mastectomie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: mastectomie

Bericht door Jas »

Ik sta al sinds eind december op de wachtlijst bij Stepwork Assen. Destijds werd gezegd dat de wachttijd ongeveer 20 maanden zou zijn, dus ik had gehoopt nu ongeveer opgeroepen te worden. Maar ik heb er even achteraan gebeld en de wachttijd is inderdaad veel langer geworden. De persoon die de telefoon op nam kon/wilde geen enkele indicatie geven hoe lang het nog zou duren helaas.
Ik zie mijzelf als non-binair en weet nog niet of ik een hormoonbehandeling wil. Maar de mastectomie weet ik wel zeker. Hebben jullie enig idee of je een voorkeur voor een arts of ziekenhuis door kunt geven als je bij Stepwork zit? Voor mij zou Groningen UMCG logisch/fijn zijn, omdat zij ook een genderteam hebben en ik in Groningen woon. Maar ik weet niet of het UMCG een goede chirurg heeft.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: mastectomie

Bericht door Jer158 »

Martini in Groningen (?) doet ook borstoperaties voor mensen van Stepwork. Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die van Stepwork bij het UMCG is ingestroomd.
Hung her from the branches of a mango tree
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: mastectomie

Bericht door Milan070 »

En de wachttijden in Groningen zijn lang niet zo erg. Ik zou daar eens heen bellen
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: mastectomie

Bericht door AJpoekie »

Milan070 schreef: 23 mei 2019, 16:35 Ik ben bang dat de wachttijden bij Stepwork even lang zijn als bij de VU.....wellicht nog wel langer nu
Dat vroeg ik mij niet af.
Ik vroeg me af hoe of iemand weet hoe lang de wachttijd bij Van Loenen is?
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: mastectomie

Bericht door Milan070 »

AJpoekie schreef: 23 mei 2019, 23:58
Milan070 schreef: 23 mei 2019, 16:35 Ik ben bang dat de wachttijden bij Stepwork even lang zijn als bij de VU.....wellicht nog wel langer nu
Dat vroeg ik mij niet af.
Ik vroeg me af hoe of iemand weet hoe lang de wachttijd bij Van Loenen is?
Ik reageerde ook niet op jouw bericht
kwax
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 okt 2018, 13:04
Gender: Trans FtM

Re: mastectomie

Bericht door kwax »

Voor van Loenen bellen of mailen met MC Bloemendaal ([email protected])
Vorig jaar via de huisarts zelf een verwijzing geregeld voor een verkennend/intake gesprek. Deze vond al plaats voordat ik de brief van de psycholoog in handen had. (Werd op de wachtlijst gezet na het overhandigen van de brief). Als ze nog steeds zo werkt kan je hier eventueel wat tijd winnen. Restitutiepolis wordt aangeraden.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: mastectomie

Bericht door Sander »

Ik heb vanmorgen een mailtje gestuurd naar mcBloemendaal. Hier hun reactie:

Intake is rond aug. 2019
Dan nog ongeveer half jaar voor de operatie.
We hebben wel graag een goedkeuring van de psycholoog of Genderteam, eerder kunnen wij U niet op de wachtlijst plaatsen
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: mastectomie

Bericht door AJpoekie »

kwax schreef: 24 mei 2019, 09:40 Voor van Loenen bellen of mailen met MC Bloemendaal ([email protected])
Vorig jaar via de huisarts zelf een verwijzing geregeld voor een verkennend/intake gesprek. Deze vond al plaats voordat ik de brief van de psycholoog in handen had. (Werd op de wachtlijst gezet na het overhandigen van de brief). Als ze nog steeds zo werkt kan je hier eventueel wat tijd winnen. Restitutiepolis wordt aangeraden.
Goede tip! :-)
Zal voor mij denk niet opgaan, want het wordt gewoon via Stepwork geregeld.
Denk niet dat Sam er blij mee is als ik ineens op eigen houtje naar de dokter ga voor de verwijzing, want hij wil hem ook wel schrijven, maar dat mag pas na 3 maanden hormonen (dat hebben ze denk ik dan met van Loenen afgesproken). Ik had namelijk als gezegd dat als hij het NU doet, tegen de tijd dat ik daar een intake heb heus wel 3 maanden aan de hormonen zit. Ga mijn volgende gesprek nog maar wat informatie vergaren.... :P
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
kwax
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 okt 2018, 13:04
Gender: Trans FtM

Re: mastectomie

Bericht door kwax »

Je mag toch wel voordat je een keuze maakt voor een chirurg een "verkennend gesprek" hebben? En zoals Sander aangeeft de wachttijden tot de "intake" zijn ook 3 maanden. Psycholoog was wel op de hoogte en was ik al begonnen met hormonen (wat overigens geen vereiste is voor Sub. Mas.)
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: mastectomie

Bericht door AJpoekie »

kwax schreef: 24 mei 2019, 19:54 Je mag toch wel voordat je een keuze maakt voor een chirurg een "verkennend gesprek" hebben? En zoals Sander aangeeft de wachttijden tot de "intake" zijn ook 3 maanden. Psycholoog was wel op de hoogte en was ik al begonnen met hormonen (wat overigens geen vereiste is voor Sub. Mas.)
Ja precies.
Daarom ga ik het sowieso mijn volgende gesprek even aankaarten.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me