Nieuwe chat! Zie dit topic.

meta / fallo operaties

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
SamSilver
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2018, 10:17
Gender: Trans FtM
Locatie: belgie

meta / fallo operaties

Bericht door SamSilver »

Ik moet van mijn gyneacoloog even opzoeken / navragen (want dat kan hijzelf blijkbaar niet?) wat hij moet gaan doen, ik zal even uitleggen:
ik wil voor juli een hysterectomy omdat dan mijn pil stopt en ik ze niet meer bij wil kopen (veel te duur), tegen die tijd zal ik al wel aan de testosteron zitten, maar wanneer precies weet ik nog niet, ik wil die hysto net de testosteron overlappen, dus maw van zodra ik begonnen ben met T wil ik die hysto inplannen want blijkbaar kan dat vrij rap.
Dus nu vraagt hij mij, wat de beste ingreep is met betrekking tot volgende operaties (meta of fallo), ik ga zowieso de eierstokken en baarmoeder eruit laten halen, maar mijn vraag is, heeft er iemand al de vagina laten verwijderen VOOR de meta of fallo operatie? (dus niet gelijktijdig met!)
Ik heb ergens gelezen dat dat wel kan maar dat ze dan je urinebuis al moeten verleggen / verlengen.....denk niet dat de gyneacoloog daar verstand van heeft, omdat je anders kans hebt op verstopping / infecties (omdat de rest wat er rond zit moet genezen zeker).
Ik have no idea, wat ik moet doen, zeggen .....ik heb hier ook geen verstand van, als t aan mij ligt, moet die vagina er meteen mee uit.
Ik overleef dat niet als ik die nog zou hebben en ze zouden daar een tampon in gestopt hebben tegen bloedverlies.....dan krijs ik heel het ziekenhuis bijeen, ik zweer het :( .
Maar ja ik wil natuurlijk ook niet dat ze nadien met de meta zouden zeggen: ja maar die hadden we wel kunnen gebruiken nog voor de urinebuisverlenging (heb ergens gelezen dat dat blijkbaar ook kan), en moest er niks gedaan worden aan de urinebuis en ik krijg daar toch complicaties.....ja dan is men blaas waarschijnlijk al geknapt nog voor ik in t ziekenhuis beland (kleine blaas en ik hou niet lang op)

oh das wel 1 voordeel he, als er straks meer ruimte is in men onderbuik, kan men blaas misschien wat groeien :lol:
En ik kan ook geen afspraak maken met een chirurg want daar ben ik nog lang niet. Ik zou er wel een willen mailen....maar of die tijd heeft om te antwoorden.
I don't know!! waarom moet een mens ook altijd alles zelf uitzoeken :s

oh by the way, ik heb hier net ergens gelezen, als je meta doet met het oog op daarna nog fallo te kunnen doen, dat die meta dan anders gedaan word? Please explain? als iemand dat weet, wat er dan anders aan is.

In het begin toen de gyneacoloog zei: ja ik ehb nog 1 pil, werkt dat niet, of vind je dat niks, dan doen we hysto.
En toen was ik kei blij, eindelijk van die rommel vanaf. Maar hoe dichter het komt......the more i freak out!, en dan voornamelijk over: oh shit weer een ziekenhuis...heb daar slechte ervaring mee.

Nog iets: als je meta doet, moet er dan ook iets onthaard worden?
Sorry is vanalles door elkaar i know, maar iedereen zit achter men kont van: zoek dit op, zoek dat op (gyneac en psych), dus ja dat is mijn huiswerk, dat ik van te voren weet hoe en wat precies.
*Live and let live*
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: meta / fallo operaties

Bericht door Anon20190508 »

Volgens mij kom je na een jaar aan de testo pas in aanmerking voor een SRS. Verder kan je er volgens mij alleen maar aan als er medische noodzaak is, dus als je nog niet aan de testo zit, ben je denk ik veels te vroeg met hier al naar kijken... Verder kan ik niet heel veel vertellen, maar als je Engels een beetje goed is kan je ook op Engelse websites kijken, daar staat vaak vrij veel informatie op.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: meta / fallo operaties

Bericht door Mr.X »

Is dit je reguliere gyno (zeg maar, eentje die je hebt omdat je lichaam nog vrouw is) of een gyno van een genderteam? Het klinkt als het eerste, wat z'n verstand over genderzaken verklaard. Je bent bij hem aan het verkeerde adres voor dit soort operaties. Die zullen toch echt via een gespecialiceerd team moeten gaan.
maar mijn vraag is, heeft er iemand al de vagina laten verwijderen VOOR de meta of fallo operatie? (dus niet gelijktijdig met!)
Ja, dat kan. Heb ik ook laten doen. Ik heb de colpectomy samen met de hysto laten doen. Dus voor de fallo. Naar mijn weten hoeft er niks anders gedaan te worden qua plasbuisverlenging.
oh by the way, ik heb hier net ergens gelezen, als je meta doet met het oog op daarna nog fallo te kunnen doen, dat die meta dan anders gedaan word? Please explain? als iemand dat weet, wat er dan anders aan is.
Ik moet zeggen dat ik hier het antwoord niet op weet. Wel weet ik dat het niet de bedoeling is om eerst een meta en dan een fallo te laten doen. Je moet zeker zijn van je keuze wanneer je voor de een of de ander gaat.
Nog iets: als je meta doet, moet er dan ook iets onthaard worden?
Nee, dat is niet nodig. Er wordt niks extra's aangelegd bij een meta. Er wordt gewerkt met wat er zit en wat er gegroeid is (de clitoris wordt vrijgemaakt van het weefsel).
Gebruikersavatar
SamSilver
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2018, 10:17
Gender: Trans FtM
Locatie: belgie

Re: meta / fallo operaties

Bericht door SamSilver »

ik heb gehoord dat er meer zijn die eerst een meta hadden gedaan en dan na x jaren toch nog fallo hebben gedaan.
Ik weet wat ik wil, fallo, maar hoe het huidig is met iets teveel kans op complicaties, zie ik dat nog niet zitten (en qua geld ook niet :s),
maar nog 5 jaar zonder rondlopen........ik weet voor 80% zeker dat ik daar heel ongelukkig van word (het is niet eens zeker dat als mijn clitoris groeit onder T, ik dan nog steeds een packer zou kunnen dragen, mocht dat irritant worden, ja dan kan ik er helemaal niet mee om daardoor zou ik dan meta doen), maar gelukkig hoef ik daar nog nie 100% over na te denken, ik wil gewoon weten, wat als ik ooit...

Ik woon in belgie dus wat is een SRS? ik vermoed hysto? dus ja mijn buiten het genderteam gyneac om, wil dat al wel doen, maakt niet uit of ik zoveel jaar aan de T zit. Het is voor mij niet te doen moest ik dit niet kunnen, 1 jaar aan de T zijn, en ondertussen in heel dat jaar depressief rondlopen omdat ik weet dat er kans is dat ik gewoon mijn regels terug krijg (en ik ben 1 van die mensen die dat waarsch rap krijgt, geen enkele pil werkte fatsoenlijk bij mij :s), dus nee, ik kan er echt niet tegen als ik vanaf nu ook maar 1 dag men regels krijg, superdysforisch ben ik daarover, ik sluit mezelf op in men eigen huis (stel dat je een maand je regels hebt...O-o yep ik ga nergens meer heen, stel alles uit, ga niet meer naar de winkel, ik ga er niet dieper op in, ik krijg er zo al een paniekaanval van :s of word er agressief van), ik ga dit ook aan men psych zeggen, misschien zijn er in tussen tijd wel andere echte "regels stop!" oplossing (zonder dat er vanalles naar binnen moet)
*Live and let live*
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: meta / fallo operaties

Bericht door Milan070 »

De phalloplastiek heeft niet meer risico's dan de meta. De complicaties zijn hoger bij de plasbuisverlenging. En SRS is de geslachtsoperatie
Gebruikersavatar
SamSilver
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2018, 10:17
Gender: Trans FtM
Locatie: belgie

Re: meta / fallo operaties

Bericht door SamSilver »

Milan070 schreef: 20 feb 2019, 18:40 En SRS is de geslachtsoperatie
juist ja, blijkbaar was ik wel effe heel erg dom, had ik makkelijk kunnen weten :s, men hersenen liggen effe in de soep nu ik verkouden ben :s

complicaties met de fallo kan ook zijn dat er een deel afsterft, slechte doorbloeding of weet ik veel wat, dus er is wel ietsje meer dan meta;
en t feit dat je kans hebt daar niks meer te voelen of niet 100%, dat stoort me nog het meest, meta voel je alles nog, als ik niks zou voelen van mij eigenste penis...denk niet dat ik daarmee zou kunnen leven.
*Live and let live*
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: meta / fallo operaties

Bericht door Milan070 »

De complicaties die je opnoemt kunnen ook voorkomen bij de borstverwijdering. Elke ingreep heeft risico's.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: meta / fallo operaties

Bericht door Mr.X »

Het klopt dat het meeste risico zit in de plasbuisverlenging.
Maar het klopt ook dat phallo iets meer risico met zich meebrengt dan een meta, losstaand van de plasbuisverlenging. Het gebruik van een skinflap bij een phallo heeft inderdaad afstervingrisico. Dit is ook de reden dat de phallo zo'n beetje elk uur na de operatie gecontroleerd wordt op doorbloeding in de eerste 24 uur na de operatie. Zo'n afstervingsrisico heb je bij een meta niet omdat daar niks gecreerd wordt.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: meta / fallo operaties

Bericht door Citizen Erased »

Volgens mij heb ik laatst voorbij zien komen dat de colpectomie in Gent niet meer gedaan wordt, wegens een onacceptabel hoog risicopercentage bij de patiënten die al van jongs af aan aan de blokkers zitten (weefsel heeft zich niet goed kunnen ontwikkelen).
De operatie zou nu voor iedereen no-go zijn, omdat er anders sprake is van leeftijdsdiscriminatie.

Nogmaals, wild verhaal. Exacte waarheidsgehalte onbekend. Maar is een handige om aan ze te vragen.
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: meta / fallo operaties

Bericht door Dean »

Citizen Erased schreef: 20 feb 2019, 22:26 Volgens mij heb ik laatst voorbij zien komen dat de colpectomie in Gent niet meer gedaan wordt, wegens een onacceptabel hoog risicopercentage bij de patiënten die al van jongs af aan aan de blokkers zitten (weefsel heeft zich niet goed kunnen ontwikkelen).
De operatie zou nu voor iedereen no-go zijn, omdat er anders sprake is van leeftijdsdiscriminatie.

Nogmaals, wild verhaal. Exacte waarheidsgehalte onbekend. Maar is een handige om aan ze te vragen.
Zou wel heel bizar zijn overigens. De colpectomie was/is eigenlijk min of meer een vereiste voor de fallo of meta, omdat het helpt bij de urinebuisverlenging (als in ter ondersteuning).
Well, here I am! What are your other two wishes?