Androgel vragen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
kwax
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 okt 2018, 13:04
Gender: Trans FtM

Re: Androgel vragen

Bericht door kwax »

Reisdocument (medicatie) paspoort kan je gewoon laten afdrukken bij je apotheek. Ik neem mijn gel mee als vloeistof in een doorzichtige zak in de originele verpakking. Even de regels voor vloeistof nazoeken (kan per vliegveld natuurlijk verschillen). Heb dit een tijdje terug gedaan voor 4 flacons en die kon ik toen zonder problemen meenemen. Dit keer (2 weken terug) drie flacons bij me en ze hoefden niet eens uit de handbagage op Schiphol. Wel aangeven als ernaar gevraagd wordt (steroïden).
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Androgel vragen

Bericht door AJpoekie »

Wederom bedankt mannen!

Ik ga vijf dagen naar Nice in de zomer. Pas in augustus hoor, maar dacht, kan die medische dingen niet vroeg genoeg regelen. Dat duurt ook weer even.
Voor dat concert ga ik dan wel gewoon in de middag smeren i.p.v. in de avond (ik had ook nog niet echt concreet nagedacht over hoe ik dat dan precies kon doen daar en voelt toch ook niet zo prettig). Gezien het concert in Nijmegen is en ik in Leiden woon, betekent het wel dat ik al in de middag zal moeten smeren i.p.v. ergens in de avond, dus wordt wel zo'n zeven uur eerder dan normaal. Maar voor één keertje, moet kunnen.

Goed om te weten dat de assistentes het ook af en toe niet weten.
Ik voelde mezelf echt tekort gedaan, ze wilde gewoon van me af en daar was ik heel verdrietig over (want ik stelde naar mijn idee gewoon normale vragen). Ze was namelijk heel stellig dat medicatie niet mee mocht als het boven die 100 ml zat, maar dat mag dus wél. TOP.

Ga zeker even afspraak maken bij de huisarts om de papieren te regelen en/of naar de apotheek. :-)
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Androgel vragen

Bericht door Vethrvolnir »

Hoi wie wil mij androgel door verkopen?

F'ck ik ben zo kwaad op die f'cking poortwachters van de vu
:shock:
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Androgel vragen

Bericht door KeepzD »

Vethrvolnir schreef: 14 jun 2019, 14:43 Hoi wie wil mij androgel door verkopen?

F'ck ik ben zo kwaad op die f'cking poortwachters van de vu
en dit is nou net niet de bedoeling op het forum... ;)
We wachten met heel veel mensen tot het moment dat we opgeroepen worden, maar dit is niet de manier om te gaan starten.
Forever myself
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Androgel vragen

Bericht door Vethrvolnir »

I don't f'cking care

Ik ben heel erg boos.
:shock:
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Androgel vragen

Bericht door KeepzD »

Vethrvolnir schreef: 14 jun 2019, 15:17 I don't f'cking care

Ik ben heel erg boos.
Boos mag je zijn, maar dan nog is het vragen om doorverkoop niet de goede plek hier op het forum. Je boosheid delen mag uiteraard wel.
Het is ontzettend balen dat het niet zo loopt als dat je verwacht en hoopt, maar ik hoop ook dat je inziet dat je niet de enige persoon bent die moet wachten.

Wat ik uit je verhaal begrijp van de meerdere delen hier op het forum ben je nu het beste bezig als je contact gaat zoeken met De Vaart om te vragen hoe het bij hun zit met het stellen van de diagnose en de vraag of zij je doorverwijzen naar een endo. Dan haal je de informatie bij de bron.
Het VU kan heel veel zeggen, maar zij werken niet bij De Vaart en kunnen daardoor mogelijk verkeerde info geven.
Forever myself
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Androgel vragen

Bericht door Vethrvolnir »

Waarom sluit iedereen toch zo braaf de gelederen... nee hormonen alleen via het legale circuit... in plaats van dat we elkaar helpen... just sayin'
:shock:
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Androgel vragen

Bericht door KeepzD »

Omdat er ook ontzettend veel risico's aan het gebruik van hormonen kunnen zitten die voor iedereen verschillend kunnen zijn. Het is belangrijk om daarmee te beginnen onder een gecontroleerde omgeving, zodat je zeker weet dat je lijf de hormonen accepteert en geen gekke dingen gaat doen. Helaas is het zo dat er onomkeerbare schade kan ontstaan bij verkeerd gebruik van hormonen.

Mocht je echt niet kunnen wachten is je huisarts eventueel ook nog een optie om te zien of deze nog wat voor je kan betekenen in het proces richting hormonen. De ene huisarts staat daar meer voor open dan een ander, maar valt mogelijk te proberen toch?
Forever myself
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Androgel vragen

Bericht door AJpoekie »

"Elkaar helpen" is in deze context nogal een vaag begrip.
Ik noem het niet helpen als ik mijn hormonen op illegale wijze zou doorverkopen aan iemand, terwijl ik niet eens weet of iemand daar medisch & psychisch voor is goedgekeurd. Misschien leidt mijn handelen dan wel tot ernstige gevolgen aan iemand anders gezondheid en daar ben ik verantwoordelijk voor. Dus ik sluit me bij Dennis aan, dit is er niet de plek voor, de andere transmannen die nog moeten wachten hebben het ook zwaar. Praat met elkaar, haal er sociale steun uit en vind je manier om ermee te dealen dat ook jij zal moeten wachten.

Je kan natuurlijk boos zijn en blijven op alles en iedereen, maar dit lijkt mij niet echt helpend in jouw situatie; het is de pure onmacht die je boos maakt en deze pure onmacht blijft voorlopig ook. (Helaas). Dus ik hoop dat je een manier kan vinden om ermee te dealen.

Elkaar helpen kan in dit geval eerder betekenen dat we elkaar steunen met de wachttijden, onze verhalen kwijt kunnen en dat je iemand troost als het allemaal tegen zit en een hand uitreikt naar iemand die is gevallen en niet op eigen kracht weet op te staan. Want soms is het vallen, maar uiteindelijk is het ook weer opstaan, al dan niet met hulp van een ander. Altijd opstaan, want het leven gaat door en er zijn genoeg andere dingen die ook de moeite waard zijn om energie in te stoppen.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Plaats reactie