SCIP phalloplastiek

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Milan070 »

Echt heel gaaf voor je.... gefeliciteerd!
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Anon20200101 »

Ik ben heel blij voor je! ❤️
Veel sterkte met de revalidatie als het zo ver is!
En vergeet nooit die intense blijdschap als het verband eraf gehaald wordt.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Anon20190712 »

Super zeg!
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Gwenda »

Super zeg, en veel succes!
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Mr.X »

Leuk om dit zo te lezen! Fijn ook om te zien dat ze de aders goed in beeld brengen, en zo een weloverwogen keuze kunnen maken aan welke kant ze de huid halen. Dat is alweer een stapje verder dan ze voor mij deden, zo'n jaar geleden.

Ook nice om te zien dat jij wel voor de plasbuisverlenging gaat. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.

Bij mij hadden ze ook vet gespoten in het scrotum, maar dat is allemaal grotendeels verdwenen. Ik denk dat ik dus wel echt implantaten nodig heb, helaaas.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Nathan90 »

Dank allemaal :)

Schijnt inderdaad dat ingespoten vet praktisch altijd langzaam wegtrekt in het lichaam. Wil jij voor de implantaten gaan Mr.X? Zo'n leeg zakje is niks zeker? ;)

Gisteren CT scan van bloedvaten op de heup/zij. Ging allemaal heel vlot. Nog nooit zo voorspoedig naar, in en terug naar huis van het VU :')

Contrastvloeistof via infuus is wel super raar. Hij had het gelukkig wel uitgelegd. Je voelt eerst zo alles heel warm worden. Vervolgens beetje droge keel en dan hele vieze smaak in je mond. Dan opeens voelt het alsof je in je broek plast.. En dan trekt het allemaal langzaam weg en is het voorbij haha.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Mr.X »

Dat klinkt zeker als een rare ervaring! Vooral dat gevoel van plassen...Was je zeker opgelucht dat het niet echt zo was :P

Ja, ik denk dat ik wel voor de implantaten ga. Een leeg zakje zou ik het nu ook weer niet noemen. Er is wel wat achtergebleven. Maar het is niet voldoende om het echt body te geven, zeg maar.

Ik heb eigenlijk weinig onderzoek gedaan naar afstoting van implantaten. Het zijn toch dezelfde dingen als bij vrouwelijke borstimplantaten? Worden balimplantaten meer afgestoten dan borstimplantaten? Of is dit alleen als je ze meteen plaatst bij het maken van het scrotum en is de kans op afstoting kleiner als je ze later plaatst? Ik ga het zeker ook aan mijn chirurg vragen wanneer het tijd is, maar misschien heb je het hier over gehad.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Nathan90 »

Haha ja die CT man had wel gezegd, 'het voelt alsof je moet plassen, maar dit is niet zo.' Hij bedoelde natuurlijk het voelt alsof je plast. Maar was inderdaad heel gelukkig te zien dat het droog was. ;)

Heb het er verder niet met de chirug over gehad nee. Hij zei alleen dat het lichaam er niet zo van houdt. Wat ik zo vind in 2min Google is dat het meer kapselvorming om het implantaat is wat voor problemen kan zorgen. Echt afstoten en uitdrijven zal de uitzondering zijn vermoed ik.
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Dante »

Super spannend Nathan. Succes! En ik ben benieuwd naar je ervaringen straks.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Nathan90 »

Update.

Zondagavond naar ziekenhuis voor opname, verder niks spannends wat moest gebeuren.
Maandag om 6 uur wakker, douchen en wachten. Tegen half 8 richting pre op zaal, rond 8 uur naar de OK.
Iets voor 2 uur was ik op de uitslaapkamer. Was redelijk vlot weer helder genoeg om naar de kamer te gaan.
Operatie was in principe goed gelopen, wel weer een gaatje in de plasbuis per ongeluk.

Na de operatie wordt de phallus elk uur gecheckt. Waren een paar plekjes die ze niet vertrouwden qua doorbloeding. Schijnbaar heb ik nachts rond 3/4 uur een bloeding gehad. Deze zat precies op de verkeerde plek waardoor die ook op de bloedtoevoer drukte. Dinsdag ochtend opnieuw geopereerd. Ze hebben nu de huidflap terug op m'n zij geplaatst zodat die aan kan sterken. Plasbuis zag er goed uit en is onderhuids begraven zegmaar, met een katheter slang erdoor om 'm open te houden. Scrotum is gelaten hoe het zat.

Plan nu is kijken hoe de huidflap zich gedraagt, of die goed wil aansterken. En dan over een week of 6 opnieuw operatie om 'm terug te plaatsen als phallus.

Vandaag voor het eerst even op bestand gezeten, maar werd gelijk te misselijk en draaierig. Mogelijk straks nog eens proberen.

Als alles goed gaat mogelijk nog steeds vrijdag naar huis. Urine loopt door een super pub katheter (dit is normaal) maar hou ik dus tot de volgende operatie. Dat is wel zuur.
Plaats reactie