee naar huis gegaan, als een soort van extra omdat ik vorige keer thuis meer zwelling kreeg. Gelukkig puur extra want ik bleef natuurlijk hangen waardoor sinds zaterdagavond de vacuüm er af is.. ;) Dus die mag er straks ook uit.

De verlengde plasbuis, was dus al aan de korte kant. Helaas was deze ook niet volledig bruikbaar en dus nog wat korter dan eerder gehoopt. Komt voor nu aan de zij/onderkant er uit. Van boven lijkt hij op 'n derde van de lengte te zitten. Van onder eerder op een kwart. Helaas, maar dat is niet anders. Nu eerst helen, die verlenging komt nog wel.
Gebruikersavatar
Jacob
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 sep 2015, 17:56
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Jacob »

Beterschap en goede heling gewenst. Ik ga eens even googlen op meer info over deze ingreep.