Nieuwe chat! Zie dit topic.

SCIP phalloplastiek

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Nathan90 »

Is online waarschijnlijk nog niet heel veel openbaar te vinden. Hier op het forum een deel en verder vooral in gesloten Facebook kring. Rest is vooral toch nog ALT of RFF info.

Dus als je vragen hebt moet je maar roepen. ;)



Ik was vandaag op controle. Onderkant phallus wil niet lekker helen en plasbuis is de laatste dagen volledig open gegaan en nu dus een soort open wond. Voor nu moet het gewoon helen en wordt er nog niks aan gedaan.

Over twee weken controle bij afdeling urologie.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Sander »

@Nathan90
Hoe is het nu met je?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Nathan90 »

Hé man,

Morgenochtend afspraak bij de uroloog, kijken waf ze er van denkt. Tis een ander, dus mogelijk dat ze enkel kan zeggen dat ze gaat overleggen met dr Pigot en meer niet. Plus evt dat ze de suprapub katheter gaan vervangen.

Verder, wond aan de schacht heelt redelijk gestaag (maar is nog echt wel een open wond. Door dichtgroeien van de wond is de opening aan de schacht toe gegroeid, kan momenteel dus niet zelf plassen.

Huidtransplantaat op de top gedraagt zich zoals het moet, wat wondvocht rondom enzo. Allemaal niet heel dramatisch.

Ik ben overdag niet meer zo panisch over dat ie misschien verdrukt zit, hoewel ik er natuurlijk wel op let. Mag en kan eindelijk langzaam weer het eea lichamelijk wat wel zo fijn is. Probeer er mentaal verder niet teveel te denken aan dat ik vrij weinig met mn leven kan plannen komend jaar, misschien zelfs langer dan dat. En dat ik straks minstens 6-9 maanden van m'n leven hier aan kwijt zal zijn geweest. (De andere operaties nog geeneens meegeteld) Zo half bang dat ik straks zo'n verhaal wordt waardoor jongens extra goed hun keus voor de operatie zullen overwegen en half ben ik altijd heel positief ingesteld en vol vertrouwen dat het vanzelf een keer goed komt.. ;)
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Nathan90 »

Korte update.

Uroloog gaf aan mij op de wachtlijst te zetten voor een scrotostoma, oftewel een tussen operatie, zodat ik van de katheter af ben tot een permanentere operatie mogelijk is. Ze gaf wel aan geen idee te hebben qua wachttijd hiervoor.
Daarbij hebben ze m'n suprapub vervangen (moet elke 12 weken).

En toen, een week later (op vrijdag), opeens operatieplanning aan de telefoon. Plekje vrij op woensdag, in Vleuten. Urologische kliniek waar ze één dag in de week consulten doen en OK ruimte huren. Ik sprak dr Ronkes kort voor de operatie nog. Normaal doen ze deze operatie niet daar, maar ze hadden OK tijd open staan zonder patiënt dus toen heeft ze mij geopperd. Echt heel fijn.

Dus nu 5 dagen post op, vandaag de katheter er uit gehaald plus controle plastisch. In principe zijn ze naar alle omstandigheden tevreden. Als er niks geks gebeurd zie ik de uroloog eind augustus voor check en bespreken van de toekomst. En de plastisch chirurg volgend jaar ergens pas een keer. Eerst even degelijk helen en normaal leven zonder narcoses, operaties en katheters.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door AJpoekie »

Dat klinkt als een goed plan, even een normaal leven zonder narcoses, operaties en katheters (wat fijn dat je daar van af bent). ;-)
Sterkte weer met je herstel!
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me