Nieuwe chat! Zie dit topic.

T veranderingen gezicht

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

Hi
Vinden jullie de verandering die T aan je gezicht geeft goed genoeg of zou je een kaak en kin implantaat nemen als het vergoed werd?
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

Nb. Een kin implantaat kost onvergoed tussen de 2500 en de 3000 euro.
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je kaak er uit ziet van zichzelf. En in hoeverre je nog in de groei bent als je begint met T.
Dus ook ....en hoe oud was je toen je met T begon?
:shock:
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Dean »

Ik was 30 dat ik begon, ben nu 131 dagen bezig xD en mijn kaaklijk is al sterk veranderd; veel hoekiger geworden. Dit is met name te danken aan de spier die daar loopt denk ik.
Well, here I am! What are your other two wishes?
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Ender »

heb zelf gelukkig aardig wat baardgroei die de boel maskeert, en zelfs als dat niet zo zou zijn zou ik niet een implantaat overwegen. er is voor vreemden echt geen twijfel dat ik man ben, als ik ze vertel dat ik trans ben valt hun mond open van verbazing en zeggen ze dat ze dat nooit gedacht zouden hebben. :)
begon met T op m'n 30e.
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Matijs »

Ik zal het niet doen, ook niet als mijn kin niet hoekig zal worden door de t. Ik vind het namelijk niet mooi, het is niet het beeld dat ik heb bij een doorsnee man en ik houd niet van plastische chirurgie aan mijn gezicht (nare ervaring ermee, lang verhaal).

Neem sowieso niet gehaast een besluit. T kan in loop van jaren nog veranderingen geven.
###
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door AJpoekie »

Net 24 dagen aan de testo en 24 jaar.

Ik ben niet van plan een kaak en kin implantaat te nemen, eigenlijk simpelweg omdat de vorm van mijn gezicht niet iets is wat dysforie oproept.
Ik vind de vorm prima zo en als ie verandert vind ik het waarschijnlijk evengoed prima.
Eigenlijk ken ik überhaupt nog geen verhalen van transmannen die gezichtsoperaties ondernemen, denk dat het effect van de testo voor velen al genoeg is (?).

In ieder geval, voor mij dus totaal niet aan de orde.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Mr.X »

6 jaar testo hier. Ik was 26 toen ik begon. Ik ga geen implantaten nemen. Geen behoefte aan. Of de testo ook echt mijn kaakstructuur heeft veranderd weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb vanaf een paar maanden testo altijd een baard gehad, dus het is moeilijk te zien. Eigenlijk zou ik alles eens glad moeten scheren, maar de angst bestaat om dan weer gemevrouwd te worden, en aan die twintig stappen terug heb ik geen zin.

Wat ik meende gelezen te hebben is dat de botontwikkeling van bv de schedel bij de wenkbrauwen onder testo het hele leven doorgaat. Dat zou beteken dat ook ftms die botontwikkeling krijgen en houden. Of dit echt zo is, en dan voor de kaak ook geldt, heb ik niet nagezocht.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Jer158 »

Een kinimplantaat zou niet in mij opkomen.

Wel interessant trouwens is dat als je zoekt je meer vrouwen dan mannen vindt die een kinimplantaat nemen. Blijkbaar is de behoefte aan een sterke kin dus niet zo gendergerelateerd.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 02 jun 2019, 19:23 Wel interessant trouwens is dat als je zoekt je meer vrouwen dan mannen vindt die een kinimplantaat nemen. Blijkbaar is de behoefte aan een sterke kin dus niet zo gendergerelateerd.
Ik denk inderdaad dat een wijkende kin over het algemeen als onaantrekkelijk wordt gezien, en dat mensen daardoor nogal zelfbewust zijn over hun kin en kiezen voor een implantaat. Maar, het gros van de mensen die kiezen voor plastische chirurgie zijn vrouwen (cijfers VS 2017: 92% vrouw 8% man) - misschien omdat ze (gedwongen worden om) meer bezig (te) zijn met hun uiterlijk. Met die info zou ik durven stellen dat de behoefte aan / waardering voor een sterke kin niet te bewijzen valt met data over het aantal kinimplantaten. Vrouwen zetten alleen eerder de stap naar de plastisch chirurg.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -