Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zwaarder worden na start testosteron

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Zwaarder worden na start testosteron

Bericht door Dean »

Ik ben inmiddels 33 dagen geleden gestart met testosteron :dance:. In diezelfde periode ben ik ongeveer 4 kilo zwaarder geworden. Aangezien ik dit best wel veel vind in zo’n korte tijd en dit, als dit op dit tempo door blijft gaan, op den duur wel zorgwekkend wordt en ik ook werkelijk geen idee heb waar dit gewicht dan zit (omtrekmaten van voor en nu zijn gelijk) en ik bewust let op mijn eetpatroon, om niet ineens als een malle te gaan lopen bunkeren, vraag ik mij af waar dat gewicht dan zou moeten zitten.

Herkennen jullie dit en hebben jullie wellicht een verklaring? Lijkt me toch vrij sterk dat ik er 4 kilo spieren bij heb gekregen in zo’n korte tijd en ook de veranderingen in de botstructuur zullen dit niet kunnen verklaren. Ik zit overigens ook nog aan een lage dosering testo.
Well, here I am! What are your other two wishes?
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Zwaarder worden na start testosteron

Bericht door Mr.X »

Als je niet ineens veel meer eet, kan het energetisch gezien geen of alleen maar weinig vet zijn. Spieren bouw je eigenlijk niet meetbaar op in een maand tijd (as in, zelfs 100 gram spieren voor een ongetraind iemand per maand is al niet mogelijk).

Wat overblijft is water. Testo zorgt voor water retention. Het is een bekend fenomeen bij FtM's die net beginnen. Het blijft vaak een aantal maanden aanwezig, en gaat dan weer weg. Ik weet nog dat ik in het eerste half jaar testo echt een bloated face had ook. Was echt heel raar. Gelukkig was het na een half jaar weer weg.

Over de langere termijn kun je wel 'echt' gewicht aankomen omdat je extra eet, en dus wel wat meer spieren en (als je teveel eet) vet krijgt.
Just.Rafael
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2019, 14:58
Gender: Trans FtM

Re: Zwaarder worden na start testosteron

Bericht door Just.Rafael »

Ik ben eerst begonnen met de hormoonblockers en een halfjaartje later met de hormonen. Ik ben in de tijd bijna 15 kilo aangekomen zonder dat ik meer ging eten. Ik ben er voor bij de dokter geweest maar die kon geen oorzaak vinden. Ik denk dat het er maar net aan ligt hoe je op de hormonen reageert.
-Rafael
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Zwaarder worden na start testosteron

Bericht door Milan070 »

Je komt niet zoveel aan in zo'n korte tijd door de hormonen. Wat Mr. X zegt klopt